Beantwoord

Duosimkaart in auto, moet je dan je telefoon uitzetten?

Hoe meer ik lees over de duosimkaart, hoe waziger het wordt.
Overal is te lezen dat de twee kaarten niet tegelijkertijd werken.

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een auto waar een sim in kan.
Ik heb een Go abonnement met maar liefst 5.000 Mb waarvan ik maar een paar procent per maand gebruik. Een eenmalige investering (€ 36) lijkt me logisch zodat ik wat Mb's kan verstoken in de auto.

Ik stap met mijn telefoon de auto in.... en dan?
Moet ik het internet van mijn telefoon uitzetten voor ik de auto start? En dan weer aan als ik uitstap? Omdat er ook nog geadviseerd wordt om de pincode te activeren in de auto, kost het dan nogal tijd voor je kunt wegrijden. Waardeloos.

Een tweede, heel voordelig abonnement waarmee ik mijn mb's mee kan delen (met mezelf) lijkt dan al beter.....dat biedt T-mobile (nog) niet.

Of "Mb verdeler"...maar dat kan weer niet in combinatie met een Go abonnement. Zucht

Is er een eenvoudige (en voordelige) oplossing?
icon

Beste antwoord door Rosan 10 september 2018, 20:06

De Mb verdeler was enkel werkzaam met de stel samen en de stel bij abonnementen.
Verder koste dat eenmalig een bedrag er verder niet meer.
Toen de Go kwam is gelijk gezegd dat deze daar niet voor bedoeld zijn.

Een duo Sim kan wel maar je kan maar 1 van de twee kaarten actief gebruiken.
Dus stap je in de auto moet je je telefoon in de vliegtuigstand zetten idd
Het stukje over de code lijkt mij erg onhandig want hoe kan je steeds de code invoeren in je auto?
Ik neem aan dat de simkaart pas actief word als je de auto start en staat de auto uit is de Sim ook niet actief.
Stap je uit de auto en haal je je telefoon van vliegtuig stand en zou die weer de actieve kunnen zijn.

Bekijk origineel

4 reacties

Inmiddels contact gehad met het servicenummer van T-Mobile. Helaas is het niet mogelijk....
Sterker nog, ik ben dan helemaal niet meer bereikbaar als ik in de auto stap.

De Mb verdeler schijnt helemaal niet meer geleverd te worden. (welk abo je ook hebt) De webpagina werkt echter wel! Sowieso is € 4,99 per maand extra op een sim only abo van € 7,50 per maand natuurlijk idioot.....om alleen de mb's te kunnen delen!

Het is dus én niet duidelijk én onbevredigend.

Jammer dat T Mobile niet met een oplossing komt om bereikbaar te zijn én je mb's te kunnen gebruiken met 2 apparaten.

Ik kreeg een wazig verhaal dat, als het onbeperkt is, er misbruik van gemaakt kan worden....Ik heb geen onbeperkte data.,,,heb ik ook niet nodig.

Jammer joh.
Reputatie 6
Badge +13
De Mb verdeler was enkel werkzaam met de stel samen en de stel bij abonnementen.
Verder koste dat eenmalig een bedrag er verder niet meer.
Toen de Go kwam is gelijk gezegd dat deze daar niet voor bedoeld zijn.

Een duo Sim kan wel maar je kan maar 1 van de twee kaarten actief gebruiken.
Dus stap je in de auto moet je je telefoon in de vliegtuigstand zetten idd
Het stukje over de code lijkt mij erg onhandig want hoe kan je steeds de code invoeren in je auto?
Ik neem aan dat de simkaart pas actief word als je de auto start en staat de auto uit is de Sim ook niet actief.
Stap je uit de auto en haal je je telefoon van vliegtuig stand en zou die weer de actieve kunnen zijn.
De mb-verdeler is, zover ik kan zien, nog beschikbaar bij de basis sim. Ik kan hem hier zo bestellen.
Ik was niet bezig met "Go" maar wilde een bepaalde telefoon hebben.

Als je je telefoon in de vliegtuigstand zet, kun je ook niet meer bellen. Dat lijkt me onhandig.

Zover ik kan zien gebruikt de auto enkel data. Als ik er ook mee kan bellen, dan bestel ik een duosimkaart. De telefoon in de vliegtuigstand zetten is een redelijk eenvoudige handeling.

idd. De pin was ik eigenlijk ook niet van plan.
Reputatie 6
Badge +13
En een hotspot aanmaken en die delen met je auto?
Misschien is dat een betere optie om eens uit te proberen?

Reageer