Beantwoord

eSIM voor Apple Watch / Smart Watch

  • 11 September 2019
  • 83 reacties
  • 8692 Bekeken

Reputatie 2
Goedemorgen,

In eerdere vergelijkbare topics werd steevast doorverwezen naar het algemene eSIM topic, maar deze is met de introductie van de eSIM op slot gezet.

Had goede hoop inmiddels de Series 5 GPS + Cellular te kunnen bestellen i.s.m. T-Mobile. Helaas is dit vooralsnog niet mogelijk.

De vraag blijft dus: wanneer kunnen we eSIM-ondersteuning voor de Apple Watch e.d. verwachten?
icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 8 October 2021, 14:17

Bekijk origineel

83 reacties

Reputatie 1

Afgelopen week heb ik met veel interesse naar het Apple Event gekeken, waarbij de nieuwste Apple Watches en de Ipads werden aangekondigd. Ik houd deze events de afgelopen jaren nauwlettend in de gaten, hopend dat het eindelijk mogelijk gaat worden om een Watch met 4G te kunnen kopen. Helaas werd ik ook ditmaal teleurgesteld, omdat er wederom geen aankondiging werd gedaan van een uitrol van de Watch 4G in Nederland.

Dit wekt toch iedere keer mijn verbazing. Hoe kan het zijn dat dit na al die jaren nog steeds niet mogelijk is. Nederland heeft een van de beste digitale infrastructuren van Europa. Hoe kan het dan zijn dat landen als Polen, Italië, Frankrijk en Hongarije al jaren gebruik kunnen maken van Watch+eSIM? Zeker wanneer het veelal ‘zusterbedrijven’ betreft van telecomproviders die ook in Nederland werkzaam zijn.

Ik ben op dit moment klant van T-Mobile. Hierbij kan ik wel aangeven dat ik, zodra iemand in Nederland ondersteuning voor de Apple Watch 6 gaat bieden, direct zal overstappen. Op diverse fora op internet blijkt de vraag naar een dergelijk abonnement hoog en geven mensen aan extra te willen betalen voor de bijbehorende service. Ik kan dus ook niet voorstellen dat het niet rendabel is. De chat kan er ook geen zinnig antwoord op geven; geen idee waarom het niet ondersteund wordt en er komen zeer veel vragen over. 

Ik hoop dat er snel een mogelijkheid komt voor eSIM-ondersteuning voor de Apple Watch, zodat ik er na jaren wachten eindelijk eentje kan aanschaffen.

Reputatie 1

We wachten nu al al 2 tot 3 jaar?? op de esim voor de Apple Watch. iWatch 6 is beschikbaar sinds enkele dagen. toen de vorige versie uitkwam, bewust niet gekocht, omdat de esim nog niet beschikbaar was.. Het zou nu toch mooi zijn als deze mogelijkheid nu echt beschikbaar komt. Waarom kan t-mobile wel in andere landen de esim uitgeven voor iWatch en in Nederland niet?

Reputatie 1

Het is diep en diep triest! Het houdt ook nog eens de verkoop van de Apple Watch tegen. Het meest triest is, dat er geen duidelijk antwoord komt. Wat kan het simpel zijn om een bericht te plaatsen: “we rollen e-sim voor de applewatch niet uit, omdat…….!” Dan is er tenminste duidelijkheid waarom er geen e-sim voor Apple Watch beschikbaar komt. Óf “de e-sim voor de Applewatch wordt uitgerold op xx.xx.202x”. Wellicht niet het meest bevredigende antwoord, maar dat is dan wel een antwoord. 

Nu is het alleen maar tasten in het duister. Niks, noppes, nada. 

 

Reputatie 1

Dus, KPN is zojuist bevestigd als aanbieder van de Apple Watch 4G in Nederland, de providerdie bekend staat om innovatie ligt dus voor het eerst in tijden achter op de concurrentie omdat ze bezig zijn met andere dingen als overnames ed en niet bezig zijn met wat klanten willen. Of krijgen we deze week ook een aankondiging van T-Mobile?

Reputatie 1

Er zal er toch eentje moeten beginnen?

En ING was ook de eerste met Apple Pay. Heeft ze ook veel opgeleverd. En niet alleen (goede) publiciteit 😇

Ik zit (ook) nog steeds te wachten op een esim die met smartwatches (Samsung of Apple) werkt. Ik ben al jaren tevreden abonnee en kan alweer verlengen. Maar ik doe dat nu bewust niet omdat ik aan een smartwatch met esim wil.

 

Smartphone is passé voor mij, en twee gekoppelde devices is lastig. Ik wil kunnnen activity tracken, sportprogramma’s draaien, berichten kunnen sturen en ontvangen en kunnen bellen met 1 device; meer niet. Daarom wil ik graag esim ondersteuning voor smartwatches.

Ik overweeg serieus om over te stappen naar een ander provider mits die ESIM op smartwatch gaat aanbieden.

Reputatie 2

 

“T-Mobile zegt 'het niet in de nabije toekomst te ondersteunen'.” (https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5254417/apple-watch-4g-nederland-kpn-t-mobile-vodafone-esim)

Dit klinkt niet veelbelovend helaas

Reputatie 2

T-Mobile gaat hem inderdaad niet worden ben ik bang. KPN lijkt me een prima provider met vergelijkbare tarieven. Het komt in elk geval redelijk goed uit met de afloop van m’n huidige contract.

https://www.iphoned.nl/nieuws/apple-watch-4g-in-nederland/

Diep treurig dat na al die tijd nog steeds geen Apple Watch ondersteund wordt.
 

Onbegrijpelijk ook, heeft T-mobile dan echt zo’n grote afkeer van extra geld verdienen, van een hip en innovatief imago, nieuwe klanten?
 

Maar goed, ik blijf dan maar wachten op de eerste provider die het wel ondersteunt en zodra het zover is, stap ik diezelfde dag nog over, na 8 jaar t-mobile klant te zijn...

Zojuist al kunnen activeren op apple watch 6 cellular. Weet niet of dit een foutje is of bewust dat dit nu al kan?

Reputatie 2

Eindelijk. https://www.t-mobile.nl/multisim
Het werkt hier ook op mijn Series 5. Blij dat ik twee jaar geleden de cellular versie heb gekocht.

Reputatie 7
Badge +4

Las inderdaad op iCulture dat het werkt en dat je al kunt activeren. iOS update voor beide devices is voldoende om dit mogelijk te maken.

Reputatie 2

Jammer dat we Esim voor Apple Watch er nog niet is. Echt een gemis in Nederland en het voelt achterlijk dat we dit nog steeds niet hebben.

Ok, Vodafone gaat binnenkort esim in de apple watch ondersteunen (zie site Vodafone). Indien tmobile niet volgt: doei! Lang genoeg gewacht.

Reputatie 6

Hi @Arno_Faas 

Kan me goed voorstellen dat dit iets is wat je graag zou zien! Ik had je dan ook met alle liefde een antwoord gegeven, maar hier is helaas nog niks over bekend. Zodra hier meer informatie over is, zullen wij dat uiteraard met jullie delen! :smile:

Reputatie 7
Badge +4

Laten we het hopen. Laat de zoektocht in de krochten van de T-Mobile website en mijn omgeving beginnen. ;)

KPN gaat ook eSIM op smartwatches ondersteunen als ik de aankondiging onlangs goed begrepen heb.

Jammer dit. Wel als eerste grote provider de eSIM op smartphones aanbieden, echter bij de eSIM voor smartwatch dadelijk gewoon achterlopen want Vodafone en KPN streven beide T-Mobile voorbij.

Ik vraag mij serieus af wat men de afgelopen maanden heeft zitten doen bij T-Mobile.

Reputatie 2

Dus, je kunt wel je esim smartphone als mobile hotspot instellen en zo je ipad/tablet/smartwatch van internet voorzien of bellen via, maar diezelfde esim is niet bruikbaar om in een smartwatch te activeren zodat je daar ook bereikbaar bent, iets wat met esim juist zou moeten kunnen en bv bij t-mobile Duitsland wel gewoon kan. raar...

Reputatie 7
Badge +4

Duitsland en Nederland zijn daarin niet vergelijkbaar. Netwerk en op dit vlak is het echt anders. Ook is eSIM in smartphone én smartwatch niet helemaal vergelijkbaar, waardoor er een extra stukje techniek nodig is. Kennelijk is T-Mobile niet zover. Kan me aan de andere kant niet voorstellen dat ze lang willen achterblijven. Zeker niet nu er een groen schaap over de Dam is.

Reputatie 7
Badge +9

Hi allemaal,

Ik zie dat er wat vragen zijn over de Watch cellular. Wij voeren de Watch cellular niet, want deze is in Nederland nog niet geïntroduceerd. Mochten we in de toekomst ander nieuws hebben, dan zullen we dat direct delen! 

Reputatie 7
Badge +4

Duitsland en Nederland zijn daarin niet vergelijkbaar. Netwerk en op dit vlak is het echt anders. Ook is eSIM in smartphone én smartwatch niet helemaal vergelijkbaar, waardoor er een extra stukje techniek nodig is. Kennelijk is T-Mobile niet zover. Kan me aan de andere kant niet voorstellen dat ze lang willen achterblijven. Zeker niet nu er een groen schaap over de Dam is.

Wat een onzin. Wanneer T-mobile hier brood in ziet hebben ze het in een week of 3 draaiende. Je moet niet alles geloven wat je hoort of leest.


Ik snap jouw reactie niet. Het gaat nergens over wat ik zeg?! Wat ik zeg klopt. Netwerk DE/NL is anders, eSIM is niet helemaal vergelijkbaar en er is voor de implementatie een extra stukje techniek nodig om het mogelijk te maken. In het verleden is er zeker naar gekeken. ik kan mij niet voorstellen dat ze nu achter willen blijven. Er kan nog veel gebeuren richting de daadwerkelijke beschikbaarheid, dus we zullen zien.

  

Jullie liggen duidelijk achter in jullie informatie voorziening. Apple cellular wordt binnenkort wel ingevoerd door KPN. Dat is bevestigd in de media. Nu kan T-mobile toch niet achter blijven!!!!

Je roept maar weet niets net als TM,KPN en iedereen. De watch is er nog niet eens. Laat je verrassen.

Nu kan je hem toch niet kopen.

Ik schat in dat het een kwestie van anders interpreteren is van wat er gezegd wordt. Ja, de watch komt beschikbaar in Nederland, maar is er nu nog niet. Oftewel, zoals jij ook aangeeft @CrisTien , afwachten hoe de wereld er tegen die tijd uit zien. ;) Maar goed, ik vermoed zo maar dat dit ook te maken heeft dat het erg lang geduurt heeft voor de LTE versie sowieso naar Nederland kwam en sommigen er al zo lang op wachten. ;)

 
Reputatie 7
Badge +14

Update 8 oktober 2021: Bij de start van de pre-order van de Apple Watch Series 7 heeft Apple bevestigd dat de Cellular-modellen binnenkort naar Nederland komen. 
 

Cellular binnenkort bij T-Mobile! ⌚

Ook op de hoogte blijven van het laatste #AppleWatch nieuws? Meld je dan meteen aan voor onze nieuwsbrief!

👉 t-mobile.nl/apple-watch

Jammer, ik heb net een Apple Watch teruggebracht naar de winkel toen ik begreep dat bellen, spotify streamen etc niet mogelijk was zonder mobiel. Zonder deze extra features blijf ik met mijn huidige sport horloge... Nu net begrepen dat een eSim die Apple Watch ondersteunt niet eens een release date heeft in Nederland. Ik kom uit Zweden waar het beschikbaar is sinds lang. Waarom  is dit een zo’n uitdaging? 😢

Reputatie 7
Badge +4

Waarschijnlijk een overbodige vraag, maar je zit wel met jouw mobiele abonnement bij T-Mobile en specifiek een consumentenabonnement?

Reputatie 7
Badge +14

Heb ik destijds toch niet voor niets een LTE versie gehaald van de Watch 5 :sunglasses:
Ben alleen benieuwd wat de meerprijs zal zijn om een Apple Watch icm met een bestaand abo te gebruiken bij T-Mobile.

In België zit het in je unlimited abonnement, hopelijk gaat TM dat ook doen.

Ik wacht met kopen tot ik meer weet.

 

Reageer