Beantwoord

MicroSIM(3FF) voor Nieuwe Smartphone (voor Prepaid gebruiker) in de plaats van normale SIM

• 26 januari 2017
  • 8 reacties
  • 168 Bekeken

Nu gebruik ik nog een gedateerde mobiel met een normale SIMkaart.
Binnenkort ga ik een nieuwe Smartphone gebruiken (Motorola, Moto, G4 Play)
en daar dient een MicroSIM(3FF) in te worden geplaatst.
Die MicroSIM(3FF) wil ik dus bestellen. Ik gebruik Prepaid. Kan ik nu als vaste klant
van T-Mobile deze MicroSIM(3FF) simpelweg gratis toegestuurd krijgen ?
Graag hier een reactie.
icon

Beste antwoord door HugoB 26 januari 2017, 23:56

Normaal gesproken kost deze een euro of 5 als je deze online bestelt. Maar misschien kan je het geluk hebben dat je er gratis eentje krijgt opgestuurd, of dat je er gratis eentje mee kan krijgen in een T-Mobile Shop.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +5
Normaal gesproken kost deze een euro of 5 als je deze online bestelt. Maar misschien kan je het geluk hebben dat je er gratis eentje krijgt opgestuurd, of dat je er gratis eentje mee kan krijgen in een T-Mobile Shop.
Oke, bedankt.
Verder, hoe zit het dan met de oude normale SIMkaart. Kan je die nog gebruiken ?
En zo ja, waar komt een op te waarderen saldo dan terecht ? Is het soms zo dat je
EEN saldo (op het betreffende 06-nummer) hebt en beide toestellen (de een met normale SIM en de ander met MicroSIM) kan blijven gebruiken.
Of . . . is in deze situatie de oude SIMkaart simpelweg niet meer te gebruiken ?
Badge +13
Nee zodra je een nieuwe simkaart activeert dan word de oude gedeactiveerd en is dus onbruikbaar.
Bedankt Rosa. Wordt bij deze actie (nieuwe microsoft aanvragen) automatisch het nog aanwezige saldo van de oude sim naar de nieuwe microsoft overgeheveld ?
Wat houdt overigens dat 3ff in ?
Reputatie 6
Badge +17
Bedankt Rosa. Wordt bij deze actie (nieuwe microsoft aanvragen) automatisch het nog aanwezige saldo van de oude sim naar de nieuwe microsoft overgeheveld ?
Wat houdt overigens dat 3ff in ?

Wat bedoel je met Microsoft? Je beltegoed gaat via My T-Mobile. Als je je nieuwe simkaart activeert, dan staat je beltegoed er gewoon weer op. Je contacten die je opgeslagen hebt op de SIM kaart staan er niet automatisch op.

3FF is de grootte van de simkaart, net als A4 vaak gebruikt wordt voor papier.
Schrijffoutje, microsoft moet zijn microsim (de voorspeller zie ik nu).
Bedankt voor de snelle respons !
En verder, werkt een Androidsmartphone hetzelfde als een Androidtablet ?
Reputatie 6
Badge +17
Het zou hetzelfde moeten zijn, met uitzondering van het scherm en een bel/SMS/mobiel internet functie. Sommige fabrikanten stoppen een andere "schil" erover, zodat het iets anders eruit ziet, maar het is allemaal hetzelfde.
Dank voor de info.

Reageer