Beantwoord

Whatsapp berichten komen niet of laat binnen

Al een tijdje heb ik last van mijn whatsapp.
Soms krijg ik de berichten wat later binnen, of zelfs pas als ik WhatsApp open.
Dus als ik WhatsApp open, krijg ik pas alle meldingen en berichten binnen.
Heel irritant!
Dit had ik ook op mijn vorige toestel ( Samsung galaxy s3 )
Nu heb ik op dit moment de S6.

Wat kan ik hier aan doen??
Groetjes Stephanie
icon

Beste antwoord door Thalina 23 maart 2016, 11:46

Hoi Stephanie,

Wat jammer om te horen dat dit nog niet heeft geholpen!

Heb je wel gewoon een goede verbinding als je het via 4G probeert? Dus kun je bijvoorbeeld wel een website snel openen? Had je verder ook al onderstaande tips geprobeerd?
- Herstel appvoorkeuren via Instellingen > Apps > Menu knop > Appvoorkeuren herstellen.
- Meld je af voor WhatsApp Web via WhatsApp > Menu knop > WhatsApp Web > Afmelden op alle computers.
- Als je vaak verbonden bent met Wi-Fi, controleer je de slaapstand voor Wi-Fi (Instellingen > Wi-Fi > knop Menu > Geavanceerd > Wi-Fi behouden in slaapstand) en zorg je ervoor dat het ingesteld is op Altijd.
- Verwijder alle Taakbeheerprogramma's (task killers). Deze kunnen er voor zorgen dat je geen berichten ontvangt als je niet in de app bent.

Mocht dit niet helpen, kun je dan je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet eerst een back-up te maken van je gegevens. In dit topic vind je meer informatie over het maken van een back-up en in dit topic vind je een uitleg over terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Laat je even weten of het heeft geholpen?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3
Goedemiddag,

Is je Whatsapp volledig up-to-date, is er geen versie die je kan bijwerken? Maak je gebruik van je mobiel of WiFi netwerk?
Hij is helemaal up to date.
Heb hem ook al een keer verwijderd en opnieuw erop gezet.
de ene keer zit ik op 4G en de andere keer zit ik op WiFi is verschillend.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Stephaniey,

Wat vreemd dat je problemen ervaart met Whatsapp. Goed dat je dit bij ons aankaart.

Zou je een kijkje willen nemen in dit topic? Hier vind je instructies om soortgelijke problemen op te lossen. Laat ons weten of het is gelukt. 🙂
Alle instellingen stonden als beschreven, en heb hem opnieuw geïnstalleerd maar nog steeds geen verandering.
Verbinding heb ik wel gewoon met me telefoon. De ene keer zit ik op WiFi en de andere keer op 4G.
Groetjes Stephanie
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Stephanie,

Wat jammer om te horen dat dit nog niet heeft geholpen!

Heb je wel gewoon een goede verbinding als je het via 4G probeert? Dus kun je bijvoorbeeld wel een website snel openen? Had je verder ook al onderstaande tips geprobeerd?
- Herstel appvoorkeuren via Instellingen > Apps > Menu knop > Appvoorkeuren herstellen.
- Meld je af voor WhatsApp Web via WhatsApp > Menu knop > WhatsApp Web > Afmelden op alle computers.
- Als je vaak verbonden bent met Wi-Fi, controleer je de slaapstand voor Wi-Fi (Instellingen > Wi-Fi > knop Menu > Geavanceerd > Wi-Fi behouden in slaapstand) en zorg je ervoor dat het ingesteld is op Altijd.
- Verwijder alle Taakbeheerprogramma's (task killers). Deze kunnen er voor zorgen dat je geen berichten ontvangt als je niet in de app bent.

Mocht dit niet helpen, kun je dan je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Vergeet niet eerst een back-up te maken van je gegevens. In dit topic vind je meer informatie over het maken van een back-up en in dit topic vind je een uitleg over terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Laat je even weten of het heeft geholpen?
Ik heb dit probleem ook, ik krijg 3 uur later (als ik zelf de app open) pas de berichten binnen. Alle instellingen staan goed, dus snap niet waar het aan ligt... En het is echt verschrikkelijk irritant!

Of is het weer zo een flauw ding om een nieuwer toestel aan te moeten schaffen, (zelf een iPhone 6)
Reputatie 1
Dag besr,

Als je klaar bent met Whatsapp, sluit je de app dan af via de app switcher? Dit kan ervoor zorgen dat je de meldingen niet meer binnenkrijgt tot het moment dat je de app weer opent.

Met vriendelijke groet,

Wesley
Reputatie 7
Badge +15
@Wesley0104 Is "Ververs op de achtergrond" niet belangrijker dan de manier waarop je tussen apps schakelt? Zie https://support.apple.com/nl-nl/HT202070
Reputatie 1
@Folkert Dat zou zeker een mogelijkheid zijn, maar mijn ervaring is dat Ververs op Achtergrond sowieso niet werkt bij apps die je zelf handmatig afsluit, vandaar dat ik eerst de vraag stelde over het handmatig afsluiten van de app.

Reageer