Beantwoord

Whatsapp back-up maken met zwart beeldscherm

• 11 juni 2018
  • 6 reacties
  • 562 Bekeken

Ik heb een Samsung S5 Neo.

Mijn beeldscherm is zwart (met een sporadisch tennisbalgeel tussendoor), maar verder doet m'n telefoon alles.

Nu wil ik nog een back-up maken van mijn Whatsapp op Google Drive voor ik hem vervang. Alleen kan ik dus niets zien op mijn mobiel en web.whatsapp heeft die functie niet.

Is er een manier om het beeldscherm van mijn mobiel op mijn computer te krijgen (en als extra bonus ook dat ik vanaf mijn computer kan typen en aanklikken)? Ik heb al iets gehoord over een otg-kabel, maar ik snap niet helemaal hoe dat hierin kan helpen/hoe ik dat dan moet opzetten.

Mvg,

Dhr. Welles
icon

Beste antwoord door Gilbert 14 juni 2018, 09:48

Helaas wordt het erg lastig om je telefoon in te komen als je gebruik maakt van vergrendeling en je scherm het niet meer doet. De meeste oplossingen om data van een Android telefoon af te halen gaan er namelijk van uit dat je op zijn minst nog wat kan zien op het scherm. Zoals Pilovali ook al aangaf kun je meer als je een specifieke ontwikkelaarsoptie hebt aangezet in de instellingen, maar ik ga ervan uit dat dit niet het geval is, omdat de meeste (gewone) gebruikers niks hebben aan die opties.

De enige opties die ik nog zou kunnen verzinnen zijn om een recovery programma te proberen, maar ik weet niet hoe goed de verschillende programma's die ik zo snel kan vinden werken.

Een laatste optie die ik tegenkwam is om de Samsung Smart Switch software te proberen. Met een beetje geluk kan die wel langs het vergrendelde lockscreen, maar dat weet ik niet zeker.

Mocht dit allemaal niet werken en je wil écht je Whatsapp gesprekken redden, dan is denk ik je enige andere optie om je scherm te vervangen zodat je de telefoon weer kunt ontgrendelen
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het is in theorie mogelijk, maar alleen mogelijk als je een aantal ontwikkelaars opties hebt ingeschakeld.
Het beste is om gewoon de 'WhatsApp' map die op je geheugen staat te kopiëren naar een andere telefoon. Met een beetje geluk heb je alles van WhatsApp terug.

Groet,
Hallo en dank je voor je antwoord.

Mijn mobiel en sim is op het moment wel beveiligd, want ik heb de batterij er in- en uitgehaald in de hoop het te fixen. Ik merkte al dat aangesloten op mijn laptop de map voor mijn mobiel leeg is. Werkt het dan nog steeds met een kabeltje de map kopiëren?
Reputatie 6
Badge +17
Simkaart kun je eruit halen, toestel aansluiten op computer via USB en vervolgens kun je de telefoon ontgrendeld.
Heb je een patroon, pin of vingerafdruk?

Alleen als je je telefoon ontgrendeld, zie je de bestanden.
Badge +5
In de Whatsapp map Databases wordt elke nacht een backup gemaakt. Als je telefoon aan staat 's nachts maakt hij deze backup.

Je kunt inderdaad vanaf je computer deze map benaderen, maar je moet hem wel ontgrendelen inderdaad om de bestanden te kunnen raadplegen zoals hierboven al aangegeven.
Reputatie 4
Badge +3
Helaas wordt het erg lastig om je telefoon in te komen als je gebruik maakt van vergrendeling en je scherm het niet meer doet. De meeste oplossingen om data van een Android telefoon af te halen gaan er namelijk van uit dat je op zijn minst nog wat kan zien op het scherm. Zoals Pilovali ook al aangaf kun je meer als je een specifieke ontwikkelaarsoptie hebt aangezet in de instellingen, maar ik ga ervan uit dat dit niet het geval is, omdat de meeste (gewone) gebruikers niks hebben aan die opties.

De enige opties die ik nog zou kunnen verzinnen zijn om een recovery programma te proberen, maar ik weet niet hoe goed de verschillende programma's die ik zo snel kan vinden werken.

Een laatste optie die ik tegenkwam is om de Samsung Smart Switch software te proberen. Met een beetje geluk kan die wel langs het vergrendelde lockscreen, maar dat weet ik niet zeker.

Mocht dit allemaal niet werken en je wil écht je Whatsapp gesprekken redden, dan is denk ik je enige andere optie om je scherm te vervangen zodat je de telefoon weer kunt ontgrendelen
Reputatie 7
Badge +9
Er zijn nog een paar dingen die je kunt proberen:

• Via http://findmymobile.samsung.com/ kun je op afstand je scherm ontgrendelen via je Samsung account.
  • De display en het touch paneel zijn twee losse onderdelen. Vaak is de display kapot, maar werkt de touch sensor nog. Je kan proberen blindelings te ontgrendelen.

Reageer