Beantwoord

Klacht: duo simkaart werkt niet meer agv nieuw contract. En kan onder nieuw contract ook niet worden aangezet, ook niet tegen betaling

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Dag,

Ik heb eigenlijk een dubbele klacht over de service van T-Mobile mbt 'Zelf regelen'

Per 5 oktober jl. liep mijn oude contract (Internet L 6 GB) bij T-Mobile af. Omdat ik geen nieuwe iPhone nodig heb, maar wel tevreden was over de service van T-Mobile, heb ik m.i.v. 5 oktober een nieuw sim-only contract (UP 10GB)afgesloten bij T-Mobile.

Onder mijn vorige contract had ik de mogelijkheid om gebruik te maken van een duo simkaart (MB verdeler), die ik in de auto heb geïnstalleerd zodat mijn kinderen onderweg ook gebruik konden maken van mijn (gedeelde) databundel.

Bij het ingaan op 5 oktober ontving ik een sms dat mijn duo simkaart/MB verdeler was uitgeschakeld. Ik vermoedde dat dat te maken had met het ingaan van mijn nieuwe abonnement en heb daarop gebeld met de klantenservice.

Tot mijn verbazing kreeg ik daar de melding dat dit inderdaad kwam door mijn nieuwe abonnement. Daarop heb ik aangegeven dat ik dat wel graag had willen weten bij het afsluiten van mijn nieuwe contract. Via 'Zelf regelen' heb ik daar namelijk geen enkele melding over gezien.

Daarop heb ik aan de medewerkster gevraagd wat het zou kosten als ik alsnog gebruik wil maken van de duo simkaart om zodoende mijn databundel te kunnen delen. Tot mijn nog grotere verbazing gaf ze daarop aan, dat dit überhaupt niet mogelijk is met mijn nieuwe contract.

Mijn klacht is:
  • dat mij bij het afsluiten van een nieuw contract niet duidelijk is gemaakt dat mijn MB-verdeler zou komen te vervallen?
  • en dat het überhaupt niet mogelijk is alsnog een MB-verdeler te activeren (desnoods) tegen betaling.
Ik ben reeds 7 jaar tevreden klant van T-Mobile, maar voel me door deze actie behoorlijk in het pak genaaid. Indien ik er op was gewezen dat de MB-verdeler bij het nieuwe abonnement zou komen te vervallen, had ik een ander abonnement gekozen.

Bij voorbaat dank voor uw reactie.
icon

Beste antwoord door David 14 oktober 2018, 10:59

Hi Jung1e,

Begrijpelijk dat je ervan staat te kijken, dat je MB-verdeler is uitgeschakeld, terwijl je dit niet wist. Ik geef je hier graag iets meer info over!

We bieden de MB-verdeler sinds de start van de Go-abonnementen niet meer aan, dus sinds januari 2017. Met de Go-abonnementen is namelijk Go Unlimited geïntroduceerd. De MB-verdeler kan misbruik in de hand werken, waardoor het netwerk behoorlijk kan worden belast. Om dit misbruik tegen te gaan is besloten te stoppen met de MB-verdeler, bij de Go-abonnementen. Bij de andere varianten van Go zit geen onbeperkte databundel, maar aangezien je dit kunt wijzigen, kunnen we ook de verdeler niet bij de andere Go-abonnementen aanbieden.

Op de website van zowel onze Go-abonnementen als de pagina over de MB-verdeler zelf wordt ook aangegeven dat de optie er niet meer is bij Go. Ik begrijp dat dit in dit geval nogal mosterd na de maaltijd is, maar de MB-verdeler is in dit geval niet meer mogelijk en we bieden hier ook geen alternatief voor.

Als alternatief kun je wel jouw toestel als hotspot gebruiken wanneer je in de auto stapt. Op die manier kunnen jouw kinderen op hun telefoons gebruikmaken van jouw hotspot en bijbehorende databundel. Op die manier zijn zij toch actief op jouw MB's.

Mocht je nog andere vragen voor ons hebben, dan horen we dat graag van je!

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Jung1e,

Begrijpelijk dat je ervan staat te kijken, dat je MB-verdeler is uitgeschakeld, terwijl je dit niet wist. Ik geef je hier graag iets meer info over!

We bieden de MB-verdeler sinds de start van de Go-abonnementen niet meer aan, dus sinds januari 2017. Met de Go-abonnementen is namelijk Go Unlimited geïntroduceerd. De MB-verdeler kan misbruik in de hand werken, waardoor het netwerk behoorlijk kan worden belast. Om dit misbruik tegen te gaan is besloten te stoppen met de MB-verdeler, bij de Go-abonnementen. Bij de andere varianten van Go zit geen onbeperkte databundel, maar aangezien je dit kunt wijzigen, kunnen we ook de verdeler niet bij de andere Go-abonnementen aanbieden.

Op de website van zowel onze Go-abonnementen als de pagina over de MB-verdeler zelf wordt ook aangegeven dat de optie er niet meer is bij Go. Ik begrijp dat dit in dit geval nogal mosterd na de maaltijd is, maar de MB-verdeler is in dit geval niet meer mogelijk en we bieden hier ook geen alternatief voor.

Als alternatief kun je wel jouw toestel als hotspot gebruiken wanneer je in de auto stapt. Op die manier kunnen jouw kinderen op hun telefoons gebruikmaken van jouw hotspot en bijbehorende databundel. Op die manier zijn zij toch actief op jouw MB's.

Mocht je nog andere vragen voor ons hebben, dan horen we dat graag van je!
Hoi David,

Dank voor je snelle en uitgebreide reactie. Logisch dat de MB-verdeler komt te vervallen bij Go Unlimited abonnementen, om misbruik en overbelasting van het netwerk te voorkomen. Ik heb echter een Go 10GB abonnement en snap niet zo goed dat hiervan ook misbruik zou kunnen worden gemaakt. Weliswaar geef je aan dat ik die zelf aan zou kunnen passen naar Unlimited, maar dan zou T-Mobile toch alleen bij Unlimited de MB-verdeler kunnen laten vervallen?

Dank voor je alternatieve tip om mijn telefoon als hotspot te gebruiken. Heb ik ook jaren gedaan, maar de kids zijn beiden boven de 18 en in het bezit van een rijbewijs, waardoor het niet zelden voorkomt dat ze zonder mij (en mijn telefoon) in de auto zitten. Ze zijn beiden student en hebben een beperkte data-bundel, vandaar dat ze gebruik van mijn bundel wel prettig vonden.

Al met al begrijp ik nu waarom de MB-verdeler niet (meer) werkt, maar blijf ik teleurgesteld dat hij niet alsnog (al dan niet tegen betaling) valt aan te zetten, zolang ik mijn abonnement niet aanpas naar Unlimited.

Vriendelijke groet,

Jungle

Reageer