Beantwoord

Geen internetverbinding op ipad-air2

Heb MB-verdeler. Sims in iphone 5s en in ipad-air2.
Op beide is ontvangst prima.
Als ik op ipad-air2 van wifi overga naar mobielnetwerk....zie ik keurig T-mobile en 4G verschijnen, maar kan de ipad-air2 toch geen verbinding krijgen met het internet.

In andere gevallen heb ik, terwijl beide toetsellen naast elkaar liggen, op de ipad-air2 "geen service", terwijl op de iphone 5s prima ontvangst en internetverbinding is.

Enig idee wat dit is?
icon

Beste antwoord door Malletfever 29 mei 2016, 02:57

Er bleek inderdaad een hardwareprobleem te zijn in de ipAd. Deze is vastgesteld door de Genius Bar Appelstore Den Haag. Ipad wordt onder garantie vervangen. Toevallige samenloop dus, wat mij wel een tijdje heeft bezig gehouden.

Bekijk origineel

7 reacties

hallo,

heb je al geprobeerd de ipad opnieuw op te starten hier onder een paar tips van apple

Herstart de iPhone of iPad.

Controleer of een update voor de aanbiederinstellingen beschikbaar is.

Haal de simkaart eruit en steek die er opnieuw in. Als de simkaart beschadigd is of niet in de simkaarthouder past, neemt u contact op met de aanbieder.

Herstel de netwerkinstellingen. Tik op Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. Hierdoor worden niet alleen Wi-Fi-netwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

succes
Opstarten etc, meerder malen gedaan. Is veelal de remedie bij Apple. Help niet. Evenzo het verwijderen en terugstoppen van de simkaart, welke geen zichtbare schade heeft en goed past.

Herstel netwerken had ik nog niet gedaan. Zojuist geprobeerd. Geen resultaat.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Malletfever,

Allereerst van harte welkom op het forum!

Erg vreemd dat je geen verbinding kan maken met je simkaart in de iPad. Dit zou namelijk wel moeten werken. Je simkaart is goed gekoppeld.

Om er zeker van te zijn dat er niets mis is met de registratie van je simkaarten op het netwerk heb ik een reset uitgevoerd. Zou je over 15 minuten allebei je toestellen opnieuw willen starten?

Mocht je na het opnieuw starten nog steeds geen verbinding kunnen maken met het internet via je iPad dan wil ik je vragen om die simkaart in een ander apparaat te testen. Werkt het ook niet in een ander apparaat dan moet de simkaart vervangen worden.

Ik ben erg benieuwd naar je reactie!
Hallo Issam,
Zojuist in andere ipad air 2 de t-mobile sim gedaan. Werkte direct. De sim van Vodaphone in mijn ipad air 2 .... Zelfde probleem. Ergo...moet het probleem dus in de hardware zoeken.
Heb donderdag afspraak gemaakt in Apple Store Den Haag.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Malletfever,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Laat ons weten hoe het is gegaan bij de Apple Store. Als je in de tussentijd andere vragen hebt dan horen wij het graag. 🙂
Er bleek inderdaad een hardwareprobleem te zijn in de ipAd. Deze is vastgesteld door de Genius Bar Appelstore Den Haag. Ipad wordt onder garantie vervangen. Toevallige samenloop dus, wat mij wel een tijdje heeft bezig gehouden.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Malletfever,

Goed dat je nog even een update stuurt! Wel flink balen dat het een hardwareprobleem is, maar goed dat je er in ieder geval achter bent gekomen en het nu vervangen gaat worden!

Laat je ons weten of alles weer naar behoren werkt zodra je de iPad terug hebt? :8

Reageer