Beantwoord

Melding ongeldige simkaart in iPhone 6s

• 25 juli 2016
  • 5 reacties
  • 3255 Bekeken

Hallo,

Sinds vanochtend geeft mijn telefoon iPhone 6s aan dat er een ongeldige simkaart in zit. Ik heb de telefoon al een paar keer opnieuw aangezet, vliegtuigmodus aan/uit, simkaart in/uit en een nieuwe update iOS. Telefoon blijft nog steeds ongeldige simkaart aangeven. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Thalina 26 juli 2016, 10:17

Hoi Christel_Peters,

Allereerst welkom op het forum!

Balen dat je iPhone 6s deze melding geeft! Zo te lezen heb je al het een en ander geprobeerd. Goed dat je dat erbij vermeld, dan kunnen we die stappen overslaan! 😉 Kun je eens je simkaart uit je iPhone halen en voorzichtig schoonmaken met een zachte, droge doek? Werkt je simkaart daarna weer? Ik zie dat je gisteravond contact hebt gehad met mijn collega via de chat en dat zij heeft geadviseerd om je simkaart in een ander toestel te testen. Is dat inmiddels gelukt? Op die manier kunnen we kijken of het mogelijk aan je simkaart of toestel ligt. Ik heb ook nog even in het systeem gekeken, maar je hebt geen verouderde simkaart. Heb je misschien je simkaart geknipt? Dat kan namelijk ook zorgen voor problemen.

Laat je even weten wat de resultaten zijn van deze tips? Met deze aanvullende info kunnen we kijken naar een oplossing!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Christel_Peters,

Allereerst welkom op het forum!

Balen dat je iPhone 6s deze melding geeft! Zo te lezen heb je al het een en ander geprobeerd. Goed dat je dat erbij vermeld, dan kunnen we die stappen overslaan! 😉 Kun je eens je simkaart uit je iPhone halen en voorzichtig schoonmaken met een zachte, droge doek? Werkt je simkaart daarna weer? Ik zie dat je gisteravond contact hebt gehad met mijn collega via de chat en dat zij heeft geadviseerd om je simkaart in een ander toestel te testen. Is dat inmiddels gelukt? Op die manier kunnen we kijken of het mogelijk aan je simkaart of toestel ligt. Ik heb ook nog even in het systeem gekeken, maar je hebt geen verouderde simkaart. Heb je misschien je simkaart geknipt? Dat kan namelijk ook zorgen voor problemen.

Laat je even weten wat de resultaten zijn van deze tips? Met deze aanvullende info kunnen we kijken naar een oplossing!
Hoi Thalina, bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn simkaart in een andere iPhone gedaan. Dan heb ik hetzelfde probleem dus het ligt denk ik aan de simkaart. Schoonmaken had helaas ook geen effect. Simkaart is ook niet geknipt. Hij gaf ineens vanuit het niets deze melding.
Nieuwe simkaart is dan denk ik de oplossing. Moet ik dan naar een t mobile shop of kan deze opgestuurd worden? Ben ik dan ook gegevens kwijt of staan die op de telefoon zelf?
Reputatie 6
Badge +15
Hey Christel,

Slim dat je gistermiddag even langs de T-Shop bent geweest. Ik zie dat ze daar een nieuwe simkaart voor je hebben geactiveerd. Werkt alles nu weer helemaal naar behoren? :8
Jep, hij doet het weer!
Reputatie 6
Badge +17
Hi Christel,

Kijk, dat is goed nieuws! 😃 Fijn dat je iPhone weer helemaal up and running is. Als ik je nog ergens anders bij kan helpen, laat het gerust weten.

Reageer