Vraag

Wifi inschakelen niet meer mogelijk op Samsung A5

Hallo, ik kan ineens mijn Samsung A5 niet meer op de wifi zetten. Ik kan wifi niet meer inschakelen, de optie blijft grijs.
Ik ben daardoor nu ineens door mijn internetbundel heen, heel irritant want ik wist niet dat mijn wifi spontaan was uitgeschakeld.
Ligt niet aan de router, alle andere apparaten doen het nog, ligt echt aan de telefoon.
Iemand een idee hoe ik het weer voor elkaar krijg?

19 reacties

Ja dat is altijd vervelend ik denk dat het beste is nooit geen samsung meer
alle mensen bedankt voor de info:@
Reputatie 6
Badge +17
Hey Lobkee,

Erg vervelend dat ook jij hier last van hebt!

Welke fouten krijg je precies te zien? Heb je onlangs toevallig een software update gedaan?

Zou je voor de zekerheid een back-up willen maken van je gegevens en je toestel één keer terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen? Wellicht dat dit de oplossing is.

Je zou ook langs één van de Samsung Service Centers kunnen gaan, daar word je geholpen door één van de vriendelijke medewerkers van Samsung die alles weten over het toestel. Zij kunnen je verder helpen.

Heeft niets van het bovenstaande geholpen, dan kan je een kijkje nemen in het 'Hoe voorkom ik een reparatie' topic. Daar vind je ook meer uitleg over hoe het reparatie proces zelf werkt. Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
ja het is zo maar wat doet Samsung niets
Ja ik besef nu dat ik dit grapje al vaker hen gehad met dit toestel. Wi-Fi doet het altijd slecht, nu besef ik dat ik daarom altijd zo snel door mijn internet heen ben. Alle updates hebben bij mij al voor "gezeik" gezorgd. Elke keer hield ik er wel wat aan over.
Hai Lopkee dat is een fout van samsung software update
maar die doen er niks aan omdat te verhelpen
dit grapje kost mij al 2000 mb
dus Samsung bedankt
Ik heb sinds vandaag dit probleem ook, Mijn wifi kan ik wel aan en uit zetten.
Hij maakt dan kort verbinding en valt meteen weer weg. als ik het dan nog een keer probeer geeft hij fouten aan.
Op mijn laptop, en tablet en tv en de telefoon en ipad van mijn vriend doet de wifi het wel gewoon.
Hai Hajar ik heb eerst een probleem met mijn samsung account
verweideren ben mijn wachtwoord en id kwijt
dus ff zoeken hoe dat verder moet
maar alvast bedankt voor de uitleg
groetjes
Reputatie 7
Badge +20
Hi Benny,

Jammer dat een fabrieksreset niet werkt. In dat geval wil ik je net als Issam een reparatie adviseren. Op deze pagina vind je er meer informatie over.

Houd je ons op de hoogte?
Hai Issam ik heb alles doorlopen maar niks helpt
maar toch bedankt voor de Hulp:D
Reputatie 6
Badge +17
Hey Benny,

Balen zeg! We gaan graag voor je op zoek naar een oplossing.

9 van de 10 keer wordt een probleem na een update verholpen door een fabrieksreset. Heb je dit al geprobeerd? Werkt dit ook niet dan wil ik je vragen om een kijkje te nemen in dit topic. Hier vind je meer informatie over het reparatie proces!

Uiteindelijk wordt het opgelost, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. 😉
Hallo ik heb de zelfde problemen dat is veroorzaakt door de laatste systeem update
maar wat ik daar verder aan kan doen dat zou ik niet weten
Dank je Hajar, zal ik doen!
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jolien,

Jammer dat een fabrieksreset niet heeft gewerkt. Laat je ons weten hoe het is gegaan in de T-Mobile Shop? Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.
Dank je voor je toelichting Stef!
Ik heb 'm inmiddels terug gezet naar de fabruieksinstellingen, maar het probleem is helaas niet verholpen. Op naar de T-Mobile winkel dan maar!

groet, Jolien
Reputatie 3
Badge +1
Het kan zijn, iets wat ik helaas te vaak zie, is dat een deel van Android (je besturingssysteem) corrupt raakt en dat bepaalde functies ontbreken of niet werken.

Het resetten wil niet garanderen dat het daadwerkelijk werkt wat het toestel enkel doet is zichzelf terug zetten naar de fabrieksinstellingen. Indien er al zich een fout bevind die zich bevindt in het besturingssysteem kan deze alleen hersteld worden met een herinstallatie, deze dient vanaf een computer geflashed te worden.

Om nog even terug te komen op de Google lock, geen Kock (type foutje :p). Als jij je toestel naar fabrieksinstellingen terug zet dient er weer ingelogd te worden met het Gmail account die zich er al op bevond (terug te vinden in instellingen -> accounts -> Google). Als jij je wachtwoord meer dan 24 uur geleden veranderd heb, kan deze geen goede verbinding maken met de server en dient 72 uur te wachten.

Google lock is overigens alleen te verwijderen door dynafix of een Samsung premium point aangezien zij de juiste spullen hebben daarvoor die andere reparatie bedrijfjes niet hebben.

Mocht er nog vragen zijn stel ze gerust!

Vriendelijke groet,
Stefan Samsung engineer 🙂
Hoi Stef, dank je voor je bericht!
Ik ben inderdaad ook bang dat het een software probleem is zoals je beschrijft...
Ik ga 'm resetten en kijken of het daarna is opgelost. Ik hoop het !
Bedankt ook voor de tip over google !
Hoi David, dank je voor je antwoord!
Mijn telefoon maakt helemaal geen verbinding met internet er gebeurt helemaal niets en ik kan er niets handmatig aan veranderen, zie afbeelding. Ik kan het knopje niet verschuiven bij de wifi instellingen. Daar loopt het al vast.
Wij zijn bij Ziggo, maar eergister had ik zeker nog gewoon wifi, dus ik weet niet wanneer die problemen bij Ziggo waren , maar ik denk niet dat het daar aan ligt. Alles doet het in huis verder wel gewoon nog op de wifi.
Ik ben na een hoop google zoekwerk vandaag bang dat het inderdaad aan de software ligt. Of heb je nog andere ideeën voor me?
Groetjes Jolien
Reputatie 3
Badge +1
He jolien,

Als ik jou zo hoor lijk me het vooral een software issue.
Je kunt als eerst proberen om het toestel te resetten. Raad je wel om eerst een backup te maken via smart switch. Let wel op dat wanneer jij je toestel reset, je weet opnieuw moet inloggen met je Gmail account. Indien jij je wachtwoord vergeten bent treed de Google Kock in werking en kan je 72 uur je toestel niet gebruiken.

Als het resetten niet lukt of het probleem is niet verholpen. Adviseer ik je om het toestel af te geven bij een TMobile shop of Samsung premium punt afgeven zodat zij het toestel kunnen herinstalleren of indien nodig kunnen repareren.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Jolien,

Ervaar je dit probleem alleen bij dat ene netwerk of maakt jouw telefoon helemaal geen verbinding meer met het WiFi-netwerk? Krijg je een foutmelding wanneer je de verbinding probeert op te zetten of gebeurt er helemaal niets?

Zou je het netwerk eens helemaal kunnen vergeten en dan handmatig opnieuw kunnen instellen? Kun je ook aangeven van welke provider je gebruik maakt? Een tijdje geleden waren er wat problemen met Ziggo. Er moest dan contact met hen worden opgenomen om een reset uit te voeren op het wachtwoord, daarna werkte het allemaal weer. Wellicht is dat hier ook aan de hand.

We zien jouw reactie graag tegemoet, hopelijk kunnen we dit snel oplossen!

Reageer