Beantwoord

Kan regelmatig niet gebeld worden

• 28 februari 2017
  • 9 reacties
  • 348 Bekeken

Goedendag,

Het gebeurt de laatste tijd al vaker dat als mensen mijn 06-nummer bellen, ze direct worden doorgeschakeld naar mijn Voicemail. Vervolgens krijg ik een sms-je dat ik een voicemail bericht heb. Ik heb gewoon bereik, ben niet aan het bellen. Op andere momenten ben ik wel gewoon bereikbaar.

Op dit moment is het zelfs zo dat ik ook niet zelf kan bellen, er komt gewoon geen verbinding tot stand. :-(

Het ligt denk ik niet aan mijn toestel, ik heb een Motorola Moto G2, dual sim. Met die andere sim kan ik wel gewoon bellen.

Ik lees in het forum dat er vaker problemen zijn met het niet gebeld kunnen worden, zou het ook voor mij opgelost kunnen worden? Op deze manier is T-Mobile niet echt betrouwbaar.

Ronald
icon

Beste antwoord door David 1 maart 2017, 10:31

Hoi Ronald,

Top om te zien dat Serviceweb al met je mee heeft gedacht!

Het heeft er alle schijn van dat het dan toch aan de simkaart(en) ligt, aangezien je aangeeft dat je het probleem overal hebt en niet op één locatie. De berichten die je ontving na het opnieuw plaatsen van jouw simkaart wijst ook daar op als boosdoener. Je geeft zelf aan dat een test met de simkaarten niet te doen is voor je, maar uiteindelijk is dit wel dé manier om met zekerheid te kunnen zeggen dat het aan één van de twee simkaarten ligt. Mocht je deze mogelijkheid toch nog hebben, dan zou dit helemaal top zijn. Als het aan de simkaart blijkt te liggen kun je sowieso een nieuwe bestellen via My T-Mobile, het is daarom wel handig om te weten óf het daadwerkelijk aan de sim ligt.

Je kunt anders ook even jouw simkaart nakijken op vuil of beschadigingen. Ook dit zijn namelijk mogelijke oorzaken van netwerkproblemen die door de simkaart worden veroorzaakt. Ik ga er daarnaast ook vanuit dat je de simkaarten niet geknipt hebt?

Ik hoor graag of het gelukt is om de simkaart te testen en wat hier uit is gekomen! Houd ons op de hoogte! 🙂
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Ronald,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Dat is natuurlijk heel erg vervelend, je moet gewoon bereikbaar zijn. Heb je je simkaartje ook al eens in een ander toestel gehad, waar maar 1 kaartje in kan? Dat lijkt me het eerste dat je zou kunnen testen, als je een ander toestel hebt natuurlijk 🙂. Zelf heb ik ook een Samsung met dual sim en met 1 dezelfde provider erin maar toch doet 1 kaartje vaak heel vervelend en de ander heb ik geen last van. Toch vreemd natuurlijk, ze komen van dezelfde provider (oeps, ja T-Mobile ik ga vreemd 😳, het is maar prepaid).

Je zou dus even kunnen proberen om het in een toestel te 1 simkaart. Veel problemen, met niet gebeld kunnen worden, komt vaker voor als mensen in het buitenland zitten en dan bellen in buitenland hebben geblokkeerd of iets. Maar over het algemeen zijn er toch niet zoveel problemen, dacht ik. T-Mobile heeft het beste netwerk van Nederland en de wereld, dat is getest. Dus dat T-Mobile niet betrouwbaar is geloof ik niet helemaal :8.

Uiteraard kan je ook nog even kijken op de dekking site van T-Mobile, mocht het zijn dat je het probleem op een zelfde plek hebt. Dan kan je daar ook gelijk een melding plaatsen. Het is natuurlijk anders als je het probleem over heel Nederland hebt.

Daarnaast kan een T-Mobile medewerker eens vragen om naar je verbinding te kijken. Een medewerker pakt deze topic op en dan kan die voor je kijken. Test het nog even met een ander toestel, dan sluit je al iets uit. Laat het hier nog even horen.

Fijne dag!
Dankjewel voor je reactie Serviceweb,

Ik kan wel de T-Mobile sim in een andere telefoon stoppen, maar hoe lang moet ik dan met 2 telefoons rond gaan lopen voordat ik al dan niet kan concluderen dat het aan de dual sim ligt of aan T-Mobile (dit bedoel ik als retorische vraag), aangezien het niet direct/altijd voordoet? Geen werkbare oplossing voor mij.

Zojuist heb ik mijn sim even uit de telefoon gehaald en er opnieuw ingezet, krijg ik ineens twee sms-jes: één van T-Mobile over extra punten, één dat ik een voicemail heb... van gistermiddag!

Aan de dekking ligt het niet, het gebeurt ook op plaatsen waar ik volledige dekking heb.

En ja, zolang als ik regelmatig niet te bereiken ben zonder dat ik dat weet of kan zien, noem ik dat onbetrouwbaar. Ik kan er niets anders van maken.

Hoe kan ik er voor zorgen dat een medewerker dit gaat uitzoeken, want dat wordt me maar niet duidelijk, ondanks het vele graven door de website? 😞
Ik hoop dat dat via dit forum lukt, want ik begin wel dicht tegen de grens aan te komen dat ik het vertrouwen in T-Mobile op ga zeggen.

Ronald
Ik begrijp dat je snel een oplossing wenst, dat zou ik ook graag willen, in jouw situatie. Iemand van T-Mobile moet je topic oppakken en dan kunnen ze er mee aan de slag. Vaak is het binnen 24 uur en anders binnen 48 uur. Wel bereik en niet gebeld kunnen worden is natuurlijk niet goed, daar zullen ze dan zeker naar moeten kijken.

Heb goede hoop en iemand van T-Mobile zal je helpen.
Toch nog een fijne dag gewenst!
Oké, dankjewel voor je reactie en antwoord op mijn vraag.

Jij ook een fijne dag.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ronald,

Top om te zien dat Serviceweb al met je mee heeft gedacht!

Het heeft er alle schijn van dat het dan toch aan de simkaart(en) ligt, aangezien je aangeeft dat je het probleem overal hebt en niet op één locatie. De berichten die je ontving na het opnieuw plaatsen van jouw simkaart wijst ook daar op als boosdoener. Je geeft zelf aan dat een test met de simkaarten niet te doen is voor je, maar uiteindelijk is dit wel dé manier om met zekerheid te kunnen zeggen dat het aan één van de twee simkaarten ligt. Mocht je deze mogelijkheid toch nog hebben, dan zou dit helemaal top zijn. Als het aan de simkaart blijkt te liggen kun je sowieso een nieuwe bestellen via My T-Mobile, het is daarom wel handig om te weten óf het daadwerkelijk aan de sim ligt.

Je kunt anders ook even jouw simkaart nakijken op vuil of beschadigingen. Ook dit zijn namelijk mogelijke oorzaken van netwerkproblemen die door de simkaart worden veroorzaakt. Ik ga er daarnaast ook vanuit dat je de simkaarten niet geknipt hebt?

Ik hoor graag of het gelukt is om de simkaart te testen en wat hier uit is gekomen! Houd ons op de hoogte! 🙂
Hoi David,

Dankjewel voor je reactie. Helaas is het voor mij niet te doen om mijn simkaart in een andere telefoon te stoppen. Ik moet dan dagen/weken/maanden met twee telefoons rondlopen, ik weet immers niet wanneer het probleem zich voordoet. Het is niet zo dat het direct niet werkt, na een tijdje blijk ik ineens niet bereikbaar te zijn. En dat kan een dag later ineens wel weer het geval zijn.

En inderdaad is mijn simkaart niet geknipt, maar netjes uitgedrukt langs zijn perforatie.

Ik heb mijn sim zojuist ook even bekeken, maar zie niet direct vuil of beschadigingen.

Wat ik me wel bedenk, is dat soms het bereik bijna weg is en daarna weer volledig, terwijl de telefoon op dezelfde positie blijft. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon het overschakelen naar een andere mast met sterker signaal zijn.

Ik heb zo'n vermoeden dat een nieuwe simkaart het probleem op zou kunnen lossen.

Groeten,
Ronald
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Ronald,

Goed dat je gelijk even gekeken hebt of de simkaart vuil of beschadigd is! Begrijpelijk dat het testen lastig is, maar zonder die kruistest kunnen we nog niets met zekerheid stellen. Het zou dan ook echt handig zijn om te proberen, maar anders kun je de gok wagen en via My T-Mobile een nieuwe duosimkaart bestellen. Je kunt dan testen met de nieuwe simkaart of het dan wel werkt, hopelijk wel!

Mocht het zo zijn dat wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Hoi David,

Helaas ontbreekt het me aan tijd om een ander toestel te installeren/configureren zodat ik de sim daarin een tijdje kan proberen. Ik ga wel een nieuwe simkaart aanvragen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Ronald,

Je kan de nieuwe simkaart straks op deze pagina activeren. Houd je ons op de hoogte? We zijn benieuwd of het nu wel goed werkt met de nieuwe simkaart.

Reageer