Beantwoord

Extra simkaart

Reputatie 2
Hoi, ik wil voor mijn 3G tablet graag een extra simkaart hebben, zodat ik niet constant het sim kaartje hoef te wisselen tussen mijn gsm en mijn tablet (kunnen die simkaartjes slecht tegen). Zie wel een optie staan bij simkaarten aanvragen, maar weet niet welke ik moet aanklikken. Het is voor een Samsung tablet.
Graag advies.
icon

Beste antwoord door David 18 mei 2016, 10:09

Hoi Mio1967,

Als de oude duosimkaart nog werkt en de nieuwe niet geactiveerd is, kun je de oude gebruiken. Anders zul je hier inderdaad een nieuwe duosimkaart voor moeten bestellen.

Wanneer je gebruikmaakt van een duosimkaart moet één van de twee apparaten niet verbonden zijn met het netwerk om de oproep te ontvangen. Anders zal het doorgaans het laatst ingeschakelde apparaat zijn dat de gesprekken ontvangt.

De Travel & Surf-pas geldt voor allebei de apparaten.

Hopelijk heb ik het zo allemaal duidelijk uit kunnen leggen, maar als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
@Mio1967

Je vraagt je af of het mogelijk is om op twee simkaarten hetzelfde abonnement te hebben zodat je niet van simkaart hoeft te wisselen. Dit kan door een duo SIM aan te vragen. Dit kun je doen via My T-Mobile op deze pagina.
Reputatie 2
Dank je, zojuist gedaan.
Reputatie 2
Hoi Tom, heb hem vandaag al binnengekregen, maar heb 2 nieuwe simkaartjes ontvangen. Ik wilde er maar eentje hebben voor mijn tablet.
Die in mijn gsm is namelijk net 2 weken oud. Waarom heb ik er 2 gekregen ?
Reputatie 5
@Mio1967

Als je een nieuwe simkaart activeert wordt de oude automatisch deactief. De simkaart die je nu in je mobiele telefoon gebruikt kun je dus na activatie van de nieuwe simkaart niet meer gebruiken. Daarom heb je twee simkaarten gekregen. Deze zijn identiek (hebben hetzelfde simkaartnummer) waardoor ze wel allebei actief kunnen zijn. Er kan echter maar een van beide simkaarten tegelijkertijd verbinding maken met het netwerk, dus je kunt ze niet allebei op hetzelfde moment gebruiken.
Reputatie 3
betaal je voor een duosim ook extra kosten?

er staat aangegeven dat er maar een simkaart tegelijk verbinding gemaakt kan worden met het netwerk, alleen kan mij iemand dan uitleggen als je de tablet steeds aan hebt staan op 3G en je mobiel oko tegelijk en er gaat gebeld worden wat gaat dan af en waar moet je dan op opnemen?

of bestaat de mogelijkheid om op de mobiel internet te deactiveren en op de tablet alleen internet te hebben?

groet
Sebastiaan
Reputatie 6
@Sebje80

Je kunt een DuoSimkaart bestellen via jouw My T-Mobile pagina, de kosten hiervan zijn € 18,15
Bij het gebruik hiervan, is alleen de simkaart die als laatste geactiveerd is op het netwerk actief. Het is niet mogelijk diensten uit te schakelen en deze bij de andere simkaart te gebruiken en zo beiden geactiveerd te laten. (dit omdat een DuoSim 2 identieke simkaarten zijn) Wanneer je beiden actief wil laten zijn, kun je kiezen voor een ander abonnement voor jouw tablet
Reputatie 3
als ik me niet vergis ga ik per 1 augustus over naar een internet abb voor de tablet. hoe zit het dan als ik dan nog gebeld wordt op mijn nummer komen die gewoon binnen? en kan ik dan gewoon de gesprekken aan met een bluetooth heatset?

duosim is dan geen oplossing nu 😞
Reputatie 6
@Sebje80

Wanneer jouw tablet die mogelijkheid heeft (om spraak door te geven) dan is hetgeen jij aangeeft een mogelijkheid.
Reputatie 2
Gmiddag, heb inmiddels nieuwe gsm en dus nieuwe sim kaart. Moet ik nu weer een nieuwe duo sim kaart aanvragen voor mijn 3G tablet ?? Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn gsm de eerste optie heeft op oproepen ed ? En dat deze niet op de tablet binnenkomen tenzij mijn gsm uitstaat.

En geldt de travel & surf buitenland die ik aanvraag op mijn gsm ook voor mijn tablet als ik duo simkaart heb ? Of is het maar voor één van de 2 apparaten.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Mio1967,

Als de oude duosimkaart nog werkt en de nieuwe niet geactiveerd is, kun je de oude gebruiken. Anders zul je hier inderdaad een nieuwe duosimkaart voor moeten bestellen.

Wanneer je gebruikmaakt van een duosimkaart moet één van de twee apparaten niet verbonden zijn met het netwerk om de oproep te ontvangen. Anders zal het doorgaans het laatst ingeschakelde apparaat zijn dat de gesprekken ontvangt.

De Travel & Surf-pas geldt voor allebei de apparaten.

Hopelijk heb ik het zo allemaal duidelijk uit kunnen leggen, maar als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten!

Reageer