Beantwoord

Geen service op de nieuwe simkaart

• 8 juni 2016
  • 5 reacties
  • 432 Bekeken

hallo ,

Vandaag heb ik een nieuw telefoon toestel aangeschaft (Iphone 5c). Mijn vorige toestel was een samsung met een micro simkaart. Nu heb ik een nano simkaart besteld voor de iphone. Om de nieuwe simkaart te activeren heb ik een paar stappen moeten doorlopen en als resultaat een bevestigings smsje moeten krijgen op mijn oude toestel. Dit was echter niet het geval. Na meerdere keren dezelfde stappen te hebben doorlopen en geprobeerd , heb ik besloten om mijn oude simkaart op mijn oude toestel te blokkeren en de nieuwe simkaart op de iphone te activeren. Dit resulteerde dat ik toegang kreeg op de iphone , maar geen service. Ik heb geprobeerd te registreren op het netwerk van T-mobile maar kreeg telkens weer de melding dat er geen verbinding kon worden gemaakt met de provider en dat ik later moest proberen. Dit wekt bij mij grote frustratie op omdat ik geen gebruik kan maken van de mobiele provider. Zouden jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen en dat ik gebruik kan maken van de T-mobile service op mijn iphone?

Boss Krairat
icon

Beste antwoord door KoenM 8 juni 2016, 09:39

Hoi Boss,

Welkom op het forum!

Klote dat je niet gebruik kan maken van je nieuwe toestel. Waarschijnlijk is er iets niet geheel goed gegaan. Je hebt je toestel na het activeren al eens opnieuw opgestart?

Ik kan je er verder niet mee helpen, echter wanneer een medewerker langs komt hier, zal deze naar je gegevens gaan vragen, zoals simkaartnummer (houdt deze al bij de hand;)). Zij kunnen dan jouw simkaart activeren.

Ik zal ze een seintje geven!

Succes!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Hoi Boss,

Welkom op het forum!

Klote dat je niet gebruik kan maken van je nieuwe toestel. Waarschijnlijk is er iets niet geheel goed gegaan. Je hebt je toestel na het activeren al eens opnieuw opgestart?

Ik kan je er verder niet mee helpen, echter wanneer een medewerker langs komt hier, zal deze naar je gegevens gaan vragen, zoals simkaartnummer (houdt deze al bij de hand;)). Zij kunnen dan jouw simkaart activeren.

Ik zal ze een seintje geven!

Succes!
Reputatie 3
Badge +7
Ik ben bang dat je nu nog wel eens een ander probleem kan hebben veroorzaakt. Als je een sim-blokkade uitvoert, worden alle simkaarten die aan jouw telefoonnummer zitten gekoppeld, geblokkeerd. Hierdoor kan je nu waarschijnlijk ook niet met je nieuwe simkaart op het netwerk.

Tip voor de volgende keer: als je je nieuwe wil activeren, schakel dan het toestel met daarin de oude kaart uit, als je geen bevestigings-sms krijgt. Wanneer je dan het toestel met de nieuwe simkaart opnieuw opstart, is deze als het goed is geactiveerd.

Een T-Mobile medewerker pakt topics gemiddeld genomen binnen 24 uur op. Zij kunnen misschien je simkaart nog wel deblokkeren of een nieuwe toesturen.

Edit: eng genoeg was KoenM net een minuutje eerder
Reputatie 7
Badge +15
Hey Boss Krairat,

Ai.. lastige situatie! Ik help je hier graag verder mee.

Ik zie dat je inderdaad een aantal keer geprobeerd hebt om de simkaart te activeren. Zou je mij in een privébericht het simkaartnummer (beginnend met 89311) van je nieuwe simkaart willen sturen? Dan activeer ik hem handmatig voor je.
Hallo,

Ik heb het zelfde probleem. Geen service met een nieuwe sim-kaart. Het un-locken van de simkaart ging uitermate moeizaam. Ligt het daaraan? Is het een kwestie van wachten of moet ik naar een t-mobile winkel?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Eva,

Welkom op het forum!

Jammer om te horen dat je last hebt van hetzelfde probleem. Ik zie dat je inmiddels in de T-Mobile Shop bent geweest en dat ze daar een nieuwe simkaart voor je hebben geactiveerd. Klopt het dat alles zo weer in orde is?

Als ik nog niets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!

Reageer