Vraag

Geen ontvangst van 4G/3G? alleen H+/H Note 3 N9005

• 12 april 2016
  • 8 reacties
  • 987 Bekeken

Geachte T-Mobile,

Een week geleden sprong mijn Note 3 N9005 in eens naar H+ in plaats van 4G,
Ik ben hiervoor naar een mobiel zaak geweest en ze hebben met mobiel onderzocht,
ze zijden dat het aan mijn provider lag.
Me instellingen staan allemaal ook goed dus ik weet echt niet waar het aan kan liggen?

Mijn instellingen staat op

Netwerk Modus: LTE/WCDMA/GSM

Naam: T-Mobile Internet
APN: smartsites.t-mobile
MCC 204
MNC: 16
Verificatietype: PAP
Type Toegangspunt: Default
APN-Protocol: IPv4
APN-Roamingprotocol: IPv4

8 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Je instellingen staan inderdaad wel goed. Heb je overal H+ en geen 4G? En hoe oud is je simkaart?

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey William,

Onze Klantexpert begint al met de goede vragen! Ik ben erg benieuwd of je het inderdaad overal hebt of op bepaalde locaties? Als het op bepaalde plekken is, zou je hier dan de postcode(s) van door kunnen sturen?

H of H+ ligt overigens tussen de 3 en 4G in en is dus wel sneller dan 3G, maar we willen natuurlijk zorgen dat je 4G kunt gebruiken!

Je simkaart lijkt in ieder geval nog gewoon te moeten voldoen, maar we kunnen vanaf hier natuurlijk ook niet zien hoe de staart ervan is. Zou je eens kunnen controleren of je simkaart nog helemaal in orde is en eventueel een kruistest kunnen uitvoeren?

Ik ben erg benieuwd naar jouw reactie en hoop dat we je hier spoedig mee verder kunnen helpen!
Bedankt voor uw reactie,

Mijn simkaart is nu 1 maand oud,
Ik ontvang nu overal H+ en H.

3G en 4G ben ik nergens tegen gekomen,
Ook is er geen storing rond deze locatie's 8918 en voor de rest in de stad Leeuwarden (Friesland) is alleen H+/H

Het is niet op bepaalde locatie's waar ik probleem heb met me 3G en 4G.

Groet,
William

Alvast bedankt voor uw reactie!
Reputatie 6
Badge +17
Hallo,

Had je probeert wat David zei?
3G zou je tegenwoordig bijna nergens krijgen, aangezien bijna alle masten zijn omgebouwd naar EDGE. H/H+ en 4G.
Zou je eens je simkaart in een toestel willen stoppen die ook 4G aan kan?
Heb je ook al eens een keer geprobeerd om je toestel te herstarten?

Groet,
Reputatie 7
Badge +20
Hey William,

Zou je inderdaad nog de kruistest willen uitvoeren en even je simkaart controleren? Op die manier kunnen we bekijken of het wellicht aan de simkaart of het toestel ligt? Het opnieuw plaatsen van de simkaart wil zelfs wel eens helpen.

Zoals aangegeven is H/H+ sneller dan 3G, maar in Leeuwarden zou je ook gewoon gebruik moeten kunnen maken van 4G, dus we willen graag kijken hoe het kan dat je telefoon dat niet kan vinden!

We zijn benieuwd naar je bevindingen!
Geachte, medewerkers van T-Mobile,

Hierbij heb ik mijn simkaartje in een andere smartphone geplugd, en ontvangt daar wel 4G,
Dus dan zal waarschijnlijk 1 van me instelling verkeerd staan.

Maar ik heb zelf ook alle instructies door gelezen over het instellen van internet en ik kom nog steeds niet op een oplossing, zouden er nog uitgebreide instellingen in me Note 3 kunnen gewijzigd worden?

Het zou ook nog kunnen zijn dat mijn laadconnector defect zou kunnen zijn want ze zeggen dat er via laadconnector 4G word door gezonden, maar dat zou sterk zijn, dat ie in ééns geen 4G meer ontvangt...

Graag bedankt voor uw Reactie

Groet,
William
Reputatie 7
Badge +9

Het zou ook nog kunnen zijn dat mijn laadconnector defect zou kunnen zijn want ze zeggen dat er via laadconnector 4G word door gezonden, maar dat zou sterk zijn, dat ie in ééns geen 4G meer ontvangt...

4G via ...de... laadconnector... :? Welke halve gare zool heeft je dat voorgelogen?

4G gaat via de antenne chip. Die zit hier, het gele vakje naast de gele pijl. (Dit is het board dat tegen je scherm aan zit. Er zit nog een board bovenop). Dit is de bovenzijde van je toestel (Het zwarte vlak rechts in het midden is de camera connector.)

Een paar dingen om te proberen:

Zet de Netwerkmodus eens op WCDMA/GSM, start het toestel opnieuw op, zet de netwerk modus terug op LTE/WCDMA/GSM en start weer opnieuw op.

Probeer het eens met de volgende APN instellingen:

Naam: T-Mobile
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 16 (20 voor oude Orange simkaarten)
Verificatietype: Niet Ingesteld
APN-Type: default,supl (Als dit niet werkt kun je hier ook ‘internet’ invoeren)
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
Drager: Niet gespecificeerd

Anderzijds kun je nog proberen even de Cache te legen. Dat doe je zo:

Telefoon uit.
Volume Up + Home toets + Aan knop ingedrukt houden (in die volgorde)
Loslaten op Samsung logo. Dit opent het Recovery menu.
Met de volume toetsen navigeren naar Wipe Cache Partition
Bevestig met Home toets.
Wacht...
Navigeer naar Reboot Now. Bevestig.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi William,

Bedankt voor je reactie! Zo te lezen ligt het dan helaas toch aan jouw toestel. Heb je de tips van ShadowLea nog geprobeerd? Mocht dat niet helpen, dan wil ik je adviseren om jouw toestel aan te bieden ter reparatie bij de winkel waar je je toestel hebt gekocht.

Houd je ons op de hoogte?

Reageer