Vraag

Wifi valt regelmatig uit, samsung S4

Hallo,

Wie kan mij helpen, wifi valt regelmatig weg van mijn toestel samsung S4. Na opnieuw starten doet deze het weer.

Iemand tips?

21 reacties

Reputatie 6
@Boris14

Welkom hier op het Forum!

Vervelend dat dit gebeurd :(
Heb je gecontroleerd of je de laatste software op jouw toestel hebt staan? Ook kun je controleren of het probleem verholpen wordt wanneer je de router reset.
Ik heb de laatste versie, heb dat eerst ook gecontroleerd. Verder heb ik het op verschillende wifi heb het niet specifiek thuis . Heb gisteren ook me wifi power save uitgezet maar vanmorgen was me wifi weer weg.
Reputatie 7
Badge +9
Valt deze gewoon helemaal uit of krijg je een melding?
Ik heb het ook hij valt gewoon weg en dan zonder dat je het door hebt komt hij weer terug . En dan valt hij zo der je door hebt weer weg heb het ook overal niet alleen thuis .. gelukkig ben niet de engste
Reputatie 7
Badge +9
Zou je onder WiFi --> Optietoets --> Geavanceerd --> de Auto Netwerk Wissel en Scannen Altijd Toestaan en de WiFi Timer uit willen zetten? Zet ook "Wifi Ingeschakelt laten ijdens Slaapstand" op Altijd.
Oke ik ga kijjen
De rest stond al zo alleen die slaap stand stond op altijd kijken of het werkt dankje
"ingeschakeld laten tijdens slaapstand" moet ook op altijd staan. Als je die instelling verandert valt je wi-fi weg zodra je het scherm van je telefoon uitdrukt (slaapstand dus).
Het werkt niet aan of uit .. me wifie valt gewoon elke keer zo maar weg
Heb je de laatst beschikbare software op je toestel staan?
Zo nee: kun je die downloaden? (Vergeet niet alles te back-uppen.)
Zo ja: heb je daarna al een fabrieksreset en cachewipe uitgevoerd? Zo nee: kun je een fabrieksherstel en cache wipe uitvoeren via het recovery menu? (Wederom: Back-up. Anders ben je alles kwijt.)

Is er verder nog iets wat we moeten weten om tot een (mogelijke) oplossing te komen? Bijvoorbeeld heb je het toestel geroot?
Wanneer deed je wi-fi het nog goed? Weet je of je toevallig vage apps hebt gedownload oid? (Sommige apps houden expres je wifi tegen.) Of een software-update?
Hmm... tips leveren mij niets op. Zonder het topic te willen kapen, ik kamp dus met hetzelfde probleem. Ik krijg de melding dat de internetverbinding onstabiel is. Zowel thuis als op andere plekken (vrienden, werk etc.).
Ander probleem is met dit probleem wel opgelost: de reden waarom mijn accu nu plots maar een dagje prik kan leveren.
Reputatie 7
Badge +9
En je hebt zeker weten de 'Auto Netwerk Wissel en Scannen Altijd Toestaan' uitstaan?

Ik krijg ook 50x per dag die melding, vooral op de Hotspot in de trein (Maarja, 800 man op 4 routertjes bedoeld voor 10 man max gaat ook niet lukken, aangezien 50% van de (#%^@$&^(#$*^!#&$^!!!! gaan zitten streamen.

Is een feature sinds 4.3. Vraag mij niet waarom, ik zie het nut er ook niet van in.
Ik heb een vergelijkbaar probleem: mijn samsung Galaxy IV kan überhaupt geen verbinding maken met wifi of enig netwerk detecteren. Als ik wifi aanzet (verschuiven naar "1") springt hij sowieso weer terug op "0". Ik baal als een stekker, heb 'm nu 5 dagen en kan dus niet meer op internet via wifi! Wie weet de oplossing? Resetten naar fabrieksinstellingen helpt ook niet, ook dan kan ik wifi niet "aanzetten".
Reputatie 7
Badge +9
@greetjegrop

Dit is een hoogst irritante bug in de firmware. De enige oplossing is om de firmware er opnieuw overheen te flashen.

Gelukkig is dit niet moeilijk.

Kun je even bellen naar *#1234# ? Dan kunnen we wat makkelijker de juiste firmware vinden.

Als je dit liever laat doen, kun je ook naar een Samsung Service Center. En dan melden dat de firmware er opnieuw op geflashed moet worden (dus specifiek melden 'geen simpele fabrieksreset' en niet opsturen). Adressen vind je hier: http://www.samsung.com/nl/support/location/supportServiceLocation.do?page=SERVICE.LOCATION
Reputatie 2
Hoe kan het dat mijn wifi steeds uitvalt is de vraag. Mijn S 4 mini doet het zelfde. Het valt mij op dat ik met mijn Samsung niet de enige ben met bepaalde klachten. Ik ging is kijken wat er voor vragen aan T Mobile panel, en ik zie dus dat mijn klachten vaker voorkomen. Wat kunnen wij doen.
Reputatie 4
@boeddha28

Ik lees in een ander topic wat je hebt aangemaakt dat het toestel ook uitvalt. Heb je het toestel al een keer teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Zorg wel dat je eerst een backup maakt.
Reputatie 2
Hai ja dat heb ik al geprobeerd maar het heeft niet geholpen.
Reputatie 5
@boeddha28

Vervelend. 😞 Ik heb alleen niet meegekregen of je telefoon wel verbinding met 3G maakt zodra WiFi uitvalt. Heb je helemaal geen verbinding of schakelt je telefoon steeds over naar 3G zodra WiFi uitvalt? Kun je ook aangeven of dit op 1 WiFi punt is of op meerdere? Ik zie je reactie graag tegemoet. 🙂
Reputatie 2
Ik heb dan wel 3G maar omdat mijn MB dan op zijn gaat het zo traag. Want ik heb na het verlengen van mijn abb minder MB genomen omdat ik al door zoveel MB overhield. Vind het echt vervelend. En het is niet alleen thuis maar overal
Goedemorgen

Valt je WiFi verbinding ook weg wanneer je vlakbij je router zit? of valt ie alleen weg als je verder van je router afbent? (router in meterkast en 1ste verdieping weinig tot geen bereik?)
Reputatie 6
@boedha28

Heb je jouw router al eens gereset? Gewoon 30 seconden de stroom eraf en daarna opnieuw verbinding maken. Ik hoor graag van je of dit het probleem verhelpt 🙂

Reageer