Beantwoord

eSIM

  • 25 september 2019
  • 20 reacties
  • 1569 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb sinds kort iPhone 11 pro Max en natuurlijk met een eSIM

Ik vraag me af waarom eSIM zo traag is met internet namelijk snelhoed van 20/30 mb/s en vandaag hebben ze bij t-mobile shop gewoon de oude simkaart in me tel gezet en mijn internet snelheid is normaal geworden rond 150 mb/s.
Ik vraag me af wanneer gaat T-Mobile een stabiele ontvangst en internet aanbieden in combinatie met eSIM
icon

Beste antwoord door David 27 september 2019, 15:06

Hi @DJNAMI,

Dit signaal hebben we nog niet eerder gehoord, maar in ieder geval dank voor het doorgeven! Had je dit probleem overal of specifieke locaties of zelfs maar op één plek? Ik zie dat je nu weer een reguliere 3-in-1-simkaart hebt, dus dat wordt op het moment lastig uitzoeken. Mocht je in de toekomst echter toch weer een eSIM kiezen én hetzelfde probleem ervaren, trek dan even aan de bel, want dan kunnen we dit verder voor je uit gaan zoeken!
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Blijf toch lekker gewoon de simkaart gebruiken het is niet nodig hoor als de esim toch langzamer is.

Bbovendien zit die simkaart gewoon in je simslot dus wat merk je als hij er eenmaal in zit niks toch?

Ook bij handmatig kiezen van provider heb ik slecht  of in ieder geval niet constant internet.

 

Inmiddels heb ik van meerdere mensen dezelfde klacht gehoord. Dit moet dus ook bekend zijn bij T-Mobile.

 

Wat gaan jullie hier aan doen?

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Micha83 

Dit probleem hebben we nog niet vaak gehoord aangezien je simkaart (fysiek of virtueel) geen effect heeft op de sterkte van het signaal wat de antenne en chip in je toestel kunnen halen met ons netwerk, je (e)SIM geeft letterlijk alleen de juiste toegang. We houden het zo goed mogelijk in de gaten en mocht je hier nou echt een te groot verschil merken, raad ik je voor nu aan om terug te stappen naar een fysieke sim. De snelste manier hiervoor is om binnen te lopen bij een van onze T-Shops.  Mocht ik je nog ergens anders bij kunnen helpen dan ben ik er altijd om je vragen te beantwoorden! :smile:  

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Micha83 

Ervaar je in Nederland ook problemen of alleen in Duitsland? Heb je de tip van Tavl al geprobeerd? Het handmatig kiezen van een ander netwerk? In Duitsland zou je het beste bereik moeten hebben met Telekom, Vodafone en Telefonica. Zou je deze kunnen testen en zien of de snelheid beter wordt?

Ik hoor graag van je.

@Hajar ik zal het kiezen van een netwerk buiten NL de volgende keer eens proberen.

In NL ervaar ik erg wisselende resultaten. Gemiddeld genomen ongeveer 50% van de snelheid die ik voorheen (vorige week) had.


 

Ik ben vandaag overgegaan naar e-sim, maar helaas ervaar ik ook dat het internet signaal in Amsterdam (en ook in Purmerend) erg langzaam is. Via speedtest haalt het signaal niet boven de 10 mb/s. Terwijl met de fysieke simkaart gewoon snelheden van 100 mb/s word gehaald. 
Blijkbaar hebben meerdere mensen dit.

Als ik deze pagina eerder had gelezen, zou ik zeker (nog) geen gebruik maken van een e-sim. 
Ik overweeg daarom terug te gaan naar een fysieke simkaart, als dit nog een paar dagen aanhoudt. Bedenk dus goed voor jezelf of het echt nodig is om een e-sim te nemen. 
 

 

Ik gebruik de esim zakelijk. Overal dit nummer geadverteerd/bekend gemaakt. Spijt als haar op mijn hoofd. 
 

Het ergste vind ik nog dat t-mobile blijft ontkennen dat er iets fout gaat. 

Hallo, ik ondervind op het moment hetzelfde probleem. Ik gebruik mijn tmobile esim alleen voor data (ook zo ingesteld op me iphone 11 pro) alleen heb ik vaak geen Internet (terwijl er wel gewoon 4g staat) en soms is het gewoon erg traag. Dit gebeurd jammer genoeg erg vaak.
Reputatie 7
Badge +20
Hi @DJNAMI,

Dit signaal hebben we nog niet eerder gehoord, maar in ieder geval dank voor het doorgeven! Had je dit probleem overal of specifieke locaties of zelfs maar op één plek? Ik zie dat je nu weer een reguliere 3-in-1-simkaart hebt, dus dat wordt op het moment lastig uitzoeken. Mocht je in de toekomst echter toch weer een eSIM kiezen én hetzelfde probleem ervaren, trek dan even aan de bel, want dan kunnen we dit verder voor je uit gaan zoeken!

Hi @Evy 

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn huis ligt net binnen / net buiten het gebied waarin ik voor bellen goed bereik heb. Sinds ik de eSim gebruik is het bereik in mijn huis een stuk beter geworden. ESim heeft in mijn beleving dus wel degelijk effect op sterkte van het signaal en wellicht dus ook op snelheid van data. 

Overigens valt bij mij vaak de 4G verbinding in zijn geheel weg, vandaag bijvoorbeeld als twee keer. Een herstart is dan nodig. Ik overweeg terug te gaan naar normale Sim, ook omdat eSim voor mij niet de beloofde dual sim voordelen waar maakt…

Hier hetzelfde probleem met mijn eSim. Telefoon geeft wel 4G verbinding aan, maar heeft nergens internet. Thuis niet, in Arnhem niet en in de randstad niet. Nergens. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Zit ik dan met een abonnement met onbeperkt internet, waarvan ik geen gebruik kan maken. En met een oplossing komen, ho maar! Al twee keer een uur in de winkel geweest en telefonische contact gehad, maar niets meer vernomen van T-mobile. Zeer teleurstellend!

Ik heb hetzelfde probleem. Daarnaast ook schandalig slecht internet in Duitsland (waar ik elke dag kom). 
 

klantenservice bood me een nieuwe e-Sim aan. Maar zelfde slechte en langzame internet. 
 

Blijkbaar ben ik dus niet de enige….. Wat nu?

Reputatie 3
Badge +1

Hoi allemaal! 

@brightwolf @edmond.tse @Micha83 

Dat is inderdaad wel opvallend en ik wil hier graag wat dieper op in gaan! Ervaren jullie dit probleem op één bepaalde locatie of komt het vaker voor? Dan raad ik je aan om dit probleem te melden via onze Dekkingskaart. Vervolgens zullen onze netwerkspecialisten dit onderzoeken en je terugkoppeling geven over het probleem!

Ervaar je geen netwerk op meerdere locaties? Wil je dan je netwerk instellingen resetten? Op onze website kun je vinden hoe dit moet. Ik wil je wel meegeven dat je wachtwoorden van je WiFi netwerken verloren gaan. Je zult dus opnieuw verbinding moeten maken met je WiFi netwerk.

Daarnaast ben ik benieuwd naar wat concrete voorbeelden, denk bijvoorbeeld aan een screenshot van de speedtest, op welke locatie je dan bent en wat voor tijdstip. Het is natuurlijk een nieuw product en wij ontvangen hier dan ook graag alle feedback over! We waarderen het dan ook enorm dat dit met ons wordt gedeeld. Met deze gegevens kan ik het aankaarten bij onze specialisten en kan dit worden onderzocht. 

Kan ik jullie op dit moment nog ergens anders bij helpen? Als er nog andere vragen zijn dan sta ik altijd voor jullie klaar! :grinning:

 

Reputatie 7
Badge +5

Voor het buitenland kun je eventueel nog kijken om handmatig een andere provider te kiezen. Dat kan erg veel schelen. Helaas zijn niet alle landen even goed qua internet als Nederland. Zeker over Duitsland lees ik vaker verhalen dat het mobiele internet matig is. 

Hi, ik heb dit probleem ook. Sinds ik ben overgestapt op e-Sim merk ik een aanzienlijk verschil. Op verschillende plekken in Amsterdam haal ik met Speedtest niet eens 1mb. Internet is soms niet eens bruikbaar. 

Hier hebben anders met een normale simkaart nooit problemen mee gehad. 
Ik snap ook dat er tijdens passeren van de grens enkele minuten geen of slecht bereik is. 
 

Dit probleem ligt volgens mij gewoon helemaal aan die e-Sim. 
 

Helaas is het niet mogelijk om snel mijn Sim te wisselen voor een fysieke kaart. Dan hadden we het kunnen testen. 

Reputatie 2
Dus moet ik terug naar esim?
Reputatie 7
Badge +20

Hi @karim.0 

Heb je de mogelijkheid om langs een T-Mobile shop te gaan? Zij kunnen dan naar je e-sim kijken en indien nodig vervangen door een nieuwe. Laat je even weten of het lukt?

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Niels12345 

Voordat ik op je vraag in ga, ik je username aangepast! Dit omdat het een openbare Community is en je wilt natuurlijk niet je 06-nummer daar zichtbaar op hebben. 

Wat betreft het probleem met jouw eSim, kan me helemaal voorstellen dat dit wat teleurstelling kan opleveren! Ik wil je dan ook graag het zelfde vragen wat ik een aantal andere gebruikers heb gevraagd. Ik ben benieuwd naar wat concrete voorbeelden, denk bijvoorbeeld aan een screenshot van de speedtest, op welke locatie je dan bent en wat voor tijdstip. Het is natuurlijk een nieuw product en wij ontvangen hier dan ook graag alle feedback over! Met deze gegevens kan ik het aankaarten bij onze specialisten en kan dit worden onderzocht. Informatie van de gebruikers is voor ons heel belangrijk en kan gebruikt worden bij het zoeken van een oplossing. 

Heb je al geprobeerd om je netwerk te resetten? Deze pagina geeft precies aan hoe dat moet! 

Laat je even weten of het lukt ? 

Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je me te vinden!:grinning:

Zal ik doen, dank je @Hajar 

Reageer