Beantwoord

Activeren simkaart mislukt

• is een Top Poster
  • 9 reacties
Afgelopen week een nieuwe telefoon en simkaart besteld en gisteren alles ontvangen en geinstaleerd. Alleen de simkaart activeren is top op heden niet gelukt.
Via my t-mobile de sim geactiveerd, in eerste instantie deed mijn oude sim het nog, dus daar kreeg ik een bevestigingscode en het leek allemaal goed te gaan. Op mijn oude telefoon kreeg ik een sms dat de activatie gelukt was. Na twee uur was het nog niet gelukt en ben ik de procedure nog een aantal keer gaan doorlopen. Elke keer nadat de procedure was doorlopen kreeg ik de melding dat de activatie gelukt was, maar tegelijkertijd kreeg ik een e-mail, waarin staat dat de activatie mislukt is.
Vervolgens geprobeerd om via de chat functie van t-mobile de activatie te regelen. Maar ook toen kreeg ik dezelde mail en na een aantal uur is de sim kaart nog steeds niet geactiveerd. Maar de sim kaart van mijn oude telefoon is inmiddels wel afgemeld.
Iemand een tip of advies hoe dit probleem op te lossen is?
Alvast bedankt voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door David 4 februari 2017, 16:14

Hi RBLG,

Het is inderdaad een vervelend probleem! In ons systeem zie ik dat je vanochtend ook via de chat contact hebt gehad met mijn collega Zehra. Zij heeft meer uitleg gegeven over de activatie.

Op het moment hangt deze in het systeem waardoor de activatie van de simkaart nog niet verwerkt is. Dit kan zomaar ineens opgelost zijn, maar het kan ook nog even duren. Net als mijn collega kan ik hier verder niets aan doen en alleen maar hopen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is! Als er dinsdag echter nog niets veranderd is, laat het dan wel even gelijk weten.

Laat je het ons weten als wij nog iets voor jou kunnen betekenen? 🙂

Bekijk origineel

15 reacties

Nog een kleine aanvulling; ik weet niet of het van belang is. Mijn oude telefoon heeft bij herstarten nu weer gewoon netwerk....de simkaart in deze telefoon is nog nooit vervangen en stamt nog uit de tijd van ben (dus het kaartje is al zeker wel 15 jaar oud)
Reputatie 7
Badge +20
Hi RBLG,

Het is inderdaad een vervelend probleem! In ons systeem zie ik dat je vanochtend ook via de chat contact hebt gehad met mijn collega Zehra. Zij heeft meer uitleg gegeven over de activatie.

Op het moment hangt deze in het systeem waardoor de activatie van de simkaart nog niet verwerkt is. Dit kan zomaar ineens opgelost zijn, maar het kan ook nog even duren. Net als mijn collega kan ik hier verder niets aan doen en alleen maar hopen dat het probleem zo snel mogelijk verholpen is! Als er dinsdag echter nog niets veranderd is, laat het dan wel even gelijk weten.

Laat je het ons weten als wij nog iets voor jou kunnen betekenen? 🙂
Beste David,

Klopt, ik ben inderdaad nog aan het wachten nadat ik met Zehra gesproken heb. Ik zal laten weten wanneer de nieuwe kaart geactiveerd. In elk geval bedankt voor je reactie.
Beste David,
Inmiddels is het dinsdagavond en helaas is de simkaart nog niet geactiveerd en de oude is nog steeds actief. Ik zal morgen opnieuw contact opnemen.

Met vriendelijke groet
Ramona
Vanochtend contact gehad met de klanten service. Er zou een probleem zijn met het koppelen van de nieuwe sim kaart aan mijn abonnement. Als zij dit op afstand moest oplossen, dan kost dit opnieuw 1-3 dagen, ik kon beter naar de t-shop gaan waar ze mij direct kunnen helpen. Dus ben ik naar de t-shop geweest. Helaas konden ze mij daar ook niet helpen. Doordat de sim-kaart op pending staat kon hij niks voor mij betekenen. Hij heeft een case aangemaakt en gezegd dat ik 1-5 dagen moet wachten tot dat t-mobile het probleem oppakt. Al met al krijg ik een beetje het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd en er niet echt iets gebeurd.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ramona,

Super goed dat je ons op de hoogte houdt hier! Het is absoluut niet de bedoeling dat we je het gevoel geven je van het kastje naar de muur te sturen. Excuses hiervoor! Slim dat je naar de T-Shop bent gegaan. In de meeste gevallen kunnen ze het daar inderdaad direct oplossen helaas is het in jouw geval wat anders verlopen doordat je order op 'pending' staat. 😞

Ik zie dat mijn collega in de T-Shop inderdaad een case aan heeft gemaakt. Je kunt in dit geval het beste je toestel even aan- en uit zetten om de zoveel tijd dan merk je vanzelf weer dat je simkaart actief is. Ik zie ook dat ze momenteel bezig zijn met jouw case dus ik duim voor je mee dat het snel opgelost is.

Om het gevoel van het kastje naar de muur bij je weg te nemen wil ik graag de verantwoordelijkheid hiervan op mij nemen en je vragen om je vragen of reacties hier te plaatsen dan ga ik er verder voor je achteraan als het nodig is! 🙂
Beste Amy, bedankt voor je reactie. Ik zal jullie op de hoogte houden. Ik ben benieuwd! Fingers crossed.
Inmiddels zijn we twee dagen verder en helaas is mijn nieuwe simkaart nog niet actief.
Helaas ben ik de komende tijd niet in de gelegenheid om op een up-date te geven over de activatie. Hopelijk verstoord verblijf buiten de eu de activatie niet.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi RBLG,

Goed dat je dit weer bij ons aankaart.

Na een kijkje genomen te hebben in het systeem zie ik dat vanochtend de status van de activatie is gewijzigd bij ons in het systeem. In theorie zou dit betekenen dat je simkaart nu wel moet werken. Zou je jouw toestel één keer helemaal uit en weer aan willen zetten om jezelf opnieuw op het netwerk aan te melden?

Laat ons weten of het nu wel werkt, dan kunnen wij dit ook aangeven bij de afdeling die dit in behandeling heeft! We zijn erg benieuwd. 🙂
Beste Issam, helaas, nog geen succes. Zou het kunnen zijn dat de nieuwe sim nu eel aan mijn abonement gekoppeld is, maar dat ik hem nu nog moet actieveren, zoals ik een week geleden geprobeerd heb?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Ramona,

Flink balen dat dit nog niet goed gaat! Zou je mij in een privébericht eens het simkaartnummer willen sturen van de simkaart die je nu in gebruik hebt? Dan kunnen wij zien of dit ook de juiste simkaart is! 🙂
Hoi Amy, dank je wel voor je reactie.
Misschien kijk ik er overheen, maar hoe stuur ik een privebericht?
Groeten Ramona
Hoi Ramona.

In dit topic vind je een uitleg over het versturen van een privébericht. 🙂
Prive berichtje is gelukt dank je wel!

Inmiddels kan ik sinds vanochtend bellen en gebeld worden. Heel fijn iedereen die geholpen heeft bedankt!
Reputatie 7
Badge +15
Hi RBLG,

Nogmaals graag gedaan! Ik ben blij dat het weer werkt. Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen dan weet je ons te vinden. 😃

Reageer