Beantwoord

Duo simkaart werkt niet in auto

• 20 april 2016
  • 7 reacties
  • 480 Bekeken

Is er een master en slavekaart , ik kan het verschil niet zien indien het er is.
icon

Beste antwoord door 05alexander92 20 april 2016, 21:51

Volgens mij is er geen verschil. Degene die je als laatste aan zet, die werkt.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Volgens mij is er geen verschil. Degene die je als laatste aan zet, die werkt.
Hoi.

Oke , lees net iets op dit forum over de duokaart vwb ontvangst, ik heb nl ook een citroen C5 en heb deze week de duo kaart geplaatst echter ik hoor de tegenpartij wel maar zij horen mij niet dus als het ware eenzijdig verkeer.
Mijn auto is van 2007 moet dus eigenlijk met een nieuw type kaart werken , gsm is samsung3 dus ook niet oud.
Hoi.

Oke , lees net iets op dit forum over de duokaart vwb ontvangst, ik heb nl ook een citroen C5 en heb deze week de duo kaart geplaatst echter ik hoor de tegenpartij wel maar zij horen mij niet dus als het ware eenzijdig verkeer.
Mijn auto is van 2007 moet dus eigenlijk met een nieuw type kaart werken , gsm is samsung3 dus ook niet oud.

Hoi Cosy,

Zelfde probleem had ik in de C5. Wel een nieuwer model C5. Nu de DS5 en het probleem is opgelost.
Reputatie 6
Badge +17
Hi hi Cosy,

Welkom op het T-Mobile Forum! Nice dat je hier je vraag stelt. 🙂 Heb je al een kijkje genomen in het voorstel topic?

Ik zie dat er inmiddels een paar reacties zijn geplaatst onder je bericht. Zoals Alexander aangaf is de laatste simkaart die op het netwerk is geregistreerd de actieve simkaart. Er is geen master en een slave simkaart. Ervaar je dit ook als je de simkaarten omwisselt? Zet je telefoon op vliegtuigstand als je de simkaart in je auto gebruikt. Laat ons weten of het dan wel lukt.

Ik ben benieuwd naar je reactie.
Hoi Issam.
Heb beide kaarten reeds in de auto gehad doen beide hetzelfde, de ontvangende partij hoort mij niet, telefoon heeft bij de vorige eigenaar gewoon gewerkt dit zie ik aan de opgeslagen gesprekken en nummers welke nog in het geheugen stonden.
Weet niet welke provider dit was, duo kaarten hebben mijn inziens alleen T Mobile en Kpn dus een
van die twee moet het worden.
Reputatie 3
Heb je iets meer info over hoe een carkit in de C5 precies werkt? Ik heb zelf een tijdje in een C3 gereden, maar daar kon je gewoon je eigen GSM toestel koppelen met het multimediasysteem in de auto via Bluetooth en daar had ik geen extra simkaart voor nodig. Dat ging gewoon vanzelf als je instapte. Die was overigens wel wat nieuwer, geloof uit 2013.

Of is je carkit als het ware een GSM toestel en moet je daar een simkaart in doen?

Het zou natuurlijk kunnen dat je simkaart een te nieuw type is, maar ik vind het vreemd dat het dan halfbakken werkt. Wanneer het aan de simkaart ligt, zou je eerder denken dat het of helemaal niet werkt, of juist wel. Zeker weten dat de microfoon geen probleem heeft?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Cosy,

De vragen van 05Alexander92 hierboven zijn inderdaad goede vragen. Ik ben ook wel benieuwd hoe het werkt in jouw carkit!

Is er een manier om de microfoon in je auto te testen, buiten het bellen? Het is namelijk vreemd dat anderen jou niet verstaan, terwijl jij hen wel kunt horen. Ik durf alleen niet met zekerheid een suggestie te geven hoe je de microfoon zou kunnen testen, maar misschien kun je ook gesproken commando's doorgeven of iets dergelijks?

Hopelijk kunnen we dit gauw voor je oplossen!

Reageer