Beantwoord

Wifi valt weg op samsung A3

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Hallo,

Op mijn samsung A3 valt sinds een paar weken de wifi verbinding weg.
Als je wifi uit- en opnieuw aanzet werkt het wel, echter dit irriteert.
Heb het netwerk ook al een keer vergeten en opnieuw ingesteld echter probleem blijft.

Heeft iemand enig idee hoe dit is op te lossen?
icon

Beste antwoord door Issam 15 april 2016, 12:35

Hi MJOV69,

Erg vreemd! Het lijkt aan de combinatie telefoon - modem te liggen aangezien je toestel wel met andere netwerken werkt en andere toestellen ook met jouw Wi-Fi netwerk werken.

Heb je de modem toevallig al een keer gereset met behulp van de kleine reset knop aan de achterkant? Deze kan je met een punaise of tandenstoker bereiken. Druk deze knop 30 seconden in om de modem volledig te resetten. Geef de modem daarna de tijd om opnieuw op te starten en probeer het daarna opnieuw. Lukt het daarna nog steeds niet om verbinding te maken, dan gaan we de hulp inschakelen van onze collega's van de technische afdeling.

Ik ben benieuwd naar je reactie!

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Dit probleem is inderdaad behoorlijk vervelend. Zou je misschien willen proberen om met een publieke hotspot, of de wifi van buren/kennissen/vrienden/familie willen verbinding maken, en kijken als je dan nog steeds hetzelfde probleem hebt?

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey MJOV69,

Nogmaals welkom op het Forum! :)

Ik ben inderdaad ook erg nieuwsgierig naar je antwoorden op de vragen van onze Klantexpert Pilovali. Aangezien je aangeeft dat het om 1 netwerk gaat, zou het namelijk ook zo kunnen zijn dat daar het probleem zit. Heb je de router al eens opnieuw aangezet? Bij welke provider zit je met je internet?

Laat het ons spoedig weten, zodat we je verder kunnen helpen!
Hallo David en Pilovali,

Dank voor jullie reactie!

Ik heb inmiddels op andere locaties met wifi e.e.a. geprobeerd. Hier viel de wifi verbinding niet weg. Ondervond daar dus geen problemen.

Ook heb ik mijn Ziggo router (UBEE EVW3218) meerdere malen uitgezet en na een tijdje opnieuw aangezet. Dit verhelpt het probleem niet.

Daarnaast kan ik nog melden dat ik geen problemen ondervind met een andere telefoon (IPhone 5S). Daar werkt WIFI probleemloos.

Hebben jullie nog suggesties? Ligt het wellicht toch aan het toestel zelf?

Met vriendelijke groet,
Reputatie 6
Badge +16
Hi MJOV69,

Erg vreemd! Het lijkt aan de combinatie telefoon - modem te liggen aangezien je toestel wel met andere netwerken werkt en andere toestellen ook met jouw Wi-Fi netwerk werken.

Heb je de modem toevallig al een keer gereset met behulp van de kleine reset knop aan de achterkant? Deze kan je met een punaise of tandenstoker bereiken. Druk deze knop 30 seconden in om de modem volledig te resetten. Geef de modem daarna de tijd om opnieuw op te starten en probeer het daarna opnieuw. Lukt het daarna nog steeds niet om verbinding te maken, dan gaan we de hulp inschakelen van onze collega's van de technische afdeling.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Hallo Issam,

Ik heb je advies opgevolgd en de modem gereset.
Moest vervolgens de WIFI verbinding opnieuw instellen (op alle toestellen)

Nu maar even kijken of het probleem zich heeft opgelost.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey MJOV69,

Hoe staat het er ondertussen voor? Werkt alles weer zoals het hoort?

Jouw probleem is ook eerder voorgekomen, waarbij er een probleem zat in de gebruikersnaam vanuit Ziggo. Als het bij jou nog niet opgelost is, is dat misschien een handige volgende stap? 🙂
Hoi David e.a.,

Het probleem lijkt zich te hebben opgelost, heeft zich tot nu toe niet weer voorgedaan.

De gevolgen van het resetten van de modem was op zich wel een dingetje, maar goed
heb ik weer voor elkaar kunnen krijgen.

Allen dank voor jullie hulp!!
Reputatie 7
Badge +20
Hi MJOV69,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Wat fijn dat het probleem opgelost lijkt te zijn. Laten we hopen dat het vooral zo blijft.

Mocht je ons in de toekomst weer nodig hebben, laat het ons dan weten! 🙂
Reputatie 6
Hoi,

Waarschijnlijk spelen er meerdere factoren waardoor het signaal weg kan vallen. Ten eerste is de wifi van de standaard Ziggo modem niet zo heel sterk, daarnaast heb ik het vermoeden dat je op een heel druk kanaal gezeten hebt. Je zou kunnen proberen het kanaal vast te zetten op 1, 6 of 11. Dat zijn de beste WiFi kanalen op de 2,4Ghz.

Door de reset van de modem zit je nu waarschijnlijk op een ander kanaal waar de problemen minder zijn.

Succes!
Hallo Koen,

Ik heb inderdaad een wifi kanaal op 2.4 ghz en kennelijk ook nog een op 5ghz. Verschil is mij niet helemaal duidelijk. Nog telefoon ingesteld op de 2.4 ghz.

Zal nog even kijken hoe ik dit kanalen vast kan zetten.

Dank voor je reactie en advies!
Goede avond. Ik heb helaas dit probleem ook. Echter ben ik niet zo technische. Ik heb ook ziggo. Echter heb ik geen idee wat een modum resetten is. Wel heb ik ook toevallig een a3. Kan het ook een instelling op de telefoon zijn?
Reputatie 6
Goede avond. Ik heb helaas dit probleem ook. Echter ben ik niet zo technische. Ik heb ook ziggo. Echter heb ik geen idee wat een modum resetten is. Wel heb ik ook toevallig een a3. Kan het ook een instelling op de telefoon zijn?

Hoi Patricia,

Je hoeft niet zo heel technisch te zijn hoor. Je hoeft alleen te weten waar het stopcontact zit.

Haal de stroom van je modem af (het kastje dat vermoedelijk in de meterkast zit).
Wacht ongeveer 30 seconden en zet de stroom weer terug erop.
Na een dikke minuut zal de modem klaar zijn met herstarten en zou je weer wifi moeten hebben.

Wanneer je een extra router hebt, dan haal je van beiden de stroom eraf. Start daarna de modem eerst helemaal op. Vervolgens start je je eigen router weer op.

Wanneer het niet lukt, laat het dan even weten.

Reageer