Beantwoord

MB-verdeler

  • 20 juli 2016
  • 8 reacties
  • 595 Bekeken

Ik heb een MB verdeler besteld met twee simkaarten. Gekoppeld d.m.v. mijn telefoon. Alles werkt naar behoren, echter zodra de SIM kaart in een MIDI (TP link M5250) wordt gestopt werkt wel is waar de WIFI verbinding perfect naar alle toestellen , te weten Dell Laptop, Acer en Samsung tablet maar krijg ik geen Internet connectie> Alles geprobeerd zonder resultaat. Kan iemand een tip geven wat te doen.
icon

Beste antwoord door KoenM 20 juli 2016, 14:11

Hoi Barend,

Welkom op het forum!

Werken de simkaarten van de mb-verdeler wel wanneer je ze in een gsm stopt? Maar werken ze niet in de MiFi? Of begrijp ik het verkeerd?
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Hoi Barend,

Welkom op het forum!

Werken de simkaarten van de mb-verdeler wel wanneer je ze in een gsm stopt? Maar werken ze niet in de MiFi? Of begrijp ik het verkeerd?
Hoi Barend,

Welkom op het forum!

Werken de simkaarten van de mb-verdeler wel wanneer je ze in een gsm stopt? Maar werken ze niet in de MiFi? Of begrijp ik het verkeerd?
U heeft het goed begrepen. Dus wanneer ik de nieuwe SIM kaart in een telefoon stop kan ik gewoon Internetten.(niet telefoneren natuurlijk) Wel heb ik natuurlijk ervoor gezorgd dat 4 G uitgeschakeld is.
Reputatie 6
Vreemd dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Waarom schakel je 4G uit als ik vragen mag? De MiFi kan geen 4G uitzenden, dat was je bekend? Je zult dus alleen verbinding kunnen maken via 3G/UMTS. Dat is beduidend trager dan het gewende 4G, wellicht dat je dat merkt?

Je weet zeker dat je niet op de WiFi zit wanneer je de kaartjes probeert in een gsm? En wanneer je de GSM op 4G/LTE zet, doen ze het dan ook nog?

Klinken misschien als domme vragen, maar we moeten even alles uitsluiten 😉
Voor uw informatie , Ik ben een absolute nul wanneer het op verbindingen aangaat. Ik wilde benadrukken dat ik de telefoon sim verwisseld heb voor de nieuw ontvangen SIM kaart welke bij de MD verdeler hoorde.
Verder de brief aanwijzing gevolgd en de simkaart gekoppeld door de WI-FI uit te zetten op mijn telefoon. Dan zie je automatisch 4G.
Vervolgens Pincode ingevuld welke bij de nieuwe sim kaart hoorde , de browser geopend ingelogd en de simkaart gekoppeld.De telefoon uitgezet , de originele SIM kaart weer ingebracht. Daarna de gekoppelde sim kaart in de TP-Link gedaan om deze als Wi-Fi te gebruiken. Alle apparaten tonen de TP-Link als sterke Wi-Fi verbinding, echter er wordt eveneens getoond dat er geen Internet is. Er staat (beperkt). Via de computer (WINDOWS 10)probeer ik het probleem op te lossen. Er staat DSN server werkt niet.
Vervolgens het sim kaartje eruit gehaald en verwisseld met die uit de GSM. Opgestart , pincode igegeven welke behoord bij de nieuwe SIM, ik zie dan 4G en T-Mobile NL. en geschakeld op WIFI. van Ziggo, mijn normale provider thuis. .Eerst geprobeerd of de telefoon nog werkt met negatief resultaat. De GSM kan nu gebruikt worden via mijn normale Wi-Fi . Daarna heb ik de WI-FI gebruikt met TP-Link met het tweede sim kaartje welke gekoppeld is volgens eerder omschreven waarna de telefoon goed werkt, al hoewel er in kleine letters staat T-Mobile NL 4G, maar dat staat eveneens wanneer ik weer schakel naar mijn normale WI-FI verbinding. Ik ga er vanuit dat wanneer ik verbonden ben met de WI-FI via mij TP-link deze ook gebruikt wordt en niet de 4G. Het is een uitgebreide uitleg en ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is.
Bedankt voor al uw moeite, met groet Barend
Nog een vergeten opmerking. Ik kan eveneens internet gebruiken met het nieuwe MB verdeler kaartje en 4G verbinding.
Reputatie 6
Hoi Barend,

Ik ga er vanuit dat de simkaarten goed geactiveerd staan. Maar we moeten even duidelijk krijgen wat er nu precies gebeurd is.

- Je hebt twee MB-verdelers gekregen die je beiden op juiste manier hebt geactiveerd?
- Je weet zeker dat je deze getest hebt in een toestel zonder de WIFI aan van het toestel. Vervolgens had je internet op je toestel via 4G?
- Je MiFi accepteert de kaartjes gewoon, je ziet het netwerk en kunt er ook verbinding mee maken?
- Echter je krijgt GEEN verbinding?

Wat heb je precies via je PC gedaan? Ingelogd op je MiFi? Of contact gemaakt van het netwerk van de MiFi? Toen kreeg je de melding dat er een DNS probleem was/is?

Dan lijkt het mij dat de kaarten toch niet goed geactiveerd staan of dat de MiFi ergens tegenaan loopt.

Zou je de MiFi eens willen resetten naar fabrieksinstellingen? En daarna nog eens wilt proberen. Ik ga even navragen of de kaarten goed geactiveerd zijn.

Ik, of iemand anders zal straks even reageren. Ik heb namelijk een bruiloft en ben er straks niet meer.

Succes!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Barend,

Je hebt zojuist Tom, een van onze specialisten, aan de lijn gehad en jullie hebben samen de Mi-Fi router juist ingesteld. Fijn dat alles nu helemaal op en top werkt! 😃

Ter informatie: De router pakte niet automatisch de juiste APN instellingen van T-Mobile op en ook bleek de simkaart nog vergrendeld te zijn met de Pukcode. Nadat de Pukcode was ingevoerd en handmatig de juiste APN instellingen ingevoerd waren kwam er verbinding tot stand.

Fijn dat Tom je heeft kunnen helpen en KoenM, thanks voor het meedenken!
Tom heeft mij gebeld en op een aangenaam rustige manier alles nog eens doorgenomen. Nadat de Router handmatig ingesteld was werkte deze als een trein. Tom vertelde mij dat het zou kunnen dat de MI-FI router de 097 mobiel nummers nog niet herkend, omdat de T-Mobile SIM kaart met 06 nummer wel in de Router werkte zonder settings in te stellen. Ik zal TP-Link help desk om opheldering vragen.
Tom je bent voor mij een super uitlegger met eindeloos geduld . Hulde om een computer analfabeet zoals ik mij zelf herken de juiste handelingen te laten verrichten en een MI-FI router aan de praat te krijgen. Top en nogmaals bedankt.

Reageer