Beantwoord

Activering simkaart

Ik ontving na online activering van mijn nieuwe simkaart die ik gisteren per post ontving een email van T-mobile waarin staat dat mijn simkaart is geactiveerd op het 19 getallen tellende nummer van mijn oude simkaart in mijn oude telefoon. Ik controleerde het nummer online en daar staat wel het nieuwe nummer van mijn nieuwe simkaart dat ik zelf heb ingevoerd. Mijn laatste toestel is dus nog steeds niet geactiveerd en mijn oudste toestel werkt nog. Wat doe ik verkeerd?
icon

Beste antwoord door 1mariette 17 januari 2019, 17:15

Het mobiele toestel iphone 6 (tweedehands) wat ik heb overgenomen was de oorzaak. De simkaart werkte niet omdat er iets gerepareerd moest worden. Dit is gebeurd. En gisteren heb ik hem teruggekregen. Hij werkt goed. Het lag dus inderdaad niet aan de simkaart. Nog hartelijk bedankt voor het meedenken.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @1mariette,

Super om te lezen dat het uiteindelijk is opgelost! Bedankt dat je ook nog even hebt gedeeld wat uiteindelijk de oorzaak was, altijd goed om te weten!
Het mobiele toestel iphone 6 (tweedehands) wat ik heb overgenomen was de oorzaak. De simkaart werkte niet omdat er iets gerepareerd moest worden. Dit is gebeurd. En gisteren heb ik hem teruggekregen. Hij werkt goed. Het lag dus inderdaad niet aan de simkaart. Nog hartelijk bedankt voor het meedenken.
De vorige eigenaar heeft het toestel met de nieuwe simkaart bij mij opgehaald om hem professioneel te laten nakijken. Zodra ik weet wat het probleem is (geweest) zal ik het u ook laten weten.
Reputatie 7
Badge +17
Hi,

Houd je ons op de hoogte? Ben benieuwd of het weer werkt.
Dankjewel voor het meedenken. Ik was gisteren middag in de T shop in Tilburg. De medewerker daar zei na controle dat de simkaart is geactiveerd en hij zag dat ook links boven in mijn Iphone. Hij adviseerde mij naar een andere locatie met Wifi te gaan en het daar te proberen. Dat gaat vandaag gebeuren. Hij vond het niet nodig mij een andere simkaart mee te geven.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @1mariette,

In dat geval zou ik je dan aan willen raden om even een T-Shop binnen te stappen. Het klinkt vanaf hier namelijk alsof de simkaart zelf defect is, ondanks de activatie, waardoor deze niet werkt. We kunnen ook een nieuwe toesturen, maar dan duurt het weer een aantal werkdagen. Als je dit liever wilt dan de T-Shop bezoeken, dan horen we dat natuurlijk alsnog graag!

In de winkel kunnen ze gelijk met je meekijken, testen en eventueel een nieuwe simkaart meegeven. Dan is het probleem direct opgelost!
Simkaart eindigend op 859 werkt N I E T in mijn i-Phone 6 en N I E T in mijn i-Phone 4.
Reputatie 7
Badge +17
Hi,

Dus als ik het goed begrijp werkt de nieuwe simkaart wel goed in je iPhone 6, maar niet in je oude iPhone 5? In welk toestel wil je de simkaart gebruiken? Ik begrijp nu niet helemaal waar het probleem ligt, want in ons systeem is je simkaart wel goed geactiveerd. Klopt de pincode die je intoets wel? Kun je even kort uitleggen wat er precies fout gaat en wat je opgelost wilt hebben? Ik help je dan graag verder!
Mijn nieuwe simkaart, eindigend op 895 werkt niet in mijn oude toestel (iphone 4). Ik heb twee keer de nieuwe toegangscode ingetoets, maar hij weigert hem te accepteren. Hij werkt niet.
Daarna heb ik mijn oude simkaart weer teruggeplaatst in mijn oude toestel en die werkt onmiddellijk weer prima.
Het nieuwste toestel ook een gebruikt, maar moderner toestel (iphone6).
Reputatie 7
Badge +17
Hi,

Ik zie in ons systeem een nieuw simkaart nummer staan dat eindigt op 895. Ook is je simkaart actief. Zou je eens de nieuwe simkaart in het oude toestel kunnen proberen? Ik kan van een afstand niet zien waar het aan ligt, want in ons systeem staat alles wel correct.

Je zou eventueel ook langs een T-Mobile shop kunnen gaan en daareen kruistest kunnen uitvoeren met je simkaart. Ik ben benieuwd of alles weer naar behoren werkt!
Ik krijg steeds "netwerk niet gevonden'' op het toestel met de nieuwste simkaart. Ik heb geen andere telefoon beschikbaar om het daarop uit te proberen. Maar nogmaals: in de email die ik ontving van T-Mobile staat het volgende : Je hebt in My T-Mobile een nieuwe simkaart geactiveerd
Hierbij bevestigen wij dat de nieuwe simkaart met simkaartnummer 8090 is geactiveerd voor jouw abonnement met mobiel nummer .
Mijn oudste toestel werkt nu nog steeds en het nummer hierboven: 8990 is het nummer van mijn oude simkaart en niet mijn nieuwste simkaart . Dus ik denk dat mijn nieuwste simkaart niet geactiveerd is. Dat nieuwste nummer staat wel in My T-Mobile achter mijn simkaart.
Reputatie 7
Badge +17
HI mariette,

Ik zie dat de simkaart wel succesvol is geactiveerd. Zou je eens je toestel opnieuw kunnen starten? Het zou namelijk wel moeten werken. Heb je ook de mogelijk om de nieuwe simkaart in een ander toestel te testen? Dan kunnen we controleren of het aan de simkaart of toestel ligt.

Ik hoor graag van je!

Reageer