Beantwoord

eSim gebruik met Apple Watch

• 29 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 2748 Bekeken

Na de introductie van eSim door T-mobile lijkt mij vanzelfsprekend dat de Apple Watch ook ondersteunt gaat worden, dat doet T-mobile reeds in meerdere andere landen.

Nu staat in de FAQ dat de Apple Watch nog niet ondersteund wordt.

Mijn vraag: is het technische nog niet mogelijk in Nederland of heeft de uitspraak te maken met het feit dat de Apple Watch met Cellular nog niet beschikbaar is in Nederland. M.a.w. wat weerhoudt mij een Apple Watch met Cellular zonder abonnement te kopen in Duitsland en dan een eSim abonnement van T-Mobile in Nederland te nemen en te gebruiken.

Tweede vraag: gaan jullie vast geen antwoord op geven aangezien Apple dat niet wil, maar toch geprobeerd. Gaan jullie met de komende uitrol van de Apple Watch in Nederland wel de Apple Watch met Cellular ondersteunen? Er wordt altijd gezegd door de provider 'wij zijn afhankelijk van Apple' en Apple zegt 'wij zijn afhankelijk van de providers'. Maar met jullie eSim aanbod lijkt er geen probleem meer te zijn
icon

Beste antwoord door CrisTien 1 oktober 2019, 22:06

Hallo @lfed000
Daar is helaas nog niets over bekent zoals je
Hier kan lezen.
Ik wil ook graag een Apple Watch ⌚️ met eSim maar ik vrees dat het nog wel even kan duren!
Groetjes
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Goedemorgen @bruijnesteijn,

Nog niet, want er is volgens mij nog geen geschikte Apple watch beschikbaar in Nederland. Ik lees diverse berichten dat dit waarschijnlijk medio september gaat veranderen. Een mooi moment om in te haken voor T-Mobile, maar weet niet of dit gelijk zal gebeuren. Soms gaat er 'even' overheen om zaken ingeregeld te krijgen. Bijvoorbeeld softwarematig of procedureeel (ten behoeve van bijvoorbeeld ondersteuning).

Er zijn geen garanties dat het werkt. Lees bij bijvoorbeeld de Pixel, ook niet officieel ondersteund, dat het kan werken. Maar de verhalen zijn wisselend. Dus het lijkt erop dat het meer is omdat er geen formele ondersteuning is. Producten worden officieel niet geleverd.
Reputatie 3
Badge
Een Apple watch werkt niet met een standalone nr, je hebt een relay nodig, als je gebeld wordt op je telefoon gaat zowel je iPhone als je Apple watch over, en dit wordt door de provider gedaan, en T-Mobile heeft deze service (nog) niet.
Reputatie 7
Badge +5
Soort DUO sim dus?
Reputatie 3
Badge
Ja soort van, maar met ene duo sim kan alleen maar een simkaart verbinding hebben met het netwerk. Voor de Apple watch moet natuurlijk beide (e)sims verbonden zijn.

Apple kende zou mij niks verbazen dat Apple ook aanpassing in het netwerk eist om het te laten werken.
Ik hoopte dat T-mobile even wat inzicht verschaft, want ik hoor veel aannames en suggestieve opmerkingen ‘’Apple kennende...’ van aardige meelezers, maar zonder concrete kennis vanuit T-mobile, dus die moeten raden wat de situatie is

Allereerst: een Apple Watch uit Amerika werkt sowieso niet gezien verschillen in netwerken, maar een Apple Watch uit Duitsland of Frankrijk zou moeten kunnen.

De eerste vraag: zegt T-mobile dat het niet werkt, omdat Apple nog geen Watch Cellular aanbiedt in Nederland OF omdat er een technische beperking is bij T-mobile. In eerste geval zou het werken met bijv Duitse Watch Celular, in tweede geval gaat Duitse model niet werken

In principe werkt de eSim voor de Apple Watch los van de iPhone in andere landen, installatie gaat wel via de iPhone. Beide apparaten gebruiken hetzelfde eSim abonnement

De tweede vraag is: kan T-mobile nu reeds de combinatie iPhone plus Watch aan of moeten zij nog wat gaan regelen in eigen netwerk

De derde vraag: komt Apple met een Watch Celular in September met T-mobile als mogelijke provider (ze staan nu al op de Apple website maar alleen voor iPhone met eSim). Is de eSim van T-mobile dan wel geschikt voor Watch gebruik
Reputatie 4
Badge +3
Hey @bruijnesteijn,

Ik kan niet veel anders delen dan zoals we hebben gemeld in de FAQ rondom dit onderwerp. In sommige landen kan een Apple Watch met eSIM gebruikmaken van het mobiele netwerk zonder verbonden te zijn met een iPhone. eSIM van T-Mobile is een eerste stap om dat ook in Nederland op het T-Mobile netwerk mogelijk te maken. Op dit moment ondersteunt T-Mobile het gebruik van Apple Watch zonder verbinding met een iPhone nog niet. Zodra dit wel kan, laten wij dit weten. Voor nu zou ik dus ook niet durven zeggen hoe zich dit ontwikkelt in de toekomst.
Is er al meer bekend over wanneer wij onze Apple Watch kunnen gebruiken met een esim op het Nederlandse netwerk van T-mobile?
Dit lijkt op een stukje configuratie wat al veel eerder gedaan had kunnen zijn zonder klanten te benadelen.
Moeten we een Duits T-mobile abonnement afsluiten om dit te laten werken?
Of werkt het voor Duitse touristen ook niet?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @lfed000
Daar is helaas nog niets over bekent zoals je
Hier kan lezen.
Ik wil ook graag een Apple Watch ⌚️ met eSim maar ik vrees dat het nog wel even kan duren!
Groetjes