Vraag

Geen internet op mijn Alcatel mobile

• 29 maart 2016
  • 8 reacties
  • 156 Bekeken

Beste medewerker van T-mobile,

Ik heb een aantal weken terug een Acatel One touch mobile aangeschaft.
Nu heb ik mijn oude simkaart hier in gestopt, dit is nog een Orange kaartje, oftewel best oud :-)
Ik probeer internet uit, maar dit wil niet lukken.
Heeft dit te maken met mijn oude Simkaart?
Zoja, wat moet ik doen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

8 reacties

Ohja, ik heb prepaid.... was ik even vergeten.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Het kan ook liggen dat de APN instellingen niet goed staan, hier wordt uitgelegd hoe je dat doet.
Laat je het weten als het gelukt is?

Groet,
Thnx voor de info, maar bij mij werkt dat niet :-(
Als ik alles heb ingevuld dan verdwijnt het zelfs uit mijn lijstje.....
Ik kan dus daarna 't-mobile' niet aanvinken.
Reputatie 6
Badge +17
Thnx voor de info, maar bij mij werkt dat niet :-(
Als ik alles heb ingevuld dan verdwijnt het zelfs uit mijn lijstje.....
Ik kan dus daarna 't-mobile' niet aanvinken.

Dat is raar. Dus als je drukt op vorige, of op Opslaan, dan staat die niet in het lijstje met APN's?
Hoi sanoto.

Het kan goed zijn dat de boosdoener die oude Orange simkaart is. Oude simkaarten werken niet goed in combinatie met smartphones. Meestal resulteert het 'gewoon' in netwerkproblemen: wegvallende gesprekken, weinig signaal, maar ook een scala aan andere problemen kan worden veroorzaakt door een (defecte) simkaart.

Moderators van T-Mobile zijn ook op het forum actief en kunnen je een nieuwe simkaart toesturen. Als het goed is wordt zo'n oud kaartje nog gratis vervangen. Voor het kunnen opsturen van zo'n simkaart is het wel noodzaak dat de huidige simkaart is geregistreerd via My T-Mobile, anders hebben ze geen adresgegevens. ;)

Mocht je toch voor die tijd al willen weten of de simkaart de boosdoener is, dan kun je natuurlijk een andere simkaart in jouw telefoon testen, misschien wil iemand in je omgeving wel even zijn/haar simkaart afstaan om te kijken of je dan wel het toegangspunt kunt opslaan. (Indien het een kaartje van een andere provider betreft en er niet automatisch een toegangspunt wordt aangemaakt, kun je de benodigde info waarschijnlijk van hun website/forum halen.)
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sanoto,

Ik zie inderdaad dat je nog gebruik maakt van een oud type simkaart. Ik wilde je een nieuwe simkaart opsturen maar jouw gegevens zijn niet bekend bij ons. 😉

Zou je jezelf willen registreren via My T-Mobile en ons dan een seintje willen geven hier? Dan sturen we alsnog kosteloos een nieuwe simkaart naar je toe!

Ik zie je bericht tegemoet! 🙂
ik zit bij My T-mobile, alleen kan ik daar niet mijn adres invullen (wijzigen)... :-(
Wat nu?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Sanoto,

Dankjewel voor je reactie. Ik stuur je even een privébericht om je adresgegevens te controleren. 🙂

Reageer