Beantwoord

wifi valt weg samsung a40

• 19 december 2020
  • 1 reactie
  • 364 Bekeken

Goedenavond, wij lopen al een paar maanden met het probleem dat het wifi signaal kort weg valt en daarna weer terug komt .vrij vervelend tijdens een gesprek. soms gebeurd het ook dat we de hele avond geen whats app berichten binnen komen.

Gideon is al 3x geweest 2x een vervangend modem toestel neer gezet ook een email melding dat alles opgelost was maar helaas nog steeds niet.

Radio blijft wel steeds verbonden met wifi zonder dat het signaal weg valt(1xwel gebeurd)

ipad blijft ook verbonden.

als ik de samsung a40 via hotspot verbind blijft mijn signaal wel verbonden als ook op een ander woonadres waar ze ook t mobile hebben!

Ik heb geen idee waar ik het nog moet zoeken HELP!!!

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 20 december 2020, 09:13

Hallo van Lierop,

Gaat het om een Zyxel modem?

In dat geval is het wellicht het omschakelen tussen de 2.4 en 5 Ghz wifi van je telefoon. De radio en ipad maken mogelijk alleen gebruik van de 2.4 Ghz wifi en zijn dus stabiel. Je zou de twee wifi signalen kunnen splitsen in aparte 2.4 en 5 Ghz signalen en dan testen of de telefoon wel gewoon verbonden blijft met één van deze wifi signalen.

Het splitsen kan door in te loggen op het modem. (Zie admin gegevens op het kaartje achterop) Bij het wifi gedeelte vink je uit dat 2.4 en 5 Ghz dezelfde naam moeten hebben. Vervolgens kan je in de draadloze instellingen de 5 Ghz een afwijkende naam geven. (B.v _5Ghz toevoegen aan de wifinaam) Daarna opslaan. Als het goed is zie je dan na enige tijd 2 wifi signalen op sommige apparaten. (Welke dus de 5 Ghz ook ondersteunen)

Mvg. Marcel

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hallo van Lierop,

Gaat het om een Zyxel modem?

In dat geval is het wellicht het omschakelen tussen de 2.4 en 5 Ghz wifi van je telefoon. De radio en ipad maken mogelijk alleen gebruik van de 2.4 Ghz wifi en zijn dus stabiel. Je zou de twee wifi signalen kunnen splitsen in aparte 2.4 en 5 Ghz signalen en dan testen of de telefoon wel gewoon verbonden blijft met één van deze wifi signalen.

Het splitsen kan door in te loggen op het modem. (Zie admin gegevens op het kaartje achterop) Bij het wifi gedeelte vink je uit dat 2.4 en 5 Ghz dezelfde naam moeten hebben. Vervolgens kan je in de draadloze instellingen de 5 Ghz een afwijkende naam geven. (B.v _5Ghz toevoegen aan de wifinaam) Daarna opslaan. Als het goed is zie je dan na enige tijd 2 wifi signalen op sommige apparaten. (Welke dus de 5 Ghz ook ondersteunen)

Mvg. Marcel

Reageer