Beantwoord

Duo simkaart

• 4 april 2019
  • 5 reacties
  • 5324 Bekeken

Ik heb twee mobiele telefoons. Telefoon nummer 2 wil ik voorzien van een duo simkaart. Dat betekent dus voor zover ik begrijp dat de duo simkaart hetzelfde nummer heeft als telefoon nummer 1. Zijn aan het gebruik van een duo simkaart extra kosten verbonden of is het aanschafbedrag eenmalig. Wat als een van deze telefoons kwijt is geraakt of gestolen, is het dan mogelijk alleen voor die telefoon het nummer te blokkeren en dat ik gewoon de andere kan gebruiken zoals ik gewend ben?
icon

Beste antwoord door CrisTien 4 april 2019, 18:30

Hallo @hkalkhove
De aanschaf kosten zijn eenmalig en er komen geen extra kosten bij.
Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er wel rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken.

Als je telefoon wordt gestolen worden beide kaarten geblokt het gaat bij een duo immers over hetzelfde telefoonnummer
Alles over het blokkeren van simkaarten lees je op deze pagina.
Fijne avond.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @hkalkhove
De aanschaf kosten zijn eenmalig en er komen geen extra kosten bij.
Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet je er wel rekening mee houden dat je slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken.

Als je telefoon wordt gestolen worden beide kaarten geblokt het gaat bij een duo immers over hetzelfde telefoonnummer
Alles over het blokkeren van simkaarten lees je op deze pagina.
Fijne avond.
Hallo Chris Tien,
Bedankt voor je reactie. Het is mij allemaal duidelijk. Wat het blokkeren betreft is het wel jammer dat je niet een van de simkaarten apart kan blokkeren, tenslotte hebben ze een eigen simkaartnummer. Maar blijkbaar hebben duo simkaarten dus hetzelfde simkaartnummer wat op zich vreemd zou zijn omdat een simkaartnummer de simkaart in feite uniek maakt. Ik heb de duo simkaarten zojuist ontvangen en zal kijken in My T-Mobile hoe ze geregistreerd worden na activatie.
Ik heb nog één vraag. Moet bij een duo simkaart de ene telefoon echt uitstaan c.q. uitgezet worden alvorens je de andere kan gebruiken? Of is het zo dat wanneer je een van de twee telefoons op dat moment gebruikt de andere automatisch geblokkeerd wordt voor gebruik.
Vriendelijke groet.
Die laatste vraag ben ik ook benieuwd naar
Reputatie 7
Badge +18
Beste @GFelperlaan en @hkalkhove

De andere telefoon moet geheel afgekoppeld zijn van het T-Mobile netwerk. Er zijn daarom twee opties: Geheel uitschakelen of vliegtuigmode.

Groet, Folkert
Reputatie 6
Bij een Duo setje hebben beide kaarten hetzelfde nummer, zijn dus identiek aan elkaar.
Er moet altijd 1 toestel niet in gebruik zijn, als je beide tegelijk aan hebt staan word het een gok of er een verbinding met het netwerk is en met welk toestel omdat er maar 1 verbinding mogelijk is.

Reageer