Beantwoord

Welke simkaart moet ik hebben voor m'n Tablet

• 10 december 2018
  • 9 reacties
  • 1308 Bekeken

Hallo,

Volgende week ontvang ik een nieuw Samsung Tablet Tab4 32Gb met WiFi
Ik wil ook op m'n Tablet WhatsApp ontvangen net zoals ik nu al ook WhatsApp op m'n mobieltje ontvang.
Ik zal met m'n Tablet alleen maar boodschappen en internet ontvangen via WiFi.

Wat voor simkaartje heb ik hiervoor nodig ??

Met vriendelijke groeten
Wil Filarski
icon

Beste antwoord door CrisTien 10 december 2018, 17:07

Beste @W.Filarski-Waaijer Heb je een tablet met alleen WiFi gekocht dan kan er geen simkaart in.
je hebt dan een tablet met WiFi en 4G nodig.

je hebt wel de mogelijkheid om Web whatsapp te gebruiken. Helaas werkt dat niet altijd even fijn.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Beste @W.Filarski-Waaijer Heb je een tablet met alleen WiFi gekocht dan kan er geen simkaart in.
je hebt dan een tablet met WiFi en 4G nodig.

je hebt wel de mogelijkheid om Web whatsapp te gebruiken. Helaas werkt dat niet altijd even fijn.
Hallo CrisTien
Ik heb een Tablet met WiFi en 4G gekocht.
Dus dat kan normale WhatApp + Internet neem ik aan dus wel.

Wat is dan voor mij de voordeligste Simkaart, daarbij aantekenend dat ik ook over een Mobiele telefoon beschik met WhatApp en Internet.
Reputatie 7
Badge +20
@W.Filarski-Waaijer Dan heb je een Duo simkaart nodig!

Met een duosimkaart heb je 2 simkaarten voor 1 mobiel nummer. Zo hoef je dus nooit meer van simkaart te wisselen. Bijvoorbeeld als je meerdere toestellen gebruikt of een vaste carkit gebruikt. Een duosimkaart vraag je aan via My T-Mobile.

Maar let op:
Gebruik
Je kunt je 2 simkaarten niet tegelijkertijd op het T-Mobile netwerk gebruiken. Bij gelijktijdig gebruik, met 2 verschillende apparaten, zul je verbroken verbindingen ervaren met bellen en mobiel internet. Ook komen gesprekken en sms’jes dan mogelijk niet binnen. Schakel dus het ene apparaat uit voordat je het andere aanzet.
Formaat
De DuoSim is als 3-in-1 simkaart verkrijgbaar. Je kunt dan het juiste formaat voor jouw telefoon uitdrukken.
Reputatie 7
Badge +20
@W.Filarski-Waaijer Ik hoor zojuist dat je als alternatief ook een Prepaid sim of data sim kan nemen.
Dan kan je wel beide kaarten tegelijk gebruiken.

Meer info over prepaid en data Sim.
Hallo CrisTien
Ik heb een T-mobile simkaart in m'n mobiel zitten met telefoonnummer 06 [verwijderd door moderator]
Als ik het goed begrijp, kan ik ook een simkaart nemen met hetzelfde telefoonnummer voor in m'n Tablet ?
En wat zou me dat gaan kosten (dus GEEN data)
Reputatie 7
Badge +20
@W.Filarski-Waaijer je kunt een Duo bestellen via je account (instelling-Simkaart) Duo Sim.

Duo-sim bestellen (€35,59)
Met een duosimkaart heb je 2 simkaarten voor 1 mobiel nummer. Zo hoef je dus nooit meer van simkaart te wisselen. Let op: de simkaarten zijn niet tegelijkertijd te gebruiken.

De prijzen van de andere opties vind je hier!.
Hallo CrisTien

Even vertaald naar mijn situatie.
Ik heb een simkaart in mijn mobieltje zitten met een mijn bekend mobielnummer
Nu wil ik tevens DAT Zelfde nummer ook op m'n nog aan te schaffen Tablet hebben.
Met een Duosimkaart kan dit, krijg ik als het ware 2 nieuwe simkaarten met nummerbehoud, of krijg ik gewoon een extra simkaart met hetzelfde nummer (dat ik nu al heb) ?

Volgende vraag: Nu heb ik een prepaid simkaart, en wordt die Duosimkaart of extrakaart ook een prepaidkaartje ??
Reputatie 7
Badge +19
Hoi hoi,

Ik zal kort maar krachtig antwoord geven. :D

Je krijgt met een duo-simkaart inderdaad twee nieuwe simkaartjes die gebruikmaken van één nummer. Let wel op dat je er maar één tegelijk kunt gebruiken op het T-Mobile netwerk.

Voor PrePaid geldt dat je geen duosim kunt gebruiken. Je kunt dit dus alleen doen met een abonnement.

Ik hoop dat zo alles helemaal helder is! Schroom niet om meer vragen te stellen.
Hallo Jaimy

Dat is inderdaad een kort en zeer duidelijk antwoord.
Hier hou ik van.
Alleen jammer dat het niet lukt met die Prepaid kaart
Ik zal me er op beraden.

Reageer