Vraag

Zoekgeschiedenis Google uitschakelen

• 12 juli 2017
  • 8 reacties
  • 20446 Bekeken

Ik ben benieuwd waar je je zoekacties op Google kan uitschakelen. Wanneer ik een letter typ, zie je wat ik eerder gezocht heb. Hoe zet je dat standaard uit? Ik kan het wel handmatig verwijderen maar dat is zo'n klus.. Ik heb bij de instellingen van Google alles uitgeschakeld. Mijn locatie is uit, er staat dat mijn geschiedenis niet wordt bijgehouden maar het blijft er gewoon in staan tot ik het weer zelf wis. Wie kan mij helpen?

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Waar wil je het uitgeschakeld hebben? Op je telefoon of op je computer?

Groet,
Dank je! Op de telefoon (Samsung s7). Op de pc of laptop zie ik dezelfde instellingen als op mijn telefoon, alleen op mijn telefoon blijven 3 zoekacties te zien (en per letter ook nog max. 3)

Groeten
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Als je hier naar toe gaat, dan kun je web geschiedenis uitschakelen. Als het goed is, gaat ie dan ook niet aanvullen.
Je kunt ook gebruik maken van een incognito tab, dan slaat hij helemaal niks op.
Dank je. De link die je me geeft heb ik laatst helemaal uitgezet. Ik heb wel een uur zitten zoeken onderhand. Echt alle mogelijke dingen die het kunnen zijn heb ik uitgeschakeld. Zelfs de instellingen op mijn mobiel. Zonder gmail account zoeken en met gmail account zoeken .. het blijft mijn Google zoek acties opslaan. Heel apart!

De incognito modus ken ik maar dan toch ineens zie ik dat ie het gewone inlog scherm opstart.

Vreemd ... in ieder geval bedankt voor je snelle reactie!
Reputatie 6
Badge +17
Hey Sheva,

Erg vreemd zeg. Je zou toch verwachten dat dit uit te schakelen is..

Heb je de instructies op deze pagina toevallig al uitgeprobeerd? Op deze pagina vind je ook instructies per browser, hoe je dit uit moet schakelen.

Zie je de suggesties trouwens als pop-up onder je zoekveld tevoorschijn komen of net boven je toetsenbord? Als je ze boven je toetsenbord ziet verschijnen dan moet je de instellingen van je toetsenbord aanpassen. Deze doet ook suggesties op basis van eerder gebruikte woorden en zinnen.

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Dag Issam, bedankt voor je hulp en het meedenken. Ik zie in de voorbeelden Safari, Firefox en Chrome. Ik zie net dat ik het standaard 'internet' knopje met een wereldbol van Samsung gebruik. Een paars icoontje. Dacht altijd dat het internet Explorer was.

De Google instellingen in mijn account zijn hetzelfde in ieder geval maar valt er dan nog iets te wijzigen in Samsung Internet?

Alvast Bedankt!
Uhm nee niet als pop up.
Precies zoals hier wordt uitgelegd.. Heb alle stappen hetzelfde nagedaan maar het blijft aan.
http://www.hoedoen.be/hoe-google-geschiedenis-uitschakelen/

Ik heb het antwoord denk ik gevonden bij automatisch aanvullen :-(

"Wat niet kan worden gewijzigd

Trending onderwerpen kunnen worden uitgeschakeld, maar zoekvoorspellingen niet. Zoekvoorspellingen zijn geïntegreerd in Google Zoeken om u te helpen informatie sneller en gemakkelijker te vinden. U kunt er altijd voor kiezen om de zoekvoorspellingen niet te gebruiken"

Dus dat wordt dan toch maar handmatig wissen... stom dat er niet 1 knop is die dat automatisch bijhouden kan stoppen
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Sheva,

Bedankt voor de terugkoppeling! Het is inderdaad enigszins onhandig dat dit niet automatisch kan gebeuren. Wie weet bij een toekomstige update!

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten!

Reageer