Beantwoord

Wifi valt steeds uit op telefoon

• 20 januari 2021
  • 4 reacties
  • 142 Bekeken

De Wifi valt steeds uit op mijn telefoon (Samsung A40). Tv, laptop, andere telefoons etc, hebben dit probleem niet.
Soms gaat het een paar dagen goed maar dan begint de ellende weer.
Het maakt ook niet uit op welke plek ik in huis ben, hij valt overal weg.
Al eerder contact gehad over dit probleem maar het is nog niet opgelost.
Hoe kan dit verholpen worden? 

icon

Beste antwoord door Jason 22 januari 2021, 11:29

Hoi @joosting87, dan is er iets aan de hand met de instellingen van de Samsung. Heb je zoals @Waqqas correct vermeld al een reset van je netwerkinstellingen gedaan? Probeer ook eens om je smartphone in vliegtuigstand te zetten en daarna weer te verbinden. Omdat andere apparaten wel kunnen verbinden met de Wifi is er geen verbindingsprobleem vanaf het modem, dus ik zet jouw topic in de juiste subsectie van Mobiel. Succes, het gaat ongewtijfeld lukken! 😊

Stay safe en een geweldig weekend toegewenst!

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @joosting87 

Helpt een reset van de netwerkinstellingen op je Samsung?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @joosting87, dan is er iets aan de hand met de instellingen van de Samsung. Heb je zoals @Waqqas correct vermeld al een reset van je netwerkinstellingen gedaan? Probeer ook eens om je smartphone in vliegtuigstand te zetten en daarna weer te verbinden. Omdat andere apparaten wel kunnen verbinden met de Wifi is er geen verbindingsprobleem vanaf het modem, dus ik zet jouw topic in de juiste subsectie van Mobiel. Succes, het gaat ongewtijfeld lukken! 😊

Stay safe en een geweldig weekend toegewenst!

Zelfde probleem met mijn Nokia. Alles werkt, behalve mijn mobiel. Beneden wel. Boven valt hij uit.

Wat kan ik doen? 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Tatta,

Dit klinkt als een probleem met de WiFi boven, aangezien het beneden wel goed werkt. Uit jouw bericht kan ik het verder niet direct halen, maar als ik tussen de regel door lees dan lijkt het ook niet bij andere WiFi-netwerk te gebeuren, klopt dat?

Zou het kunnen dat het signaal niet sterk genoeg is boven om jouw Nokia te voorzien van WiFI op die verdieping(en)? Wat voor bereik en snelheid bereik je op andere apparaten op die verdieping(en)? Je zou eventueel kunnen kijken of een WiFi-punt eventueel een optie is. Op die manier ontvang je ook boven een sterker signaal. 

Ik ben benieuwd of je een oplossing hebt gevonden, Tatta!

Reageer