Beantwoord

MB-verdeler koppelen lukt niet

• 25 november 2016
  • 8 reacties
  • 423 Bekeken

hallo allemaal,
ik heb vandaag mijn aangevraagde mb verdeler (card) binnen gekregen maar het koppelen lukt helemaal niet. ik heb op mijn t-mobile de kaart geactiveerd, maar dat kon alleen maar met mijn eigen 06 nummer en niet met het nummer dat bij de kaart zat. als ik hem nu in mijn smartwatch doe krijg ik de melding invalid sim. ook heb ik het al geprobeerd in een andere telefoon maar hier krijg ik helemaal geen ontvangst mee. wie kan mij verder helpen of mij vertellen wat ik fout doe?
gr,
Bert
icon

Beste antwoord door Issam 27 november 2016, 10:34

Hoi Bertje,

Gaaf dat je jouw MB-verdeler in je smartwatch wilt gebruiken. ;)

Goed dat je hierover navraag doet bij ons. Ik ben gelijk voor je gaan kijken of je simkaart correct is geactiveerd. Dit is gelukkig wel het geval. Je zou dus volledig gebruik moeten kunnen maken van het internet op je Smartwatch. Hiervoor hoef je verder niets in te stellen via My T-Mobile. Wel zou je misschien de internet instellingen moeten aanpassen in je Smartwatch. De juiste instellingen vind je op onze website.

Is het inmiddels gelukt om ook de browser te kunnen openen? Kan je andere applicaties wel gebruiken die gebruik maken van het internet? Welke melding krijg je te zien als je de browser opent? Welke smartwatch gebruik je eigenlijk?

Ik ben benieuwd naar je reactie Bertje!
Bekijk origineel

8 reacties

na veel trail en error pogingen is het mij nu toch gelukt om de kaart te activeren. het aan en uitzetten van de vliegtuigstand zorgde ervoor dat ik wel de browser kon openen en naar google kon gaan. hierna kreeg ik de inlog pagina van t-mobile te zien en heb mij daar ingelogd en de kaart geactiveerd. maar moet ik nu nog iets meer doen of is het dit? moet ik nog ergens aangeven hoeveel deze kaart nu mag gebruiken van mijn bundel?? mijn smart watch geeft wel aan dat hij nu een werkende sim heeft maar ik kan nog steeds niet naar bij voorbeeld de browser. ik ga nog even verder stoeien maar mocht iemand hier al een antwoord hebben dan hoor ik dat graag.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Bertje,

Gaaf dat je jouw MB-verdeler in je smartwatch wilt gebruiken. ;)

Goed dat je hierover navraag doet bij ons. Ik ben gelijk voor je gaan kijken of je simkaart correct is geactiveerd. Dit is gelukkig wel het geval. Je zou dus volledig gebruik moeten kunnen maken van het internet op je Smartwatch. Hiervoor hoef je verder niets in te stellen via My T-Mobile. Wel zou je misschien de internet instellingen moeten aanpassen in je Smartwatch. De juiste instellingen vind je op onze website.

Is het inmiddels gelukt om ook de browser te kunnen openen? Kan je andere applicaties wel gebruiken die gebruik maken van het internet? Welke melding krijg je te zien als je de browser opent? Welke smartwatch gebruik je eigenlijk?

Ik ben benieuwd naar je reactie Bertje!
Hallo Issam,
dank je voor je reactie.
ik heb het volgende al gedaan. zoals ik boven omschreef heb ik ,na die trail en error het zover dat inderdaad de simcard wordt herkend. maar nog steeds geen goede werking. ik kan wel bellen, direct uit het belmenu van de smartwatch. maar als ik het adresboek van mijn gekoppelde sony wil gebruiken dan krijg ik de melding 'failed'. nu vind ik dat niet zo erg want ik gebruik in principe toch mijn telefoon om te bellen. Maar het gebruik van internet is nog steeds niet gelukt.
ik heb de smartwacht DZ09, jaja, ik weet het dat het niet het meest hoogstaand technisch vernuft is maar ik wilde eerst eens gaan kijken of ik het wel ga gebruiken voor ik er veel meer geld in ga steken.
op de watch staan wel alle icoontjes van bijvoorbeeld facebook, browser and whatsapp maar als ik op zo'n icoontje klik krijg ik de melding 'this application has not installed. would you like to download and install this application now?'. als je op install klikt gaat hij eerst de library update uitevoeren. overigens moet hiervoor wel een geheugenkaartje gezet zijn want anders kom je helemaal niet verder. daarna krijg ik de melding 'net busy'. hierop blijft hij staan. dit krijg ik bij het installeren van elke app die ik maar aan kies. as ik bij de instellingen kijk van connectivity/data accounts dan staan daar 2 apn instellingen. de eerste is die van t-mobile met de volgende settings; apnnaam smartsites.t-mobile. username en wachtwoord leeg. die heb ik er zelf ingezet, na het zoeken op internet. dan word er een 2de erbij gezet en dat is;zmaee_net met de apnnaam internet-act.
ik weet nu een niet meer hoe verder.
kort samengevat
1. de simcard word herkend en dat geeft hij ook aan.
2.ik heb een geheugenkaart erin gezet omdat ik anders helemaal niet verder kom met installeren.
3. de installaties van de apps lopen niet verder en stopt met de melding net busy.

ik ben erg benieuwd of jij een mogelijke oplossing heb.

groetjes,
Bertje
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Bertje,

Hmm vreemd. Zou je allereerst in de APN instellingen het volgende kunnen veranderen. Waar nu smartsite.t-mobile staat veranderen naar 'internet'.

Waarom de applicaties niet geïnstalleerd kunnen worden durf ik niet te zeggen. Wij hebben deze smartwatch niet aangeboden, dus na even rond gevraagd te hebben hier was er niemand die mij wat meer kon vertellen hierover.

Kan je wel de browser openen als je verbonden bent met een Wi-Fi netwerk?

Ik ben benieuwd naar je reactie!
Reputatie 2
Ik ben ook erg benieuwd.... weet dat het een oud topic is maar ik heb hetzelfde probleem. Alle stappen heb ik doorlopen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Cosdhas,

Ook bij jou heb ik gecontroleerd of er een simkaart gekoppeld is en dat is inderdaad het geval. Het gaat dan om de simkaart die eindigt met de cijfers -359. Zou je kunnen aangeven waar je de simkaart in hebt geplaatst en wat nu precies de foutmelding is die je ontvangt? Je kunt ook alvast even de simkaart in een ander apparaat (desnoods jouw telefoon) plaatsen, om te kijken of het dan werkt. Als dit het geval is, dan ligt het aan het apparaat en anders zou het aan de simkaart kunnen liggen. Deze is niet beschadigd, vuil of geknipt? Dit kan er namelijk ook effect op hebben.

Ik ben benieuwd naar jouw reactie en we helpen je graag verder!
Reputatie 2
Nee de simkaart is nieuw gekocht zaterdag. In een telefoon werkt hij wel. Ik moet in de smartwatch. Een data account aanmaken ( accountnaam APN enzo....) maar deze gegevens kan ik niet zo goed vinden.
Reputatie 4
Hi Cosdhas,

Dank je wel voor je terugkoppeling!

Je kunt de stappen & instructies terugvinden voor de APN op deze pagina. Zou je dat willen uitproberen?

We horen graag van je of het heeft gewerkt. Anders staan we uiteraard weer voor je klaar! 🙂

Reageer