Beantwoord

Activeren simkaart nieuw abonnement

  • 23 februari 2017
  • 1 reactie
  • 4322 Bekeken

Ik heb een nieuwe sim-kaart ontvangen, maar krijg geen verbinding met het netwerk.
Ook kan ik met het telefoonnummer geen account bij T-Mobile Mobiel aanmaken, omdat het telefoonnummer (nog) niet bekend zou zijn.
Dus vraag: hoe lang duurt het voordat het nummer wel bekend is in het systeem van T-Mobile?

NB: Ik heb wel intussen nummerbehoud aangevraagd. Dat wordt op 23-03 a.s. geactiveerd. Krijg ik daarvoor dan een nieuwe sim-kaart?
icon

Beste antwoord door Serviceweb 23 februari 2017, 15:50

Hoi Hovel3,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Wat staat in je contract, die je per mail hebt ontvangen, over de startdatum van je abonnement? Als het goed is staat daarin wanneer je contact in gaat en ook dan pas is je tijdelijke nummer actief (gezien je nu een simkaart hebt ontvangen met een tijdelijk nummer die zal worden omgezet zodra je nummerbehoud hebt). Je zegt nu een simkaart te hebben ontvangen, je ontvangt er dus niet nog een als je op 23 maart overgaat met je nummer. Je moet het doen met de simkaart die je nu hebt gehad!!

Wil je nu al je simkaart willen gebruiken, dan kan je hem door T-Mobile eenvoudig laten activeren. Het is dan een tijdelijk nummer dat in je toestel zit, dus niet het nummer dat je al hebt, die gaat pas over op 23 maart. Mocht je nu al direct gebruik willen maken van je contract (met tijdelijk nummer in je toestel) dan moet je even wachten op iemand van T-Mobile die hem voor je kan activeren, dit kan 24/48 uur duren voor ze je topic oppakken, of anders contact opnemen met de klantenservice, als je echt niet kan wachten.

In ieder geval welkom bij T-Mobile en veel plezier!!
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Hovel3,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Wat staat in je contract, die je per mail hebt ontvangen, over de startdatum van je abonnement? Als het goed is staat daarin wanneer je contact in gaat en ook dan pas is je tijdelijke nummer actief (gezien je nu een simkaart hebt ontvangen met een tijdelijk nummer die zal worden omgezet zodra je nummerbehoud hebt). Je zegt nu een simkaart te hebben ontvangen, je ontvangt er dus niet nog een als je op 23 maart overgaat met je nummer. Je moet het doen met de simkaart die je nu hebt gehad!!

Wil je nu al je simkaart willen gebruiken, dan kan je hem door T-Mobile eenvoudig laten activeren. Het is dan een tijdelijk nummer dat in je toestel zit, dus niet het nummer dat je al hebt, die gaat pas over op 23 maart. Mocht je nu al direct gebruik willen maken van je contract (met tijdelijk nummer in je toestel) dan moet je even wachten op iemand van T-Mobile die hem voor je kan activeren, dit kan 24/48 uur duren voor ze je topic oppakken, of anders contact opnemen met de klantenservice, als je echt niet kan wachten.

In ieder geval welkom bij T-Mobile en veel plezier!!

Reageer