Beantwoord

Wifi back-up maken

Is er een manier om je wifi te back-uppen zonder root? Wil mijn toestel weer naar fabrieksinstellingen terugzetten en niet mijn wifi wachtwoorden verliezen vandaar.

Is er een manier om je wifi te back-uppen zonder root? Wil mijn toestel weer naar fabrieksinstellingen terugzetten en niet mijn wifi wachtwoorden verliezen vandaar.
.
Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
icon

Beste antwoord door Thalina 25 april 2016, 11:08

Hoi Robert,

Automatisch vertalen is in dit geval dan niet zo handig! 😉 Op deze pagina vind je uitleg hoe je dit uit kunt zetten, mocht je dat willen. Heb je al naar de app gekeken die Issam meestuurde? Deze app wordt namelijk ook aangeraden in het topic. Laat je even weten of het daarmee gelukt is?

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hi Robert,

Goede vraag. Voor zover ik het weet is dit wel mogelijk. Zou je kunnen aangeven bij welk toestel je dit wilt proberen?

Dan ga ik voor je op zoek of hier een oplossing voor is.

Kan je het Wi-Fi wachtwoord niet meer achterhalen trouwens? Of heb je veel Wi-Fi netwerken waarbij je het wachtwoord niet opnieuw wilt invoeren?
Beste Issam,

Het gaat om een Samsung Galaxy S3 (GT-I9305). Ik heb veel Wi-Fi netwerken waarbij ik inderdaad het wachtwoord niet opnieuw wil invoeren. Heb van de rest al een back-up gemaakt met Helium en Samsung Kies, maar weet niet of de Wi-Fi hier ook bij in zit. Ik dacht van niet.

Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
Reputatie 6
Badge +16
Hi Robert,

Bedankt voor je snelle reactie.

Na even op het internet gezocht te hebben ben ik dit topic tegengekomen. Hierin wordt verteld dat wanneer je ingelogd bent op je Google account, de Wi-Fi wachtwoorden automatisch opgeslagen worden.

Er zijn ook applicaties die je kan downloaden, waarmee je de gegevens van je Wi-Fi kan opslaan. Let wel op dat sommige van deze applicaties extra aandacht vereisen. Je moet hiervoor je toestel rooten, wat wij te allen tijde niet adviseren. Hiermee vervalt de garantie van je toestel.
Beste Issam?

van dit topic wordt ik niet veel wijzer, maar dat komt waarschijnlijk omdat mijn chrome versie het automatisch naar het Nederlands vertaald. Maar kun je dit instellen? Ik heb mijn toestel wel vaker teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dan kreeg ik nooit de wifi wachtwoorden erbij zeg maar.
Vandaar dat ik het nu wel even goed wil doen.

Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
Beste Issam,

Heb je nog een andere optie?

Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Robert,

Automatisch vertalen is in dit geval dan niet zo handig! 😉 Op deze pagina vind je uitleg hoe je dit uit kunt zetten, mocht je dat willen. Heb je al naar de app gekeken die Issam meestuurde? Deze app wordt namelijk ook aangeraden in het topic. Laat je even weten of het daarmee gelukt is?
Beste Issam, heb gisteren mijn toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen nadat ik van alles een backup had gemaakt met helium en Samsung Kies. Alles opgeslagen in Google Drive en gistermiddag weer teruggezet. Heb alles weer inclusief mijn wachtwoorden van de Wifi. Google slaat dus denk ik ook ergens de gegevens van je wifi op.

Met vriendelijke groet,
Robert van de Kamp
Reputatie 6
Badge +16
Hi Robert,

Bedankt voor je berichtje. Goed om te lezen dat het is gelukt! ;)

Je weet ons te vinden als je nog andere vragen of verzoeken hebt!

Reageer