Vraag

Duo simkaart werkt niet

• 19 december 2016
  • 16 reacties
  • 444 Bekeken

Ik heb een duosimkaart, 1 in mijn iPhone 7 en 1 in mijn carkit. Die van de carkit heb ik uitgezet en sindsdien ben ik zo goed als niet te bereiken. Wat kan ik doen?

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Mocht je in de toekomst weer vragen hebben dan weet je ons te vinden! 🙂
Ja Hajar, ik heb weer wat geleerd
Reputatie 7
Badge +20
Hi Chris,

Ik zie dat mijn collega jou vanochtend heeft gebeld en dat je de Niet Storen functie aan had staan waardoor je dit probleem ervaarde. Werkt alles weer naar behoren nu je hem hebt uitgeschakeld?

Nog een fijne jaarwisseling! 🙂
Ik wacht even af, wellicht kan een moderator mij nog verder helpen
Badge +13
Bij het activeren vervallen de andere 2 simkaarten dus enkel de nieuw bestelde word de actieve sim die bruikbaar is.
Ik ben alleen bang dat er vandaag weinig moderators actief zijn wat voor jouw nu wel vervelend is.

Wel vroeg ik mij wat af, wat was de bedoeling van de duo simkaart?
Anders is dit misschien een optie?
Ik lees dat men die in de auto gebruikt je kan er alleen niet mee bellen maar dus wel data gebruiken uit je abonnement.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/abonnement-en-prepaid/voordeelbundels/mb-verdeler#ro17
Dank je wel voor jexreactie Rosan
Ja ik heb de simkaart geactiveerd en ook het in en uitschakelen van de twee toestellen, tenslotte een nieuwe (maar 1 dus) simkaart besteld en deze geactiveerd, de laatste dagen diverse keren geprobeerd mij te bereiken, maar dan komt direct de voicemail
Badge +13
Beste Chris heb je de nieuwe simkaart wel geactiveerd?
Dat is het eerste wat nu in mij opkomt namelijk.

Verder kan het goed zijn dat je met de duo simkaart problemen had omdat beide toestellen (auto en je mobiel) gelijktijdig op het netwerk wilde en dat kan dus niet.
Er kan met een duo sim kaart maar 1 kaart actief gebruik maken van het netwerk gaan beide dat doen dan komen er verbindings problemen.
(Althans dat was mijn eigen ervaring met twee mobieltje gelijktijdig aan en zet ik er dan 1 op vliegtuigstand was er geen probleem)
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ik ben niet bereikbaar, kan het zijn, dat er bepaalde instellingen niet goed staan, ik wil toch wel graag nu een snelle oplossing
Reputatie 7
Badge +15
Hi Chris,

Top! In dit topic lees je hoe je de simkaart kunt activeren. Mocht het niet lukken dan horen wij het graag! 🙂
Nee is niet gelukt en ik heb nu een nieuwe simkaart besteld via my t-mobile
Reputatie 7
Badge +15
Hey Chris,

Nee hoor die heb ik niet nodig! Is het ondertussen gelukt? :8

Ik hoor het graag, als ik nog wat voor je kan doen dan weet je mij te vinden!
Amy, heb jij het nummer van de verwijderde simkaart nog nodig?
Doe ik zeker Amy
Dank je wel voor je ondersteuning

Groetjes Chris
Reputatie 7
Badge +15
Hey Chris,

Ik kan mij goed voorstellen dat dit erg onhandig is! Bij een duo-sim is het zo dat je problemen met het netwerk kunt hebben als beide simkaarten verbinding hebben met het netwerk. Zou je anders eens willen proberen om de simkaart eens helemaal te verwijderen uit de carkit en je iPhone daarna nog eens te herstarten. Als het goed is moet je iPhone daarna weer helemaal naar behoren werken. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je het beste een nieuwe simkaart aanvragen via My T-Mobile. Mocht je na het in gebruik nemen van de nieuwe simkaart nog steeds problemen met het netwerk hebben dan moeten we even verder onderzoeken waar dat vandaan komt. In dit topic vind je daar in ieder geval al wat meer informatie over.

Wil je ons op de hoogte houden? :8
Ik heb de carkit uitgezet en inderdaad na diverse keren niet bereikbaar te zijn de iPhone helemaal uitgezet en opnieuw opgestart, maar dat werkt nietik kan wel zelf bellen sms'en en internetten, kan het zijn dat wanneer iemand mij probeert te bellen, er gezocht wordt naar de andere simkaart en dat dan automatisch de voicemail komt. Mijn vrouw heeft het diverse keren geprobeerd, maar krijgt dan direct de voicemail. Iedere simkaart heeft toch een eigen nummer, dus wordt er wellicht naar de verkeerde aansluiting gezocht. In principe hebbik ook geen duosim meer nodig, is de vraag dan of het mogelijk is dat ik een nieuwe simkaart krijg en zou dan het probleem helemaal opgelost zijn?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Chris1954,

Onhandig dat je nu niet goed bereikbaar bent!:(

Kun je aangeven op welke manier je de simkaart van de carkit uit hebt gezet? Of staat de carkit helemaal uit? Heb je de iPhone 7 al eens opnieuw opgestart? En wat voor een soort problemen heb je met je bereik? Kun je helemaal niet bellen, sms'en of internetten?

Ik ben benieuwd naar je reactie! Met wat meer informatie kunnen we je een stuk gerichter verder helpen!

Reageer