Beantwoord

Wifi niet beschikbaar sinds update op Galaxy S6 Edge

Hallo
Vorige week heb ik een update gehad op mijn Samsung galaxy s6 edge (aangeschaft in januari)
Sinds de update ontvang ik mijn wifi routering niet meer in de wifi lijst van de telefoon, hiervoor werkte alles naar behoren.
ik heb de telefoon al gereset naar fabrieksinstellingen maar ook dat heeft niet geholpen.
Dit is erg vervelend, weet iemand wat ik hier aan kan doen?
icon

Beste antwoord door Mirella36 11 april 2016, 13:21

Hoi
Ik hadden mijn telefoon ook terug gezet naar fabrieksinstellingen dat hielp niet. Vandaag met ziggo aan de telefoon gehangen, modem gereset door hun ook dat hielp niet. Toen hebben ze de gebruikersnaam veranderd van mijn modem en ik kreeg de nieuwe naam meteen door in mijn wifi lijst op mijn telefoon! Ik heb dus weer wifi!
Even je provider bellen en kijken of het aan je modem ligt?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Ontvang je totaal geen wifi netwerken, of alleen je eigen wifi netwerk niet?

Groet,
Hallo pilovali
Ik ontvang wel netwerken van de buren waar ik overigens ook kan inloggen en goed internet ontvang. Maar sinds de update staat mijn eigen netwerk er niet meer tussen en is ook niet handmatig te vinden dooreacties netwerk toe te voegen. Alle andere mobiele telefoons, laptops, tablets etcetera in huis ontvangen het netwerk wel gewoon...
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Aangezien je wel andere netwerken ontvangt, en ook mee kunt verbinden, denk ik dat het aan je router/modem ligt.
Zou je die misschien kunnen herstarten? Dit doe je door de stekker er 5 seconden uit te halen, en er weer in te doen.

Groet,
Hier precies hetzelfde probleem met een Samsung galaxy s6 , ook aangeschaft in januari. Alle netwerken van de buren zichtbaar, maar die van thuis waar ik ben ingelogd niet. Alles al geprobeerd maar helaas. Nog andere mogelijke oplossingen? Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +15
Hey Soester,

Wat lastig dat je de Wi-Fi van thuis niet meer ontvangt :S.

Heb je de router al een reset gegeven? Aangezien je wel andere Wi-Fi netwerken ontvangt is de kans groot dat het probleem bij jouw eigen Wi-Fi ligt. Voor de zekerheid kun je een fabrieksreset van je toestel proberen maar ik ben bang dat dit niet zal helpen. Je kunt in dat geval het beste contact opnemen met de provider van je Wi-Fi thuis.

Wil je ons op de hoogte houden hier?
Heey Amy dankjewel voor je reactie! Ik heb de router gereset, maar helaas zonder resultaat. Alle andere apparatuur kunnen hem overigens wel ontvangen. Ik zal vanavond de telefoon resetten en laat morgen het resultaat horen!
Hoi
Ik hadden mijn telefoon ook terug gezet naar fabrieksinstellingen dat hielp niet. Vandaag met ziggo aan de telefoon gehangen, modem gereset door hun ook dat hielp niet. Toen hebben ze de gebruikersnaam veranderd van mijn modem en ik kreeg de nieuwe naam meteen door in mijn wifi lijst op mijn telefoon! Ik heb dus weer wifi!
Even je provider bellen en kijken of het aan je modem ligt?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Soester92,

Was het nog gelukt om een reset uit te voeren op je telefoon? Heeft dat al effect gehad? :)

Zo niet, dan kun je ook de suggestie van Mirella36 opvolgen, zij leek precies hetzelfde probleem als jij te hebben, maar ondertussen is dat opgelost! Van welke provider maak je gebruik, is dat heel toevallig ook Ziggo? Dan zou het kunnen dat daar in de onderlinge connectie verkeerd zit.

Ik ben heel erg benieuwd, houd je ons op de hoogte?
Beste David, ik heb inderdaad ziggo en daar zat het probleem. Gebruikersnaam verandert en hij doet het weer. Bedankt allemaal voor de info!
Reputatie 4
Badge +7
Ik heb ook Ziggo, maar totaal geen probleem gehad na de update met de Wifi.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Soester92,

Goed om te lezen dat het opgelost is! Zo te zien had Mirella de gouden tip! 😃
Reputatie 5
Heyhoi! Ik had dit probleem thuis ook met Ziggo, mijn Wifi-verbinding naam was ineens verdwenen. De naam van mijn Wifi-verbinding met de toevoeging van 5G stond er wel bij. Daarop ingelogd en werkte weer als vanouds. Ook een mogelijke oplossing dus! 🙂

Reageer