Aanvragen nieuwe simkaart (gewone, micro, nano of duo)

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

471 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hey JNJ,

Leuk dat je hier je vraag stelt.

Ja dat kan zeker. 🙂 Je maakt inderdaad gebruik van een oude simkaart, ik heb je daarom direct kosteloos een nieuwe simkaart toegestuurd. Je krijgt deze binnen 3 werkdagen door je brievenbus en kan je na ontvangst zelf activeren via My T-Mobile.

Heb je nog andere vragen of verzoeken, dan horen we het graag van je!
Is dit met nummerbehoud? Of moet je dit later aangeven tijdens het activeren van de SIM.

Chris076 schreef:

@RecoRuinen & InekeV

Welkom hier op het Forum!

Zoals in de openingspost van dit topic staat vermeld, zijn er kosten aan het vervangen van de simkaart verbonden. Wanneer je dit doet via jouw My T-Mobile pagina betaal je € 5,09 hiervoor. Laat je dit versturen door de klantenservice, worden de kosten die horen bij jouw tariefplan in rekening gebracht.

Wanneer jullie de simkaart alsnog willen vervangen kun je nog een berichtje achterlaten, dan zal ik deze voor je versturen. De kosten worden dan verrekend met het prepaid-tegoed of op de volgende factuur.

Reputatie 7
Badge +17
Hi de.lange,

Als je tussentijds je simkaart wilt vervangen dan kan je die via My T-Mobile aanvragen. Hier zijn inderdaad kosten aan verbonden en wordt er €5,09 in rekening gebracht. Als je een nieuw abonnement afsluit of verlengt met toestel dan krijg je vaak gratis een simkaart mee. Ik zie dat je op 24/1 een nieuwe simkaart hebt besteld. Had je daar een speciale reden voor? Werkte je simkaart niet meer goed? Je kan je simkaart ieder moment thuis verwachten. Op deze pagina kun je de simkaart activeren.

Laat je even weten of het lukt?
Dag Hajar,

Heb sinds kort een nieuwe telefoon, waar een nano sim in moet. Je kunt je oude simkaart wel op maat knippen, maar dit risico met het beschadigen van de chip wilde ik niet nemen. Daarom deze aankoop.
Alleen is de vraag nog steeds of de simkaart van €5,09. Je oude nummer behoud, tijdens het activeren? Moet je dit ergens aangeven, of gaat dit automatisch?
Hoi de.lange.

Je hebt de simkaart gewoon via My T-Mobile besteld? Dan is het een blanco simkaart. Als je die activeert, dan deactiveert automatisch je oude simkaart. Je telefoonnummer gaat automatisch mee, daar hoef je bij een vervangende simkaart niets voor te doen. Je moet er alleen even zorgen dat jouw contactpersonen in de telefoon zijn opgeslagen, of worden gesynchroniseerd, die worden niet overgezet.
Ik heb een verkeerde sim besteld een micro, maar ik heb een nano sim nodig voor mijn galaxy A5
Hoi WLM_SCHOONE.

Als je een nieuwe simkaart hebt besteld, zou je een 3-in-1 simkaart moeten ontvangen, je kunt het juiste formaat er dan zelf uitdrukken.

Hi, ook ik heb een nieuwe (nano) simkaart nodig. Hoe weet ik nu of mijn oude kaart verouderd is, dus of ik recht heb op een gratis nieuwe?
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tabetha,

Dat kunnen wij voor jou controleren, op basis van het simkaartnummer. 🙂 Jouw simkaart valt nog niet onder de verouderde variant, maar het scheelt zo weinig dat ik een uitzondering maak en je alsnog kosteloos een nieuwe simkaart stuur. Dit is terug te vinden op de komende factuur. De simkaart heb je binnen 3 werkdagen in de brievenbus. Er zit een brief bij hoe je de simkaart direct kunt activeren.

Alvast een fijn weekend en als er nog iets is waar we bij kunnen helpen, let us know!
Top! Hij was gisteren al binnen, bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan, Tabetha! 🙂
Hoi, ik gebruik momenteel een verouderde simkaart. Voor een nieuw toestel past alleen de nano-sim kaart. Kan ik ook kosteloos een nieuwe toegestuurd krijgen?
Reputatie 7
Badge +17
Hi DDii,

Gefeliciteerd met je nieuwe toestel! Voor welk toestel ben je gegaan? Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat je simkaart nog niet is verouderd en dus kan ik geen gratis simkaart opsturen. Je kan wel heel eenvoudig zelf een nieuwe simkaart bestellen via My T-Mobile voor maar €5,09. Zorg dat je genoeg tegoed hebt en dan kun je de simkaart bestellen. Je ontvangt de simkaart binnen 3 werkdagen thuis en kun je zelf het juiste formaat uitdrukken.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe toestel. Als je nog vragen hebt, laat het mij weten!
Hi,

Het is een huawei geworden.

Ik gebruik de simkaart al meer dan 10 jaar, de simkaart komt van Orange en het simkaart nummer begint met 839120. Op meerdere posts lees ik dat simkaart nummers van Orange en beginnend met 839120 altijd als verouderd worden gezien.

Is het dus mogelijk dat ik alsnog in aanmerking kan komen voor een nieuwe simkaart?

Groeten,
Reputatie 6
Badge +16
Hoi DDii,

Huawei klinkt goed!

Je hebt inderdaad een verouderde kaart, dus ik wil je graag een nieuwe toesturen. Kun je mij een privéberichtje sturen met jouw naam en adres, dan kan ik controleren of de adresgegevens nog kloppen, zodat de simkaart goed aankomt!

Ik zie je berichtje tegemoet en dan zorg ik dat de simkaart jouw kant opkomt. 😃
Hallo,
Ik heb een verouderde simkaart. Hij is denk inmiddels antiek. Klopt het dat ik gratis een vervangende simkaart kan aanvragen? En is dit een 3 in 1 (i.v.m. Nieuwe telefoon)
Reputatie 7
Badge +17
Hi Stephanie,

Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie inderdaad dat die antiek is haha. Ik heb je daarom kosteloos een simkaart opgestuurd. Je ontvangt deze binnen 3 werkdagen thuis. Op deze pagina kan je de simkaart straks activeren.

Laat je even weten of het lukt?
Ja! Ik laat het weten, bedankt voor je snelle reactie!
Hij doet het!!! Fijn dat jullie de simkaart zo snel hebben opgestuurd.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Stehanie,

Graag gedaan hoor! Fijn dat alles werkt. 🙂
Reputatie 7
Badge +20
[Update 4 december 2018]

De informatie uit dit topic was verouderd en daarom is er een nieuw topic aangemaakt. Ga gauw naar '[info] Aanvragen nieuwe simkaart' voor alle relevante informatie.

Dit topic gaat op slot.