Beantwoord

DUOSIM voor GSM/GPS autotracker

Ik heb een DUOSIM besteld.
Eén simkaart gebruik in mijn Iphone.
De andere simkaart wil ik gebruiken in de GSM/GPS autotracker om ALLEEN SMSjes met coördinaten te versturen en te ontvangen.

Werkt dat samen zonder dat ik mijn Iphone OF autotracker uit hoef te zetten?
Hoor graag. Dank voor de hulp.
icon

Beste antwoord door Roytje87 22 juni 2014, 00:52

@Verkenner

Welkom op het forum! :)

Helaas is het bij een duo-sim niet mogelijk om ze gelijktijdig op het netwerk actief te hebben. Eén simkaart kan actief zijn, en dit zal veelal de sim zijn in het toestel die als laatste is aangezet.
Voor het goed werken van de toestellen is het zelfs aan te bevelen om het ene toestel helemaal uit te schakelen eer het andere toestel wordt ingeschakeld. Helaas gaat je wens van het simultaan gebruiken in dit geval niet op.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
@Verkenner

Welkom op het forum! :)

Helaas is het bij een duo-sim niet mogelijk om ze gelijktijdig op het netwerk actief te hebben. Eén simkaart kan actief zijn, en dit zal veelal de sim zijn in het toestel die als laatste is aangezet.
Voor het goed werken van de toestellen is het zelfs aan te bevelen om het ene toestel helemaal uit te schakelen eer het andere toestel wordt ingeschakeld. Helaas gaat je wens van het simultaan gebruiken in dit geval niet op.
Dank voor de snelle Roytje87.

Het is veel te omslachtig dat ik mijn Iphone telkens uit moet zetten als ik in de auto ga rijden.
Ik weet vooraf niet op precies wanneer mijn GPS-autotracker een SMS verstuurd, de duosim in de autotracker is dus ALLEEN om te SMS'sen.

Jammer dus dat ik voor het verzenden van wat SMSjes via de autotracker een tweede abonnement moet nemen. Dat is uiterst treurig. Die DuoSim ga ik dus afbestellen.

Nogmaals dank voor je reactie. Gewaardeerd.

Reageer