Beantwoord

Hoe schakel je tussen twee simkaarten voor een Go Unlimited abonnement?

• 30 mei 2019
  • 4 reacties
  • 477 Bekeken

• is een Master Poster
  • 12 reacties
Als je twee simkaarten gebruikt voor je abonnement, dan kan maar één van de twee SIMs verbonden zijn met het netwerk.

Mijn vraag is echter: wordt LTE van je laatst gebruikte apparaat automatisch voor je uitgeschakeld als je met je tweede apparaat op LTE wilt?
Of is er een manier waar je op je tweede apparaat je laatst gebruikte apparaat van het netwerk kan afhalen?
Of moet je je laatst gebruikte apparaat pakken en daar zelf LTE uitschakelen?

Ik ben nog geen T-Mobile klant, en heb ook geen tweede SIM voor mijn aanstaande Go Unlimited abonnement, dus daarom kan ik niet zelf testen, dus vandaar mijn vraag.
icon

Beste antwoord door Folkert 30 mei 2019, 21:45

Beste @Xpress

Bij een duo simkaart mag er maar 1 toestel tegelijk ingeschakeld zijn. Het gaat niet alleen om LTE data maar ook over bellen en gebeld worden. Één van de twee telefoons moet dus helemaal uit.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @Xpress

Bij een duo simkaart mag er maar 1 toestel tegelijk ingeschakeld zijn. Het gaat niet alleen om LTE data maar ook over bellen en gebeld worden. Één van de twee telefoons moet dus helemaal uit.

Groet, Folkert
Bedankt voor je reactie. Ja dat bedoelde ik met LTE (ben al gewend aan het raken dat men over LTE uiteindelijk gaat bellen). Is het niet een beetje overdreven om je telefoon uit te schakelen als het uitschakelen van je SIM slot hetzelfde doel bereikt? Maar dat is dus de enige manier, je laatst gebruikte apparaat pakken om die van het netwerk halen door handmatig zijn SIM uit te schakelen, voordat je op je andere apparaat verder kunt? Dat lijkt mij een onnodig irritante implementatie, als het netwerk in theorie ook zou kunnen detecteren op welk apparaat je actief ben, en toegang tot het netwerk voor het andere apparaat voor je zou kunnen blokkeren. Of een andere optie dat je bijvoorbeeld in de T-Mobile app tussen je apparaten zou kunnen wisselen.
Reputatie 7
Badge +18
De simkaart uitschakelen is inderdaad nodig. Ondanks dat bellen via 4G de standaard gaat worden is er bij onvoldoende bereik altijd een terugval op het 3G netwerk en dat blijft zo. Alleen al b.v. bellen naar 112 zal nooit over 4G gaan.

Hoe de sim uitgeschakeld wordt maakt niet uit zolang de telefoon met het bewuste nummer maar op geen enkele manier aangemeld is op 2,3 of 4G.
Pfff... wat een gedoe. Dan maar in elk apparaat een prepaid tweede SIM plaatsen, en iets scripten om op afstand de SIMs te kunnen uit/inschakelen.

Reageer