Vraag

Wi-Fi wordt niet gevonden op Samsung S6 Edge Plus

• 29 februari 2016
  • 5 reacties
  • 554 Bekeken

toestel samsung galaxy s6 edge plus
bij het indrukken van het wifi icoontje licht hij niet groen op.
ook als ik naar mijn instellingen ga en daar bij wifi naar rechts swipe geeft hij aan het woord inschakelen maar daarmee houd het op .
normaal zie ik dan een hele lijst met netwerken hier in de buurt inclusief de mijne maar nu vind hij niks.
klantenservice gebeld
tel aan / uit gedaan
simkaart eruit en weer ingedaan maar geen effect.
HELP

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi skorb,

Welkom op ons Forum!

Wat vreemd dat je WiFi ineens zulke kuren vertoont. Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Ik wil je adviseren om je toestel in veilige modus op te starten. Dat doe je als volgt;
  • Schakel eerst je Galaxy gewoon helemaal uit
  • Start hem dan weer gewoon op met de Power knop
  • Zodra het toestellogo in beeld komt, druk je de Volume omlaag knop in – Power heb je alweer losgelaten
  • Houdt Volume omlaag ingedrukt tot je het vergrendelscherm van je Galaxy ziet
  • Je bent in de Veilige modus als dit ook linksonder in beeld wordt weergegeven
Probeer vervolgens opnieuw een WiFi netwerk te selecteren. Als dat niet werkt dan wil ik je adviseren om je toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back-up van je gegevens zodat je ze niet kwijt raakt.

Laat je mij weten of dit heeft gewerkt?
veilige modus uitgeprobeerd geen effect.
het probleem heb ik sinds afgelopen zondag.
weet niet of deze info relevant is maar per vandaag start mijn nieuwe abbonement.
is het miss een software fout ?
zal nu nog fabrieksinstellingen proberen .
is daar nog een bepaalde procedure voor ?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Skorb,

Het gebruiken van je WiFi wordt niet verstoord door het aangaan van een nieuw abonnement, dat staat los van elkaar. Het zou wel in de software kunnen zijn inderdaad.

In het bericht van Hajar vind je twee links: 1 voor de fabrieksreset en 1 voor het maken van een back-up. Zorg dat je eerst de back-up maakt, voordat je de fabrieksreset uitvoert.

We horen graag of het gelukt is!
Hoi hajer ik heb het ook gehad, me edge pakte wel 4g netwerk maar geen WiFi. Na een hardreset is het probleem bij me opgelost.

Kan ook zijn als de telefoon gevallen is hij geen WiFi signaal meer kan opstellen.

Succes
Reputatie 7
Badge +20
Thanks voor de suggestie, WBadloe! :D

Overigens is Hajar m'n collega en stelde Skorb de vraag, hopelijk heeft Skorb er dus wat aan!

Reageer