Vraag

netwerkverbinding

• 14 september 2016
  • 8 reacties
  • 134 Bekeken

Hallo sinds twee dagen heb ik volgens mij geen netwerkverbinding meer. Ik heb nog een sim kaart die begint met 8931162112, kan het daar mee te maken hebben?

8 reacties

Heb je een abonnement of prepaid?
Als het prepaid is en je hebt deze een half jaar niet actief gebruikt - door ermee te bellen, op te waarderen of te SMSsen - dan is deze waarschijnlijk ongeldig.
Is dit niet het geval, contoleer dan hier of er een storing gaande is.
Ik heb een abonnement en er is in mijn postcodegebied geen sprake van een storing
Op diezelfde pagina staat een link naar mogelijke toestelproblemen. Ook kun je via de kaart een mogelijk netwerkprobleem melden.

Of het wel/niet aan je SIM ligt is niet direct te bepalen. Als je nog een ander toestel hebt, probeer daar je SIM in te plaatsen; of bezoek een T-mobile shop om het te controleren.
ik heb mijn simkaart in een andere telefoon geprobeerd en kreeg nog steeds geen netwerkverbinding. Vervolgens een andere sim in mijn telefoon en ook hier geen netwerkverbinding :?
Inmiddels doet internet met mijn SIM het wel op het andere toestel, echter nog steeds geen internet op mijn toestel met de andere SIM. Ik krijg de melding 'geen netwerkverbinding. Mobiele gegevens uitgeschakeld'. Ik heb een Samsung Galaxy S5 Neo. Als ik naar instellingen / mobiele netwerken ga zie ik wel Netwerkoperator 'Simpel'(die van de andere SIM kaart staan, maar heb nog steed sgeen internet.
Reputatie 1
Lijkt erop dat je of geen data op je simkaart hebt of dat de settings nog niet zijn opgehaald door het toestel, kun je wel bellen en gebeld worden? probeer eens een battery pull (batterij eruit halen terwijl toestel aanstaat en na 5 minuten weer aanzetten.

Kijk anders bij je APN settings onder
Settings > Wireless and Network Settings en zoek voor de optie meer en hier iets in de trend van Acces Point Names, kijk of je deze kunt resetten
http://

Probeer anders een reset te doen van je toestel, vergeet niet eerst een backup te maken :D

En andere even T-mobile opbellen die sluiten meteen uit of je abonnement nog actief is en zo nee wat er moet gebeuren.
Op je Samsung: Veeg met je vinger omlaag over het scherm vanaf de bovenkant van de telefoon. Staat daar het icoontje voor Mobiele Data aan of uit?
http://wmstatic.global.ssl.fastly.net/ml/4559979.png?width=282&height=500&
Reputatie 7
Badge +20
Hi Werfgin,

Zo te zien wordt er al goed met je mee gedacht over een mogelijke oplossing, altijd leuk om te zien! :)

Had je de laatste 2 reacties van IvoHofstede en Jsheikens al gezien en geprobeerd? Hopelijk is het ondertussen al opgelost. In ons systeem staan er geen bijzonderheden. De kruistest wijst ook al aan dat er ergens in het toestel iets verkeerd zit waardoor er geen verbinding wordt gemaakt.

IvoHofstede gaf het ook al aan dat anders een reset een idee is. Dit wordt ook in dit topic omschreven. In onze Toestelhulp vind je de instructies voor het maken van een back-up en uitvoeren van de fabrieksreset.

Hopelijk lukt het allemaal uiteindelijk! Laat je weten wat je geprobeerd hebt en of het resultaat heeft gehad?

Reageer