Beantwoord

Gps tracker; PrePaid of MB verdeler?

Reputatie 2
Ik heb een gps tracker besteld. Nu moet daar een simkaart in. In eerste instantie dacht ik aan een prepay sim. Nu zit ik verder te snuffelen op t mobile, en misschien kan ik er ook een mb verdeler sim in stoppen? Tracker werkt op bellen, sms en GPRS. Me tracker bellen ga ik niet doen denk ik, de sms functie is om locatie op te vragen en als iemand de tracker er uit wil slopen dat hij dat door geeft. En de GPRS functie is voor de app en de pc, deze zal ik het meeste gebruiken.
Nu lees ik dat je met een mb verdeler wel kan sms'en en sms ontvangen, maar op het forum krijgt iemand geen sms binnen op dat nr. Dus kan je er mee sms'en?
En kan ik beter een mb verdeler sim nemen of prepaid? Prepaid kan verlopen, kan een mb sim verlopen?
En mocht je met een mb sim wel kunnen sms'en, komt dat dan op de factuur van je hoofd anno, of moet je er weer een tegoed op zetten?
Ik heb een stel samen abbo met gratis sms namelijk.

Ben benieuwd naar de antwoorden 😁
icon

Beste antwoord door Sam- 24 juli 2017, 13:54

Hey Truckertje,

Gaaf zeg, heb je eerder al een GPS tracker gebruikt?

Een MB-verdeler is alleen bedoeld voor internet. Dit betekent dat wij geen ondersteuning bieden voor het sms'en. Het is in deze situatie dus verstandiger om een PrePaid simkaart in de GPS tracker te plaatsen. Zo weet je zeker dat je te allen tijde kan sms'en en kan internetten. Je kan via My T-Mobile zelf opwaarderen als het nodig is en bundels aanschaffen om voordelig te internetten of sms'en.

Houd er wel rekening mee dat je minimaal 1x per 6 maanden moet hebben gebeld, gesms't, geinternet of hebben opgewaardeerd. Als je dit niet doet dan wordt je simkaart gedeactiveerd.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord Truckertje, als je verder nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 2
Oh, en werkt de mb verdeler simkaart op 2g netwerk?
Reputatie 7
Badge +10
Je Tracker heeft niet de juiste instellingen. deze kan je via sms instellen.
om wat voor tracker gaat het ?

probeer eens een sms te sturen naar je tracker
pw,123456,apn,smartsites.t-mobile#
wacht 2 minuten en stuur dan
pw,1234,ts#
Reputatie 2
Ik heb me tracker nog niet binnen. Maar het is een i trac safe.
En voor dat ik heb kan sms'en moet ik een simkaart hebben, maar welke van de 2 is het beste?
Reputatie 6
Badge +17
Hey Truckertje,

Gaaf zeg, heb je eerder al een GPS tracker gebruikt?

Een MB-verdeler is alleen bedoeld voor internet. Dit betekent dat wij geen ondersteuning bieden voor het sms'en. Het is in deze situatie dus verstandiger om een PrePaid simkaart in de GPS tracker te plaatsen. Zo weet je zeker dat je te allen tijde kan sms'en en kan internetten. Je kan via My T-Mobile zelf opwaarderen als het nodig is en bundels aanschaffen om voordelig te internetten of sms'en.

Houd er wel rekening mee dat je minimaal 1x per 6 maanden moet hebben gebeld, gesms't, geinternet of hebben opgewaardeerd. Als je dit niet doet dan wordt je simkaart gedeactiveerd.

Ik hoop dat hiermee je vraag is beantwoord Truckertje, als je verder nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Ik heb me tracker nog niet binnen. Maar het is een i trac safe.
En voor dat ik heb kan sms'en moet ik een simkaart hebben, maar welke van de 2 is het beste?

Heb je hem ondertussen ontvangen? Werkt het allemaal? Ik wil ook real time gaan volgen, en dus GPRS gaan gebruiken, maar de vraag is, gebruikt t-mobile nog wel g2 netwerk?

Ik heb trouwens met mijn t-mobile punten gratis een pre-paid simkaart besteld en alvast pincode en voicemail uitgezet.
Reputatie 2
Dit is de eerste keer dat ik een GPRS tracker ga gebruiken. Dit aangezien sommige mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven 😠.
Ik heb hem nog niet binnen, China ligt niet om de hoek πŸ˜‰.
Maar als het goed is kan je live track doen via de app en je kan sms'en dan krijg je een Google Maps sms'je terug.
Ik heb ook een prepaid besteld met me punten 😁.
Volgens mij werkt spraak op 2g. En dan zal gprs ook nog wel werken denk ik.
Hopelijk deze week binnen, en als ik tijd heb laat ik het wel ff weten
Reputatie 7
Badge +20
We zijn benieuwd. Houd ons maar op de hoogte! 🙂
Dit is de eerste keer dat ik een GPRS tracker ga gebruiken. Dit aangezien sommige mensen niet van andermans spullen kunnen afblijven 😠.
Ik heb hem nog niet binnen, China ligt niet om de hoek πŸ˜‰.
Maar als het goed is kan je live track doen via de app en je kan sms'en dan krijg je een Google Maps sms'je terug.
Ik heb ook een prepaid besteld met me punten 😁.
Volgens mij werkt spraak op 2g. En dan zal gprs ook nog wel werken denk ik.
Hopelijk deze week binnen, en als ik tijd heb laat ik het wel ff weten

Ik heb er ook een besteld vanuit China ben benieuwd wat het gaat doen voor 17 euro kan ik bijna niet geloven dat het daadwerkelijk fatsoenlijk werkt maar ik zie verschillende veelbelovende reviews dus wie weet. Ik zal bij interesse hier updaten.
Heeft iemand inmiddels zo'n GPS tracker uit China aan de praat? Ik heb er ook een gekocht en het ding ligt hier nu naast me (open) op de bank met een T-mobile prepaid erin, maar ik krijg geen tracking aan de praat.

SIM ook in een oud Nokia toestel gedaan en alles werkt. PIN uitgezet op de SIM en in de tracker gestopt. SMS ontvangen/versturen doet ie wel, maar ik krijg geen GPS tracking.

De vraag is of GPRS nog wel werkt bij T-Mobile
Met een abo werkt t bij mij wel . Een ST-901 heb ik eraan gekoppeld.
Reputatie 7
Badge +20
Hi rjgeers,

Dankjewel voor het delen van een oplossing!
Ik heb een prepaid kaart van T mobile maar mijn tracker een GLOBAl G950 blijft ofline staan.
Heb ik gelezen op internet dat de simkaart eerst klaar gemaakt moet worden voor een tracker vooral Sim oooo en voicemail uit maar nu komt het hoe zit het met APN en hoe doe ik dat.
Reputatie 4
Badge +13
Hey feyenoort,

Wat leuk om te zien dat je de weg richting onze Community hebt gevonden, welkom!
Heb je tip van Hidden.nld toevallig al getest? Je kunt namelijk de volgende smsjes sturen naar je tracker "pw,123456,apn,smartsites.t-mobile#". Na twee minuten wachten kun je de volgende sms sturen "pw,1234,ts#". Ik hoop dat het hiermee lukt! Voor meer informatie over het instellen van mobiel internet kun je altijd een kijkje nemen op deze pagina. :D

Mocht je verder nog vragen hebben, schroom dan niet, we helpen je graag!

Reageer