Vraag

Contacten niet meer zichtbaar

• 15 april 2016
  • 7 reacties
  • 1651 Bekeken

Hallo, Regelmatig zijn mijn contacten weg. Ze staan op sim. En de weergave heb ik ook gechecked. Al eerder heb ik hierover contact gehad met T-Mobile en ik moest de Sim er uit halen en even blazen. Dit heb ik gedaan maar het probleem is nog niet verholpen. Ik mocht dan opnieuw contact opnemen dus bij deze!!!

7 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hi Anbrobra,

Allereerst van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Goed dat je dit aangeeft bij ons. Het is niet de bedoeling dat je telkens je contacten verliest.

Zou je kunnen aangeven welke telefoon je gebruikt en welke software versie hierop staat? Heb je jouw contacten alleen op je simkaart geplaatst of heb je in de instellingen van je telefoon toevallig ook de contacten gesynchroniseerd met bijvoorbeeld iCloud of Gmail?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Mijn telefoon is nog een LG P350 Optimus. En de software via LG PC Suite IV 4.3.
De contacten staan ook hier in en niet in iCloud of Gmail.
Reputatie 6
Badge +17
Hi anbrobra,

Bedankt voor de verduidelijking.

Je gaf in je eerste bericht aan dat je contacten regelmatig weg zijn. Begrijp ik goed dat deze automatisch weer terugkomen? Heb je jouw simkaart toevallig al in een ander toestel uitgeprobeerd? Heb je al je contacten al overgezet naar je telefoon geheugen? Zie hieronder de instructies;

1 ► Klik op het icoontje voor het menu

2 ► Kies voor 'Contacten'

3 ► Druk op de menu toets onderaan je toestel

4 ► Kies voor 'Meer'

5 ► Druk op Importeren/ Exporteren

6 ► Kies voor 'Importeren van simkaart'

Na deze stap krijg je de mogelijkheid om je contacten ook met een domein als Gmail te synchroniseren

7 ► Druk op de menu toets

8 ► 'Alles kiezen'

9 ► Kies voor 'Gereed'

De contacten staan nu op het geheugen van je telefoon. Controleer of deze blijven staan en niet verdwijnen zoals voorheen en laat het ons weten. We zijn erg benieuwd!
Ik heb het geprobeerd en het is gelukt. De uitwerking hiervan moet nog blijken. Maar eigenlijk heb ik ze liever op mijn SIM mede omdat ik maar een heel klein geheugen heb en ik dus straks geen apps meer kan bijwerken...... Regelmatig heb ik hier al problemen mee. En telefoonnummers horen toch altijd op SIM??
Reputatie 7
Badge +15
Hey Anbrobra,

Fijn dat het gelukt is! Ik ben nog even verder voor je gaan kijken en het viel mij op dat je gebruik maakt van een oud type simkaart. Ik vermoed dat het daarbij telkens verkeerd gaat.

Ik heb daarom kosteloos een nieuwe simkaart naar je opgestuurd. Je ontvangt deze binnen drie werkdagen en je hoeft hem vervolgens alleen nog te activeren. Ik wil je adviseren om de contacten voor nu even op je toestel te laten staan. Als je de nieuwe simkaart vervolgens in gebruik hebt kun je de contacten weer van het toestel op je nieuwe simkaart zetten. :)

Wil je aan ons laten weten of dit het probleem op lost?
Heel erg bedankt. We gaan het weer proberen!
Reputatie 7
Badge +15
Graag gedaan! :8

Houd je ons op de hoogte hier?

Reageer