Beantwoord

Enkele simkaart gekregen, maar wilde duo-simkaart

Net als Charles een Duo sim aangevraagd en ook bij mij ging het mis en ook ik kreeg een enkele simkaart. Heb deze kaart direct aan na nummer portatie aangevraagd zodat ik indien nodig mijn oude Symbian toestel ook zou kunnen gebruiken. Dat het hier 5.08 euro kost heb ik aanvankelijk voor life genomen. Bij mijn *vorige Provider* was de extra kaart gratis en ook konden beide toestellen aan staan, echter je kon maar één toestel gebruiken wat natuurlijk logisch is. Dit is een geweldig en makkelijk system en te prefereren boven dat van T-Mobile waarbij je altijd één van de toestellen uit moet zetten en daar ontstonden mijn problemen.

Nieuwe kaart geactiveerd, geen probleem. Echter toen ik per ongeluk beide toestellen aan had staan ontstond de situatie dat op een toestel de kaart niet meer werd ontvangen en ook na het wisselend uit en aanzetten bleek dat één kaart niet meer werd ontvangen en de volgende boodschap verscheen "registratie SIM-kaart mislukt" Tsjonge wat een gedoe voor wat eenvoudig had moeten zijn. Nooit eerder was ik in z'n korte tijd geld kwijt voor iets wat nuttig had moeten zijn. Ja Zonde van die 5.08 euro.

**Korte toelichting op het woord "vorige Provider". Omdat ik van mening ben dat een naam noemen ongewenst is met als reden dat ik niet geloof dat die provider beter of slechter is dan T-Mobile zou het noemen van een naam onredelijk zijn. Wel is het zo dat die Provider mijn enige reflectie veld is voor vergelijkbare belevingen die ik als gebruiker kan tegenkomen. Verder is het verkrijgen van een gratis extra Sim-kaart en hiermee een buitengewoon makkelijk Duo systeem te verkrijgen wel iets anders dan dat ik bij T-mobile zoals ik heb gelezen in de klacht van Charles 35,59 euro voor moet betalen om een lastig Duo systeem te verkrijgen. Dit is onbegrepen duur, zeg maar kostbaar en graag wil ik dat de extra aangevraagde Sim-kaart niet welke het niet meer functioneert, niet wordt wordt gedeclareerd.

Als dit allemaal mijn persoonlijke schuld is hoor ik dit graag! Want als je naar een andere Provider verhuist wegens voordelen moet goedkoop geen duurkoop worden.
Met vriendelijke groet, LWZ
icon

Beste antwoord door Thalina 2 juni 2017, 15:19

Hoi LWZ,

Ik kan mij de verwarring voorstellen als het bij jouw vorige provider anders ging! Bij jouw abonnement kost een nieuwe duo-simkaart inderdaad ook € 35,59. Ik begrijp dat de vorige (enkele) simkaart die je hebt besteld niet nodig was geweest. Daarom wil ik het volgende voorstellen: ik wil uit coulance een nieuwe duo-simkaart voor je bestellen en de helft hiervan vergoeden. Daarnaast wil ik de kosten voor de enkele simkaart ook voor je vergoeden. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing! Als ik de nieuwe duo-simkaart voor je kan bestellen, hoor ik het graag.

Ik wens je in ieder geval alvast een fijn weekend toe! En als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi LWZ,

Scherp van je en goed dat je aan de bel trekt!

Er is inderdaad wat verkeerd gegaan en er is €7,49 te weinig aan korting verwerkt. Dit is het verschil van de helft van de duosimkaart en de kosten voor de enkele sim. Ik heb deze korting alsnog doorgevoerd, maar voor deze factuur is dat te laat. Bij de volgende factuur wordt dit bedrag alsnog van het totaal af gehaald.

Als je hier nog vragen over hebt, laat het gerust weten!
Heb inmiddels mijn nota gekregen, echter deze lijkt mij onjuist (te hoog). Deze nota heeft te maken met de DUO SIM perikelen, waar los ik dit op?

Mvg. LWZ
Reputatie 4
Hoi LWZ,

Ik ben blij om te horen dat alles weer goed werkt :D

We staan altijd voor je klaar op het forum om je te helpen!
Hi Muberra,

Bedankt voor je succesvolle bijdrage, het werkt nu prima.

v.groet, LWZ
Reputatie 4
Hoi LWZ,

Fijn dat je ons op de hoogte houdt!

Ik zag in het systeem dat de simkaart nog op geblokkeerd stond, dus die heb ik direct voor je geactiveerd. Is het nu inmiddels wel gelukt om verbinding te maken? 🙂
Half drie thuisgekomen en zag bij mijn post de ontvangst van de duo sim kaart. Prima en hartelijk dank daarvoor. Vervolgens sim geactiveerd als aangegeven op uw site. Sim kaart succesvol geactiveerd en heb hiervan een schermopname gemaakt. Op die pagina stond voorts dat het enkele minuten kan duren alvorens de sim wordt geactiveerd en mocht er na enige minuten nog geen resultaat zijn dan uitzetten en opnieuw opstarten. Tot nu toe zonder resultaat, ben nu bijna ruim een uur verder en nog geen verbinding. Wel zag ik op uw site dat mijn oude nummer nog niet geblokkeerd is. Mogelijk heeft dat ermee te maken. Dus ga ik dat maar blokkeren. En voor de duidelijkheid er staat maar één toestel aan. Nu ga ik mijn bed opzoeken en we zien morgen wel weer verder. Ik houd u op de hoogte.
v.groet, LWZ
Duidelijk, dank u.

v.groet LWZ
Reputatie 7
Badge +20
Hi LWZ,

Je mag natuurlijk altijd vragen stellen. :$

Je kunt je twee simkaarten niet tegelijkertijd op het T-Mobile netwerk gebruiken. Bij gelijktijdig gebruik, met twee verschillende apparaten, zul je verbroken verbindingen ervaren met bellen en mobiel internet. Ook komen gesprekken en sms’jes dan mogelijk niet binnen. Het is dus niet zo dat je simkaart ineens inactief wordt. De simkaart werkt gewoon veel slechter. Schakel dus het ene apparaat uit voordat je het andere aanzet als je goed gebruik wilt maken van je duo simkaart.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt. 🙂
Hi David,

Hier het gevraagde antwoord op jouw bericht: ik ben akkoord ;)

Wel nog één vraag, wat gebeurt er als per ongeluk met de duo sim beide toestellen worden aangezet? Ben ik dan de sim van één van de twee toestellen kwijt en moet er dan bv weer een nieuwe duo sim aangekocht worden?

Met vriendelijke groet, LWZ
Reputatie 7
Badge +20
Hoi LWZ,

Ik neem het stokje even over van Thalina, zodat de duosimkaart zo snel mogelijk jouw kant op kan komen. Ik heb deze nu besteld en binnen 3 werkdagen ligt deze bij jou op de mat. De door Thalina geopperde compensatie heb ik ook verwerkt en dit bedrag zal inderdaad met jouw volgende factuur worden verrekend. Deze zal dus €12,72 aan korting voor de duosim bevatten.

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Hi Thalina,

Heb er over nagedacht en ben accord met je voorstel. Echter is inmiddels al 5.08 euro afgeschreven, dus die kan dan worden afgeschreven van het restant van de DUO simkaart, waardoor er een bedrag van 12,72 overblijft. Dit bedrag zal wel via de maandelijkse betaling gelijk met mijn abb.kosten worden afgeschreven neem ik aan.

Dus zie ik de DUO simkaart graag tegemoet. Mag ik nog even horen van je.

Met vr.groet, LWZ
Reputatie 6
Badge +17
Hoi LWZ,

Denk er gerust even over na 🙂 Alvast een hele fijne vakantie toegewenst, geniet ervan! En ik zie jouw bericht daarna wel verschijnen.
Hoi Thalina,

Laat me dit even overwegen. Ga nu eerst drie weken op vakantie en daarna hoor je van me, mits dat oké is natuurlijk.

Morgen kijk ik nog of je een reactie hebt gegeven.

Met vriendelijke groet,
LWZ
Reputatie 6
Badge +17
Hoi LWZ,

Ik kan mij de verwarring voorstellen als het bij jouw vorige provider anders ging! Bij jouw abonnement kost een nieuwe duo-simkaart inderdaad ook € 35,59. Ik begrijp dat de vorige (enkele) simkaart die je hebt besteld niet nodig was geweest. Daarom wil ik het volgende voorstellen: ik wil uit coulance een nieuwe duo-simkaart voor je bestellen en de helft hiervan vergoeden. Daarnaast wil ik de kosten voor de enkele simkaart ook voor je vergoeden. Ik hoop dat je tevreden bent met deze oplossing! Als ik de nieuwe duo-simkaart voor je kan bestellen, hoor ik het graag.

Ik wens je in ieder geval alvast een fijn weekend toe! En als je nog aanvullende vragen hebt, hoor ik het graag.

Reageer