Beantwoord

E-Sim activatie onhandigheid

  • 24 september 2019
  • 3 reacties
  • 970 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb gisteren een nieuwe iPhone 11 ontvangen en mijn huidige iPhone ingeleverd. Toen heb ik via My T-Mobile een nieuwe Esim aangevraagd. Nu blijkt dat ik voor het activeren hiervoor naar een T-Mobile shop moet. Kan dit niet op een eenvoudiger manier in de toekomst?

Omdat ik het oude toestel heb ingeruild heb ik geen mogelijkheid om de SMS verificatie te gebruiken maar ik ben toch echt de eigenaar van het abonnement. Het voelt een beetje vreemd dat je juist voor een eSim vaker naar de winkel moet dan voor een normale simkaart (die je gewoon van toestel kunt wisselen).
icon

Beste antwoord door Hajar 25 september 2019, 12:15

Hi @kingja3

Als je oude simkaart niet meer werkt dan moet je inderdaad naar een T-Mobile shop om je legitimatie te laten zien. Vervolgens kan je e-sim activeren. Ik hoop dat je zo verder komt!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @kingja3

Als je oude simkaart niet meer werkt dan moet je inderdaad naar een T-Mobile shop om je legitimatie te laten zien. Vervolgens kan je e-sim activeren. Ik hoop dat je zo verder komt!
Ik doelde er alleen op dat door de manier waarop e-sim werkt ik dan bij iedere telefoon weer opnieuw naar de T-Mobile shop moet. Wat bij een normale Sim niet nodig is. Ik hoop dat jullie hier nog procedurele verbeteringen aan kunnen doorvoeren.

Nu zit ik namelijk een paar dagen onverwacht zonder telefoonnummer omdat ik helaas niet tijdens werktijd zomaar naar de T-Mobile shop kan gaan.
Het is helemaal niet zo dat je je legitimatiebewijs moet laten zien. Ze weten niet hoe je hem moet activeren. Betere training van medewerkers.

Reageer