Beantwoord

Whatsapp chats overzetten van Iphone (IOS 9) naar Samsung (Android 5.1.1)

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Weten jullie hoe ik mijn whatsapp chats van mijn Iphone 5 overkan zetten naar mijn Samsun S6?
Of bieden jullie hier ondersteuning/hulp voor in de winkel?

Ik heb al gezocht op google en kom alleen betaalde software tegen waar het mee zou kunnen en dit gaat mij, als paerticulier, wat te ver, ik kan me voorstellen dat ik niet de enige ben met dit "probleem" en dat jullie dit als service aanbieden.

Groeten,
Henri
icon

Beste antwoord door kme 26 november 2015, 19:29

Hoi,

Het kan, maar vergt wel iets van werk.

GSMinfo.nl schreef:

iOS naar Android

Doe je je iPhone weg en stap je over op een Android telefoon? Dan wordt het wat lastiger om je gespreksgeschiedenis over te zetten. Maar het is wel mogelijk, omdat Whatsapp alle contacten en chats in één bestand bewaart op je iPhone. Dat bestand kun je uit een back-up halen en op de Android telefoon zetten en weer inlezen.

Allereerst maak je een reservekopie van je iPhone in iTunes of op je PC of Mac. Ga vervolgens naar www.iphonebackupextractor.com en klik op "Download Free Edition Now". Selecteer het systeem waarop je computer draait en start het programma. Nu kun je de gegevens van je iPhone back-up die op je computer of iTunes staat, uitlezen. In het tabblad "expert mode" selecteer je het bestand "ChatStorage.sqlite. Klik op "extract" en bewaar het bestand in een map op je computer.

Nu komt je Android telefoon in beeld. Installeer Whatsapp op je nieuwe telefoon, open de app en ga naar "instellingen". Kies "back-up maken van gesprekken" en sluit vervolgens de app af. Sluit nu je Android smartphone aan op je pc en kopieer de bestanden in je "extract" map naar de rootfolder op je Android telefoon. Installeer Wazzap Migrator op je telefoon. Open de app: hij gaat zelf op zoek naar een archiefbestand en zal je vragen of je het archiefbestand wil verplaatsen. Kies "OK". Sluit nu de Migrator af en verwijder Whatsapp van je telefoon. Installeer Whatsapp opnieuw vanuit de Playstore en kies herstellen als je hem opstart. Je zult zien dat je hele gespreksgeschiedenis van je iPhone naar je Android smartphone is overgezet.

Als je je foto's ook wil meenemen vanuit je gespreksgeschiedenis moet je niet vergeten om het bestand net.whatsapp.WhatsApp\Library\Media te selecteren met iPhone Backup Extractor. Je kunt deze map toevoegen aan Whatsapp op je Android telefoon door iweer dezelfde stappen te doorlopen als met je gespreksgeschiedenis.

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Hoi,

GSMinfo.nl schreef:

iOS naar Android

Doe je je iPhone weg en stap je over op een Android telefoon? Dan wordt het wat lastiger om je gespreksgeschiedenis over te zetten. Maar het is wel mogelijk, omdat Whatsapp alle contacten en chats in één bestand bewaart op je iPhone. Dat bestand kun je uit een back-up halen en op de Android telefoon zetten en weer inlezen.

Allereerst maak je een reservekopie van je iPhone in iTunes of op je PC of Mac. Ga vervolgens naar www.iphonebackupextractor.com en klik op "Download Free Edition Now". Selecteer het systeem waarop je computer draait en start het programma. Nu kun je de gegevens van je iPhone back-up die op je computer of iTunes staat, uitlezen. In het tabblad "expert mode" selecteer je het bestand "ChatStorage.sqlite. Klik op "extract" en bewaar het bestand in een map op je computer.

Nu komt je Android telefoon in beeld. Installeer Whatsapp op je nieuwe telefoon, open de app en ga naar "instellingen". Kies "back-up maken van gesprekken" en sluit vervolgens de app af. Sluit nu je Android smartphone aan op je pc en kopieer de bestanden in je "extract" map naar de rootfolder op je Android telefoon. Installeer Wazzap Migrator op je telefoon. Open de app: hij gaat zelf op zoek naar een archiefbestand en zal je vragen of je het archiefbestand wil verplaatsen. Kies "OK". Sluit nu de Migrator af en verwijder Whatsapp van je telefoon. Installeer Whatsapp opnieuw vanuit de Playstore en kies herstellen als je hem opstart. Je zult zien dat je hele gespreksgeschiedenis van je iPhone naar je Android smartphone is overgezet.

Als je je foto's ook wil meenemen vanuit je gespreksgeschiedenis moet je niet vergeten om het bestand net.whatsapp.WhatsApp\Library\Media te selecteren met iPhone Backup Extractor. Je kunt deze map toevoegen aan Whatsapp op je Android telefoon door iweer dezelfde stappen te doorlopen als met je gespreksgeschiedenis.

kme schreef:

Hoi,

Bedankt!
Ik heb nu mijn gesprekken terug, de media nog niet (dit ging alleen met een betaalde versie) maar ook daar ga ik wel een oplossing voor vinden.
:D:)
Reputatie 6
HenriM schreef:

kme schreef:

Hoi,

Bedankt!
Ik heb nu mijn gesprekken terug, de media nog niet (dit ging alleen met een betaalde versie) maar ook daar ga ik wel een oplossing voor vinden.
:D:)

Goed dat het gewerkt heeft! Je gesprekken zijn iig al terug. Wanneer je hulp wilt met de media, PM me dan eventjes, wellicht kan ik je van dienst zijn 😉
Reputatie 4
Hi Henri,

Kijk dit is nou de kracht van ons Forum! 😉 Laat je ons nog even weten of alles is gelukt? Met de hulp van kme twijfel ik daar overigens niet aan!

@ kme

Held! 😃 Dank voor je antwoord en inbreng, wordt zeer gewaardeerd!
Het is voor wat betreft de media bestanden (foto's en films) helaas, ondanks de uitstekende hulp van kme, niet gelukt.

Maar het belangrijkste waren de berichten dus ik ben bij met het resultaat! 😃
Reputatie 7
Badge +17
Hi Henri,

Jammer dat het niet is gelukt om alle bestanden te redden, maar gelukkig heb je wel je berichten terug met behulp van onze topper kme! 😃

Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, let me know!
ik heb precies hetzelfde probleem, is er ook een gratis alternatief voor wazzap migrator?
Reputatie 7
Badge +17
Hi c091,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik heb even gezocht en heb op deze pagina tips gevonden om je whatsApp gesprekken over te zetten. Laat je mij weten of het hiermee lukt?
Hajar schreef:

Hi c091,

Welkom op ons Forum!

Goed dat jij je vraag hier stelt. Ik heb even gezocht en heb op deze pagina tips gevonden om je whatsApp gesprekken over te zetten. Laat je mij weten of het hiermee lukt?

bedankt, het is gelukt!

ik had wel wazzap migrator nodig, en hij heeft de afbeeldingen enz niet, maar de gesprekken wel overgezet.
mochten er nog andere mensen zijn die dit ook gaan doen of nodig hebben dan kan ik 1 tip geven,
zorg dat je eerst een reservekopie maakt op de pc zelf, en let goed op bij iPhone Backup Browser (pakt de benodigde bestanden uit de reservekopie die je nodig hebt, staat niet in de beschrijving maar heb je wel nodig.) dat je de juiste reservekopie geselecteerd hebt, anders kun je weer van voor af aan beginnen.
Reputatie 7
Badge +17
Hi c091,

Dankjewel voor de terugkoppeling! Fijn dat het heeft gewerkt. Ook super dat je jouw tip met ons deelt. Hier zullen andere klanten zeker wat aan hebben!

Heb je jezelf al voorgesteld in ons voorsteltopic? We zijn wel benieuwd naar wie je bent. :8
Niet alleen WhatsApp van iPhone (iOS 9) naar Android (Android 5.1.1), met iOS Whatsapp Transfer kun je ook WhatsApp van de nieuwste iOS-versie overbrengen naar het nieuwste Android-systeem. (Guide: https://www.recoveryiphone.net/article/ios-whatsapp-transfer-backup-and-restore.html)

Trouwens, voor WhatsApp Android naar iPhone, kunt u ook verwijzen naar WhatsApp-berichten van Android naar iPhone.
hallo T mobile, ik ondervind toch echt problemen met het overzetten van whatsapp van Iphone naar een sony xz1 compact.
ik heb een backup gemaakt en met de iphone backup extractor de aangegeven files uit mijn back up gehaald (via mijn computer niet met de icloud dus)
als ik kijk wat whatsapp op mijn iphone gebruikt aan ruimte is dat 4.7 gig, het chatstorage bestand is maar 124.104 kb groot, er gaat iets dus niet goed.
mijn whatsapp is net als mijn email erg belangrijk voor mijn werk, met foto's en andere zaken...
ik hoop dat jullie me advies kunnen geven.
ik heb de wazzappmigrator aangeschaft en op mijn nieuwe sony toestel zitten...
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Hartkoor,

Ik kan me voorstellen dat je dat allemaal goed wilt overzetten op jouw nieuwe telefoon!

Zou het kunnen dat dit komt omdat je niet hebt geselecteerd om de foto's daarin ook mee te nemen?

kme schreef:

Ik ben benieuwd of het bestandsformaat dan wel realistischer is! Heb je verder alle stappen doorlopen zoals hierboven beschreven? Loop je daarin ergens vast? Ik hoor dan graag waar precies, zodat wij nog verder met je mee kunnen denken!
Hoi Jaimy, dank voor je antwoord, het lijkt erop alsof de foto's enzo niet mee komen en misschien wel niet eens goed gebackupt worden..., het andere probleem is dat ik dan wil schakelen tussen de toestellen en whatsapp maar dat ik dan 6uur moet wachten want je kan niet op 2 toestellen whatsapp aangemeld hebben...dus een beetje uitproberen zit er niet in.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Hartkoor,

Ik heb even rondgekeken en dit lijkt inderdaad een lastige taak. Je zou de tips die op deze pagina staan kunnen uitproberen, maar ik kan je niet garanderen dat het gaat werken.

Ik hoor graag of het lukt!
Reputatie 2
Hallo,

Ik wil van een IOS naar een Android. Opzich geen probleem, maar ik wil mijn whatsapp gesprekken graag op mijn nieuwe Android telefoon. Bovenstaande sites heb ik al geprobeerd, maar dat is betaald. Is er ook een gratis mogelijkheid om de whatsapp gesprekken over te zetten?
Heb IOS 11 en moet naar Android 8
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Barbera,

Wat jammer dat het nog niet lukt! Hajar en ik hebben zoals je ziet al flink meegezocht met iedereen, maar de opties raken wel een beetje op hihi. Heb je het antwoord van @KoenM ook gezien? Ik hoop dat daarin toch nog iets nuttigs staat en het je lukt om de gesprekken over te zetten!

Reageer