Beantwoord

Wifi op Samsung A5 2016 doet het thuis niet

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen?

Ik heb wifi ingesteld, hij zegt dat ik verbonden ben en wifi teken is ook zichtbaar. Ik kom alleen niet op internet en 4g doet het dan ook niet. Heb al het volgende geprobeerd:

Telefoon uit en aangezet
Paar minuten simkaart verwijderd
WiFi netwerk vergeten en opnieuw ingesteld
Nieuwe updates gezocht

De wifi op mijn werk pakt hij wel. Iemand suggesties? Ik heb een Samsung Galaxy a5 2016.

Groetjes.
icon

Beste antwoord door marcojc 19 december 2017, 11:24

Hoi Bas,
Al het bovenstaande had ik al geprobeerd. Bij toeval kwam ik via instellingen bij het tabje "wps-drukknop".
Dit gedaan en sindsdien pakt mijn mobiel het wifi-netwerk weer thuis. Dus misschien dat dit helpt voor meerdere mensen??
Maar bedankt voor je antwoord!

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Hebben andere apparaten bij jou thuis ook geen internet als ze op wifi zitten, of is het alleen je toestel? Je kunt namelijk proberen om je modem/router even te herstarten.

Groet,
Andere apparaten doen het wel op de wifi thuis. Alleen mijn telefoon niey
Reputatie 6
Badge +17
Als je een browser opent, welke foutmelding zie je dan (inclusief foutcode)?

Groet,
Als ik bijvoorbeeld Google opstart dan komt de melding: geen internetverbinding, geen foutmelding. Tegelijkertijd doet op mijn andere telefoon/tablet de wifi het wel
Dit probleem heb ik ook al een aantal weken. Thuis pakt hij wifi niet en schakelt over op 4G. Andere toestellen doen het wel, op mijn werk pakt hij wifi wel, maar ergens anders weer niet.
Ik heb al mijn wifi-instellingen gereset, maar wil eigenlijk nog niet terugzetten naar fabrieksinstellingen. Wie kan helpen?
Reputatie 3
Badge +11
Hey marcojc,

Ai, dat is niet de bedoeling natuurlijk! Heb je de telefoon al geüpdatet naar de laatste versie? Als dat niet het geval is wil ik je dat als eerste aanraden. Ook zou je kunnen proberen om opnieuw het WiFi-netwerk toe te voegen. Dit doe je door eerst te klikken op "Vergeet dit netwerk" waarna je de telefoon herstart en opnieuw verbinding maakt met het WiFi-netwerk. Mochten beide oplossingen geen effect hebben dan wil ik je toch adviseren de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Online lees ik namelijk dat er meerdere klachten zijn over hetzelfde probleem. Wat daar wordt aangeraden is een reset van de router! Heb je dit al geprobeerd en van welke provider maak je gebruik? Op deze pagina kun je er meer over lezen. Hierin staat ook dat Samsung op dit moment werkt aan een oplossing. Ik hoop dat je hiermee snel weer zorgeloos op je WiFi kan internetten! 😃
Hoi Bas,
Al het bovenstaande had ik al geprobeerd. Bij toeval kwam ik via instellingen bij het tabje "wps-drukknop".
Dit gedaan en sindsdien pakt mijn mobiel het wifi-netwerk weer thuis. Dus misschien dat dit helpt voor meerdere mensen??
Maar bedankt voor je antwoord!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Marcojc,

Superfijn dat het is opgelost! Bedankt dat je hier nog een terugkoppeling over geeft, dit kan andere mensen inderdaad helpen als ze tegen hetzelfde aanlopen.

Fijne feestdagen alvast!

Reageer