Beantwoord

Wifi problemen met mijn Samsung Galaxy S6

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Hallo,

ik heb mijn s6 edge+ nu sinds een week of drie.
Ik heb problemen met het verbinden met Wifi. Ik heb zie soms het icoon bovenin het scherm (volledig bereik) maar het is dan heel traag of ik krijg time-outs te zien. Soms krijg ik een foutmelding (authentication error of Failed to obtain IP adres). Mijn andere wireless apparaten werken op dat moment echter wel goed! Ik ben er dus zeker van dat het aan (een instelling van) mijn telefoon ligt.

Ik heb een keer gebeld met T-mobile en toen kwamen we erachter dat wanneer ik de problemen had en mijn SIM kaart eruit haalde, de problemen weg waren. Maar na terug plaatsen van mijn SIM kreeg ik de verbinding weer niet tot stand.

Uiteindelijk een factory reset gedaan. De problemen waren opgelost voor een week of twee en nu weer terug. Het lijkt me niet de bedoeling om dit iedere twee weken te herhalen.

Mijn router is een Netgear R7000. Op andere plekken heb ik wisselend succes. Vandaag om mijn werk kon ik ook daar geen Wifi verbinding krijgen (Failed to obtain an IP adres).

Op het internet heb ik dezelfde problemen met de samsung s6 wel gelezen, bijvoorbeeld:

http://forums.androidcentral.com/ask-question/514271-verizon-samsung-galaxy-s6-wifi-connectivity-issues.html

Echter niet een echte werkende oplossing.
De dingen die ik geprobeerd heb:
- router rebooten
- router opnieuw configureren
- factory reset van mobiel
- manuele IP configuratie
- netwerk 'vergeten' en opnieuw instellen
- netwerk beveiliging (WPA2-AES) uitschakelen
- DNSet app installeren (suggestie in de link hierboven)
- SmartNetwork switch aan/uit

echter zonder permanente oplossing!

Zijn er mensen met soortgelijke problemen met de s6 (familie) T-mobile?

Mar10us

icon

Beste antwoord door Mar10us 10 oktober 2015, 18:50

Hallo HarryMe en Amy,

dank voor jullie reactie. De problemen zijn gisteren alleen maar toegenomen. Wanneer ik Wifi op mijn s6 aanzet, hebben de andere devices geen internet verbinding meer....

Ik heb de suggestie van HarryMe (Wifi powersave uit) vanmorgen opgevolgd, echter ook dat heeft niet geholpen. Ten einde raad vanmiddag naar de T-Mobile shop gegaan en om een nieuwe Sim kaart gevraagd. De verkoper had dit probleem nog nooit gezien. Dit heeft geholpen!! Mijn wifi is nu weer operationeel! Ik ben later die dag nog even terug gegaan naar de T-mobile shop om de verkoper te vertellen dat het probleem opgelost is met de nieuwe kaart. Wellicht kan hij iemand anders helpen wanneer een klant soortgelijke problemen heeft.

Later zag ik in mijn email dat je mij een SIM kaart opgestuurd hebt Amy, waarvoor Ik zal deze waarschijnlijk niet gebruiken aangezien het probleem opgelost is. Wellicht heb ik hem in de toekomst nog nodig wanneer het probleem zich opnieuw aandoet, maar dat lijkt me sterk.

Beide hartelijk dank voor jullie hulp. Ik kan weer genieten van Wifi.:D

Gr,
Mar10us.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ho Mar10us,
het klinkt mij toch echt als een simkaart-probleem, een kapotte simkaart kan de meest vage klachten veroorzaken!

Maar goed... zowel een Z2, S6 als een Note4 gaan bij ons als een raket:
De linksnelheden (vlakbij de router):
op 5 GHz 866 Mbps
op 2,4 GHz 144 Mbps

Wat zie je bij je linksnelheid?
Reputatie 4
Badge +4

Je zou eventueel dit nog kunnen proberen: Je "Wifi power save mode" uitzetten door naar het "Servicemenu" te gaan.

(Let op: in dit servicemenu niet zomaar dingen gaan wijzigen!!)

In je telefoonapp toets je
*#0011#
dan de optietoets
dan Wifi
dan Wifi power save mode uitzetten.

(Als het niet helpt kun je het later weer aanzetten).

Maar nogmaals... ik denk dat je uiteindelijk toch een nieuwe Simkaart zult moeten aanvragen.

Succes, ben benieuwd naar de oplossing!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mar10us,

Wat balen dat je gloednieuwe toestel niet helemaal naar behoren werkt! :S Goed dat je aangeeft wat ja allemaal al uit hebt geprobeerd. Had je de tip van HarryMe ook al gezien?

Als je nu de simkaart uit het toestel haalt heb je dan wel een stabiele WI-Fi verbinding? Ik heb je in ieder geval een nieuwe simkaart toegestuurd. Wellicht helpt het om dit probleem op te lossen!

Houd je ons op de hoogte? Mocht de nieuwe simkaart het probleem niet oplossen dan gaan we natuurlijk opzoek naar een andere oplossing. 😉
Hallo HarryMe en Amy,

dank voor jullie reactie. De problemen zijn gisteren alleen maar toegenomen. Wanneer ik Wifi op mijn s6 aanzet, hebben de andere devices geen internet verbinding meer....

Ik heb de suggestie van HarryMe (Wifi powersave uit) vanmorgen opgevolgd, echter ook dat heeft niet geholpen. Ten einde raad vanmiddag naar de T-Mobile shop gegaan en om een nieuwe Sim kaart gevraagd. De verkoper had dit probleem nog nooit gezien. Dit heeft geholpen!! Mijn wifi is nu weer operationeel! Ik ben later die dag nog even terug gegaan naar de T-mobile shop om de verkoper te vertellen dat het probleem opgelost is met de nieuwe kaart. Wellicht kan hij iemand anders helpen wanneer een klant soortgelijke problemen heeft.

Later zag ik in mijn email dat je mij een SIM kaart opgestuurd hebt Amy, waarvoor Ik zal deze waarschijnlijk niet gebruiken aangezien het probleem opgelost is. Wellicht heb ik hem in de toekomst nog nodig wanneer het probleem zich opnieuw aandoet, maar dat lijkt me sterk.

Beide hartelijk dank voor jullie hulp. Ik kan weer genieten van Wifi.:D

Gr,
Mar10us.
Reputatie 4
Badge +4
Mooi om te horen Mar10us, fijn dat het opgelost is!
Ik denk dat je Amy het beste een privé bericht kunt sturen, dan kan de simkaart weer retour.

Wifi powersave kan weer aan (in standaardinstelling) als het goed werkt.
Groeten!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Mar10us,

Inderdaad fijn dat ze het in de winkel hebben weten op te lossen! :)

Wat betreft de simkaart, deze kun je bewaren, dan heb je een reserve, mocht er onverhoopt ooit nog iets mis zijn met je huidige simkaart. 😉
Ik heb de S6 Edge+ sinds drie maanden en de laatste weken problemen met Wifi. De indicator staat op volledig bereik, maar ik kan niets downloaden. Al via diverse modems geprobeerd. Ik heb diverse tips op dit forum opgevolgd, maar niets lijkt te helpen. Wie heeft de oplossing?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Joeri,

Welkom op ons forum! Ik hoop dat het terugzetten naar fabrieksinstellingen de oplossing was! Ik zie dat je eergisteren contact hebt gehad hierover via de chat. In het systeem zie ik dat je bij het aangaan van je abonnement in 2014 hebt gekozen voor een Samsung S4. Deze heeft een ander type simkaart dan de S6 Edge+. Ook zie ik dat je In december 2015 een nieuwe simkaart hebt geactiveerd. Misschien dat je simkaart is beschadigd met het uitdrukken van het juiste formaat.

Zou je kunnen laten weten of het terugzetten naar fabrieksinstelling heeft geholpen? Anders sturen we een nieuwe simkaart om te kijken of dat het probleem verhelpt. 🙂
Reputatie 2
Hoi Ik heb hetzelfde probleem. Alle bovengenoemde oplossingen al geprobeerd. Niets werkt. Ik heb het overal buitenshuis. Hij maakt wel verbinding maar nx laadt/download.
Nu heb ik thuis opeens helemaaaal geen verbinding meer. Verificatiefout. Eens in de zoveel tijd gebeurt dit. Ben hier niet zo blij mee. Iemand een permanente oplossing?
THanks
Reputatie 7
Badge +20
Hey DaphneK,

Mijn collega Hajar heeft zojuist op je eigen topic gereageerd, zou je daar je reactie kunnen plaatsen. Het dubbel plaatsen van je probleem werkt namelijk verwarrend en is niet toegestaan volgens onze huisregels.

We zien je bericht graag daar tegemoet! 🙂
Hoi

Ik heb geprobeerd om de power saven uit te zeten met het nummer *#0011#
alen bij mij staat die knop van ons of er niet bij weet iemand wat ik moet doen ?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Pklobbie,

Welke "knop van ons" bedoel je precies? De cijfers moet je invullen via de applicatie van jouw telefoongesprekken, dus invoeren alsof je iemand wilt bellen. Bedoelde je dit ook of niet?

Aangezien dit niet altijd de oplossing is wil ik je ook vragen om even jouw simkaart te controleren. Op deze manier weet je gelijk of deze ook nog 100% voldoet! We zien jouw reactie graag tegemoet met jouw bevindingen. 🙂
Hoi David

De knop van power save on of off zeten mist

Eerst hed ik het nummer *#0011# gebeld

Dan rechts boven in op meer gebrukt en op wifi maar
En dan kom in en scherm wifi information.
En daar hoord toch een knop van
Power save on en off te zeten ?

Alfast bedankt
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Pklobbie,

Zou je kunnen aangeven om welk toestel het gaat en welke versie software je op jouw telefoon hebt staan? Het schijnt namelijk niet bij elke softwareversie aanwezig te zijn, dus dit is ook afhankelijk van jouw versie.

Is er trouwens een specifieke reden dat je deze button wilt vinden? Misschien zijn er problemen waar we op een andere manier bij kunnen helpen. Als je aangeeft wat er precies aan de hand is, kunnen we je daarbij helpen!

Reageer