Vraag

Zomaar raar geluid bij Samsung S7 terwijl nfc uit staat

• 31 mei 2017
  • 6 reacties
  • 12288 Bekeken

Hoor sinds gisteren zomaar een raar geluid (bel). Had een tijdje geleden hetzelfde probleem en heb toen mn nfc uitgezet waardoor het is gestopt maar heb er nu weer last van terwijl al mn geluiden uit staan. Wie weet hoe ik dit geluid uit kan zetten?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hey erdman,

Erg vreemd. We gaan graag voor je op zoek naar de oorzaak!

Hoe lang is het opgehouden nadat je NFC had uitgeschakeld? Gebeurt dit op willekeurige momenten? Gebeurt dit ook wanneer je toestel vergrendeld is? Maak je toevallig gebruik van een applicatie die NFC probeert te gebruiken?

Krijg je naast de bel- toon ook een melding in je scherm te zien?

Ik ben erg benieuwd naar je antwoorden edrman. Laat het ons weten!
Denk dat het een paar maanden weg is geweest.
Het gebeurt inderdaad op voor mij willekeurige momenten ook wanneer het toestel vergrendeld is en krijg verder geen meldingen. Zelfs gisteravond toen mn toestel op de niet storen stand stond bleef het doorgaan.
Na de vorige keer heb ik juist de nfc stand uitgezet en gebruik dus geen andere apps die dit gebruiken
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Erdman,

Bedankt voor de aanvullende informatie! Heb je misschien een software update uitgevoerd op jouw toestel waardoor de NFC functie weer aanstaat? Ik denk dat je dit al hebt gedaan, maar zou je dat voor alle zekerheid eens kunnen controleren? Kun je verder het geluid omschrijven dat je hoort? Is het heel hard of zacht? Een soort belletje of iets anders? Kun je jouw toestel eens in de veilige modus opstarten? Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je dat doet. Krijg je het geluid dan nog steeds te horen?

Ik hoor het graag van je!
Reputatie 7
Badge +9
Heb je toevallig je OVkaart, pinpas of IDkaart in de buurt van je toestel?

NFC kan uit zichzelf nog wel eens aan gezet worden door een Update of een app die NFC gebruikt. (zoals sommige bankieren apps of apps die headsets pairen dmv NFC).
@Thalina, nfc staat en stond uit. Het geluid was een bel geluid en het volume was gemiddeld. Heb mn telefoon savonds uitgezet omdat het maar door bleef gaan. Daarna heb ik er geen last meer van gehad
@ ShadowLea, heb geen passen in de buurt van mn tel gehad toen ik de geluiden kreeg
@erdman
Klinkt die bel als de "TRIIIING" van een fietsbel? Dan staat er ergens 'postman' aan als notificatiegeluid.

Je zou in je e-mail app naar de instellingen van je e-mail account kunnen gaan en bij geluid / notificatie (naam kan anders zijn) kunnen kijken wat er voor toon geselecteerd staat. Kijk ook even bij de opties voor prioriteit afzenders wat daar geselecteer staat.

Als het niet in de e-mail app zit, vrees ik dat je elke app (met notificaties) en alle accounts even zal moeten nalopen op het gebruik van de ringtone 'Postman'.

Als het niet als een "TRIIIING" fietsbel klinkt, laat dan even weten hoe het wel klinkt. 😉

Reageer