Beantwoord

Help, standaard PIN-code werkt niet

Ik heb een nieuwe telefoon gister opgehaald (met nieuw simkaartje logischerwijs) omdat ik de andere kwijtgeraakt ben. (Sony Xperia Z3 Compact) Normaal gesproken stellen ze het wachtwoord in de telefoonwinkel al in naar mn eigen wachtwoord. Dat hebben ze deze keer niet gedaan. Kreeg enkel de telefoon mee zonder doosje ofzo. Nu heb ik een systeemupdate gedaan en moet ik dus opnieuw een code invoeren. 1234 was niet het juiste.

Nu lees ik dus net in een heel oud topic dat het wachtwoord op het pasje staat waar de sim uitgedrukt is. En laat ik die dus ook niet meegekregen hebben. Wat moet ik doen? Is er iets wat ik kan doen vandaag of ben ik gewoon niet bereikbaar? Ik baal echt vreselijk. 😞
icon

Beste antwoord door MichelD4 13 september 2015, 17:09

Beste ID82,

Welkom op het forum, en fijn dat je jouw vraag met ons wilt delen.

Zoals ik het een beetje uit je verhaal kan opmaken, heb je 3 maal een verkeerde pincode ingevoerd, die standaard (als je een nieuwe simkaart krijgt) op 0000 staat.

Nu staat de pukcode (wat jij het wachtwoord noemt) inderdaad op het pasje waar je jouw simkaart hebt uitgedrukt, maar is ook op te vragen via "My T-Mobile".

Wat moet je nu doen:

> Log in op jouw persoonlijke account op My T-Mobile.
> Kies voor de optie "Toestel & Sim" in de linker menubalk.
> Kies vervolgens onder "simkaartinstellingen" voor "pukcode opvragen".
> Waarna je op de volgende pagina op de roze knop met de tekst "vraag jouw pin/pukcode" klikt.

Als je op de i drukt naast deze roze knop, dan wordt er even uitgelegd hoe je weer een nieuwe pincode kunt ingeven, tezamen met je pukcode.
Je zou dit even kunnen opschrijven op een stuk papier, ook handig als je weer een keer je pincode bent vergeten, en weer gebruik moet maken van je pukcode.

Als je al deze stappen hebt doorlopen, dan ben je weer volledig bereikbaar voor iedereen!
En kun jezelf ook weer bellen, sms'en en internetten.

Hoop je hiermee geholpen te hebben.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Beste ID82,

Welkom op het forum, en fijn dat je jouw vraag met ons wilt delen.

Zoals ik het een beetje uit je verhaal kan opmaken, heb je 3 maal een verkeerde pincode ingevoerd, die standaard (als je een nieuwe simkaart krijgt) op 0000 staat.

Nu staat de pukcode (wat jij het wachtwoord noemt) inderdaad op het pasje waar je jouw simkaart hebt uitgedrukt, maar is ook op te vragen via "My T-Mobile".

Wat moet je nu doen:

> Log in op jouw persoonlijke account op My T-Mobile.
> Kies voor de optie "Toestel & Sim" in de linker menubalk.
> Kies vervolgens onder "simkaartinstellingen" voor "pukcode opvragen".
> Waarna je op de volgende pagina op de roze knop met de tekst "vraag jouw pin/pukcode" klikt.

Als je op de i drukt naast deze roze knop, dan wordt er even uitgelegd hoe je weer een nieuwe pincode kunt ingeven, tezamen met je pukcode.
Je zou dit even kunnen opschrijven op een stuk papier, ook handig als je weer een keer je pincode bent vergeten, en weer gebruik moet maken van je pukcode.

Als je al deze stappen hebt doorlopen, dan ben je weer volledig bereikbaar voor iedereen!
En kun jezelf ook weer bellen, sms'en en internetten.

Hoop je hiermee geholpen te hebben.
@MichelD4 en @ID82
De simkaarten hebben al een tijd geen standaardcode meer. Zowel de pincode als de pukcode staan op het kaartje die de medewerker gewoon had moeten meegeven. Die zijn beide 'verborgen' onder een kraslaagje.

Je zou morgen, als je daar tijd voor hebt, even langs de winkel kunnen gaan met de vraag of ze 't kaartje nog hebben liggen, anders zou je om een andere kunnen vragen. Het is niet jouw schuld dat het pasje niet is meegegeven natuurlijk. (Persoonlijk zou ik niets accepteren als het al is losgehaald en ook het doosje van de telefoon zou ik toch graag mee willen hebben.)
Reputatie 5
Als je toegang hebt tot je T-Mobile account horende bij het nummer, dan is de procedure zoals MichelD4 uitlegd, je snelste weg naar PUK-code.
Hopelijk werkt dat voor je.
Groeten
Reputatie 7
Badge +20
Hoi ID82,

Nogmaals van harte welkom! :)

Ik zie dat je al goed bent geadviseerd door mede-Forummers! Ook zie ik dat je zondagmiddag langs de T-Mobile Shop bent gegaan en dat je PUK-code is opgevraagd. Het lijkt me dus dat alles nu helemaal opgelost is!

Als wij nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons dan weten!

Reageer