Beantwoord

eSIM

  • 25 september 2019
  • 16 reacties
  • 1449 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb sinds kort iPhone 11 pro Max en natuurlijk met een eSIM

Ik vraag me af waarom eSIM zo traag is met internet namelijk snelhoed van 20/30 mb/s en vandaag hebben ze bij t-mobile shop gewoon de oude simkaart in me tel gezet en mijn internet snelheid is normaal geworden rond 150 mb/s.
Ik vraag me af wanneer gaat T-Mobile een stabiele ontvangst en internet aanbieden in combinatie met eSIM
icon

Beste antwoord door David 27 september 2019, 15:06

Hi @DJNAMI,

Dit signaal hebben we nog niet eerder gehoord, maar in ieder geval dank voor het doorgeven! Had je dit probleem overal of specifieke locaties of zelfs maar op één plek? Ik zie dat je nu weer een reguliere 3-in-1-simkaart hebt, dus dat wordt op het moment lastig uitzoeken. Mocht je in de toekomst echter toch weer een eSIM kiezen én hetzelfde probleem ervaren, trek dan even aan de bel, want dan kunnen we dit verder voor je uit gaan zoeken!
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi @DJNAMI,

Dit signaal hebben we nog niet eerder gehoord, maar in ieder geval dank voor het doorgeven! Had je dit probleem overal of specifieke locaties of zelfs maar op één plek? Ik zie dat je nu weer een reguliere 3-in-1-simkaart hebt, dus dat wordt op het moment lastig uitzoeken. Mocht je in de toekomst echter toch weer een eSIM kiezen én hetzelfde probleem ervaren, trek dan even aan de bel, want dan kunnen we dit verder voor je uit gaan zoeken!
Reputatie 2
Dus moet ik terug naar esim?
Reputatie 5
Badge +4
Blijf toch lekker gewoon de simkaart gebruiken het is niet nodig hoor als de esim toch langzamer is.

Bbovendien zit die simkaart gewoon in je simslot dus wat merk je als hij er eenmaal in zit niks toch?
Hallo, ik ondervind op het moment hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn tmobile esim alleen voor data (ook zo ingesteld op me iphone 11 pro) alleen heb ik vaak geen Internet (terwijl er wel gewoon 4g staat) en soms is het gewoon erg traag. Dit gebeurd jammer genoeg erg vaak.

Ik heb hetzelfde probleem. Daarnaast ook schandalig slecht internet in Duitsland (waar ik elke dag kom). 
 

klantenservice bood me een nieuwe e-Sim aan. Maar zelfde slechte en langzame internet. 
 

Blijkbaar ben ik dus niet de enige….. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +5

Voor het buitenland kun je eventueel nog kijken om handmatig een andere provider te kiezen. Dat kan erg veel schelen. Helaas zijn niet alle landen even goed qua internet als Nederland. Zeker over Duitsland lees ik vaker verhalen dat het mobiele internet matig is. 

Hier hebben anders met een normale simkaart nooit problemen mee gehad. 
Ik snap ook dat er tijdens passeren van de grens enkele minuten geen of slecht bereik is. 
 

Dit probleem ligt volgens mij gewoon helemaal aan die e-Sim. 
 

Helaas is het niet mogelijk om snel mijn Sim te wisselen voor een fysieke kaart. Dan hadden we het kunnen testen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Micha83 

Ervaar je in Nederland ook problemen of alleen in Duitsland? Heb je de tip van Tavl al geprobeerd? Het handmatig kiezen van een ander netwerk? In Duitsland zou je het beste bereik moeten hebben met Telekom, Vodafone en Telefonica. Zou je deze kunnen testen en zien of de snelheid beter wordt?

Ik hoor graag van je.

@Hajar ik zal het kiezen van een netwerk buiten NL de volgende keer eens proberen.

In NL ervaar ik erg wisselende resultaten. Gemiddeld genomen ongeveer 50% van de snelheid die ik voorheen (vorige week) had.


 

Hi, ik heb dit probleem ook. Sinds ik ben overgestapt op e-Sim merk ik een aanzienlijk verschil. Op verschillende plekken in Amsterdam haal ik met Speedtest niet eens 1mb. Internet is soms niet eens bruikbaar. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @karim.0 

Heb je de mogelijkheid om langs een T-Mobile shop te gaan? Zij kunnen dan naar je e-sim kijken en indien nodig vervangen door een nieuwe. Laat je even weten of het lukt?

Zal ik doen, dank je @Hajar 

Ook bij handmatig kiezen van provider heb ik slecht  of in ieder geval niet constant internet.

 

Inmiddels heb ik van meerdere mensen dezelfde klacht gehoord. Dit moet dus ook bekend zijn bij T-Mobile.

 

Wat gaan jullie hier aan doen?

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Micha83 

Dit probleem hebben we nog niet vaak gehoord aangezien je simkaart (fysiek of virtueel) geen effect heeft op de sterkte van het signaal wat de antenne en chip in je toestel kunnen halen met ons netwerk, je (e)SIM geeft letterlijk alleen de juiste toegang. We houden het zo goed mogelijk in de gaten en mocht je hier nou echt een te groot verschil merken, raad ik je voor nu aan om terug te stappen naar een fysieke sim. De snelste manier hiervoor is om binnen te lopen bij een van onze T-Shops.  Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen dan ben ik er altijd om je vragen te beantwoorden! :smile:  

Hi @Evy 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn huis ligt net binnen / net buiten het gebied waarin ik voor bellen goed bereik heb. Sinds ik de eSim gebruik is het bereik in mijn huis een stuk beter geworden. ESim heeft in mijn beleving dus wel degelijk effect op sterkte van het signaal en wellicht dus ook op snelheid van data. 

Overigens valt bij mij vaak de 4G verbinding in zijn geheel weg, vandaag bijvoorbeeld als twee keer. Een herstart is dan nodig. Ik overweeg terug te gaan naar normale Sim, ook omdat eSim voor mij niet de beloofde dual sim voordelen waar maakt…

Ik ben vandaag overgegaan naar e-sim, maar helaas ervaar ik ook dat het internet signaal in Amsterdam (en ook in Purmerend) erg langzaam is. Via speedtest haalt het signaal niet boven de 10 mb/s. Terwijl met de fysieke simkaart gewoon snelheden van 100 mb/s word gehaald. 
Blijkbaar hebben meerdere mensen dit.

Als ik deze pagina eerder had gelezen, zou ik zeker (nog) geen gebruik maken van een e-sim. 
Ik overweeg daarom terug te gaan naar een fysieke simkaart, als dit nog een paar dagen aanhoudt. Bedenk dus goed voor jezelf of het echt nodig is om een e-sim te nemen. 
 

 

Reageer