Beantwoord

Wel wifi, geen internet

Goede avond,

Ik heb een S6 waarmee ik altijd overal zonder problemen wifi verbinding had.
Sinds een paar dagen maakt mijn telefoon wel verbinding met het wifi-netwerk, maar kan ik geen gebruik maken van het internet.
Zowel thuis als op mn werk is dat het geval. Thuis heeft de rest ook gewoon een normale verbinding met wifi, behalve ik.
Weten jullie misschien waar dat aan kan liggen?

Groetjes,
Tamara
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 21 juli 2015, 21:05

@Nopp3s

Dit kan ook een oplossing bieden:

1. Bel naar *#0011#
2. Druk op de menu knop.
3. Druk op WiFi.
4 Controleer het volgende:
- Staat bij AP MAC: een MAC adres? (vb: 12:34:ab💿56:78)
- Staat bij Link speed een getal >0 met Mbps erachter?
- Staat bij IP een IP-adres?
Gegevens gelieve hier niet plaatsen.
5. Zet WIFI Power Save Mode uit. Staat deze al uit? Zet WIFI Power Save Mode dan aan en vervolgens weer uit.
Het is een soort van reset van je WIFI instellingen. ;)

Heeft het niet geholpen?

Probeer dan het volgende:
1. Zet je telefoon uit.
2. Houd de aan/uit knop + Home knop + Volume omhoog knop tegelijk ingedrukt totdat je booting in recovery mode ziet (links bovenin).
3. Ga omlaag met behulp van de volume - knop naar Wipe cache partition, bevestig met de aan/uit knop.
4. Reboot system now, bevestig.

Er wordt niets verwijderd van je telefoon. 😉

Laat maar weten of het iets geholpen heeft!

Bekijk origineel

8 reacties

Ik krijg trouwens geen melding oid dat het wifi netwerk niet werkt.
Hoi Nopp3s, welkom terug op het forum.

Zou je onder wifi eens lang willen ddrukken op de naam van het thuisnetwerk, dan op netwerk vergeten en 'm opnieuw in willen voeren? Als dat niet helpt, reset dan de router even (gewone reset, geen factory reset).

Als je de uitkomst zou willen laten weten kunnen we met je meedenken. 🙂
Goede avond!

Bedankt voor je reactie.
Beide had ik al gedaan, maar nog steeds geen resultaat.
Nu heb ik op internet gekeken en had ik gevonden dat je via 'netwerkinstellingen beheren' (als ik het thuisnetwerk lang ingedrukt houd) en dan geavanceerde opties, de IP-instelling op statisch kon zetten ipv DHCP. Dat heb ik inmiddels gedaan en dan doet thuis de wifi het wel op m'n telefoon.
Maar bij de wifi op m'n werk kan je dit niet veranderen naar statisch, waarschijnlijk omdat dit een kantoornetwerk is oid.
Dus nu ben ik alsnog benieuwd waarom het via DHCP niet werkt? En wat eigenlijk het verschil is tussen DHCP en statisch?

Groetjes,
Tamara
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Tamara,

Het verschil tussen 'Statisch' en 'DHCP' is dat je bij 'DHCP' automatisch een IP Adres krijgt van de router/modem waarmee jij verbinding maakt. Bij 'Statisch' kun je een vast IP Adres opgeven aan jouw mobiel. Dit werkt echter niet goed als je daarna op een ander netwerk gaat, jouw netwerk heeft bijvoorbeeld IP Adres 192.168.0.* maar die van jouw werk kan 192.168.5.* hebben.

Zou je eens willen kijken of 'Slimme netwerkwissel' aanstaat? zet deze eens uit?
Hi Dave,

Thanks voor je reactie! Batterij eruit halen gaat niet bij een S6 helaas.. Slimme netwerkwissel staat uit.
Had zelf ook op internet gezocht en van alles geprobeerd, alleen dat 'statisch' hielp. Maar wel alleen thuis.
Reputatie 6
Badge +13
@Nopp3s

Dit kan ook een oplossing bieden:

1. Bel naar *#0011#
2. Druk op de menu knop.
3. Druk op WiFi.
4 Controleer het volgende:
- Staat bij AP MAC: een MAC adres? (vb: 12:34:ab💿56:78)
- Staat bij Link speed een getal >0 met Mbps erachter?
- Staat bij IP een IP-adres?
Gegevens gelieve hier niet plaatsen.
5. Zet WIFI Power Save Mode uit. Staat deze al uit? Zet WIFI Power Save Mode dan aan en vervolgens weer uit.
Het is een soort van reset van je WIFI instellingen. ;)

Heeft het niet geholpen?

Probeer dan het volgende:
1. Zet je telefoon uit.
2. Houd de aan/uit knop + Home knop + Volume omhoog knop tegelijk ingedrukt totdat je booting in recovery mode ziet (links bovenin).
3. Ga omlaag met behulp van de volume - knop naar Wipe cache partition, bevestig met de aan/uit knop.
4. Reboot system now, bevestig.

Er wordt niets verwijderd van je telefoon. 😉

Laat maar weten of het iets geholpen heeft!
Ahhh top!! Het heeft gewerkt. Heel erg bedankt! Had ik zelf nooit achter gekomen
Reputatie 5
Nice Leroy, ouwe whizzkid! 🆒

Fijn dat het is opgelost Nopp3s! Bij vragen in de toekomst weet je ons mooie forum te vinden hè? 🙂

Reageer