Beantwoord

NFC simkaart T-Mobile mobiel betalen

• 29 april 2016
  • 17 reacties
  • 5335 Bekeken

Hallo, is er iemand die kan vertellen of tmobile ook nfc simkaarten heeft? Ik wil graag mobiel kunnen betalen met mijn s6 en rabo wallet app. Heeft iemand hier meer info over?
icon

Beste antwoord door Sam- 2 mei 2016, 13:30

Hallo Kyrann,

Nog van harte welkom op het T-Mobile Forum!

Het is begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Goed dat je dit dus navraagt bij ons.

We hebben op dit moment geen plannen om onze simkaarten van een NFC chip te voorzien. Gelukkig kan je zonder NFC simkaart ook gebruik maken van de Rabo Wallet. Zoals hierboven al is vermeld vind je op deze pagina een overzicht van de toestellen die ondersteund worden.
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 3
Volgens mij ondersteunt Rabobank dit alleen nog maar bij KPN en nog geen enkele andere provider. Nog even afwachten dus!

Tevens zijn er nog niet van zulke simkaarten bij T-Mobile voor zover ik weet.
Rechtstreeks van de Rabo site.
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/contactloos-betalen/rabo-wallet/

Rabo Wallet is geschikt voor:

De meeste Android-toestellen mét een NFC SIM-kaart van KPN, Simyo of Telfort

Lees de info in de link goed door..

Toi toi toi.
🙂
Thanks. Zou t mobile zo vriendelijk willen zijn om haar toekomstplannen over nfc met haar klanten te delen?
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Kyrann,

Het is begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Goed dat je dit dus navraagt bij ons.

We hebben op dit moment geen plannen om onze simkaarten van een NFC chip te voorzien. Gelukkig kan je zonder NFC simkaart ook gebruik maken van de Rabo Wallet. Zoals hierboven al is vermeld vind je op deze pagina een overzicht van de toestellen die ondersteund worden.
Hallo Kyrann,

Beste Issam
Dit antwoord leidt naar niets. Je kunt pas de Rabo wallet gebruiken als je een NFC chip Simkaart in je toestel hebt.
Immers, je zult eerst je pasgegevens moeten synchroniseren vóórdat je met Rabo Wallet aan de slag kunt. En eerlijk gezegd vraag ik me af waarom T-mobile geen plannen in die richting heeft. Het is immers de toekomst om met je mobiel te kunnen betalen. Sterker nog, eerst wilde ik er niet aan maar ik moet dagelijks (voor de lunch) een bedragje van 2 tot 4 euro pinnen. Dat kan 100 keer makkelijker door middel van de Rabo Wallet bijvoorbeeld.
Reputatie 6
Voor contactloos betalen heb je inderdaad een NFC chip nodig.

Waarom T-Mobile momenteel hier geen prioriteit aan geeft, geen idee, maar ze zullen hun redenen hebben om de prioriteit nu ergens anders neer te leggen.

Het is absoluut de toekomst, maar totaal nog niet 100% veilig.
Beste Koen, alle digitale betalingen zijn maar tot op zekere hoogte veilig.
Het volstaat bij NFC niet om in de buurt van een GSM te komen. Je moet echt fysiek contact (of op een paar centimeters na) maken om te kunnen betalen. Het gaat om slechts 1 maal 25 euro per dag en een leesfout zoals je die vaak met de chip of magneetkaart hebt treedt nu niet op.
Iedere vorm van betalen is net zo veilig als de zwakste schakel (de bedienaar dus).
En er is nóg een reden om T-Mobile aan te sporen om mee te gaan doen: Ze adverteren toch als beste netwerk?
Daar versta ik alle vormen onder, dus ook, naast G4, NFC en andere mogelijkheden. Voorlopig heeft alleen KPN (en zijn dochterondernemingen) een voorsprong hier. Vodafone en T-Mobile lopen echt achter de feiten aan. Laat de klant zelf bepaling wat hij wil. En in toenemende mate is dat dus ook NFC. (zoek maar eens op de vragen die hier over gaan.)
Reputatie 7
Badge +20
Hey Hendrik,

Op dit moment heb ik geen ander antwoord omtrent de ontwikkelingen van het integreren van NFC bij T-Mobile. Natuurlijk nemen we je feedback mee, zoals we dat bij alle feedback doen. We willen namelijk graag altijd diensten aanbieden die bij de vraag van onze klanten passen.

Mocht er een update zijn over NFC, dan zullen we die hier ook direct op het forum melden. 🙂
Hallo,

Wat zijn de laatste ontwikkelingen? Ik kan verlengen en de abonnementen zijn goed geprijsd, maar het niet contactloos kunnen betalen met de Rabo Wallet zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Wordt hier überhaupt nog aan gewerkt of komt het niet?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Croman,

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Op dit moment staat het contactloos betalen met de Rabo Wallet niet op de planning. We gaan voorlopig dus geen NFC Simkaarten leveren. Dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op hoopte, maar we willen je natuurlijk ook geen valse hoop geven of van incorrecte informatie voorzien. Is het in de Rabo Wallet applicatie niet mogelijk om contactloos te betalen via de NFC functie op de telefoon? Dan zou een toestel met NFC voldoende zijn en die zijn er tegenwoordig volop!
Beste Issam
T-Mobile is niet geschikt om met de RABO wallet te werken. Er staat met grote letters vermeld dat je een abonnement van KPN, Telfort of Simyo moet hebben. Dus T-Mobile valt niet onder deze opties. Niet voor niets zijn er velen die hierom vragen.
Wat een domper 😞 Net een NFC galaxy J5 gehaald en vorige maand mn abo verlengd met 2 jaar ...
En nu kom ik erachter dat t mobile geen NFC ondersteund.. Erg jmmr
Dus hier nog iemand die dat graag in de nabije toekomst wel zou willen !!
Mn S2 van 6 jaar oud ging kapot en NFC is eigenlijk de enige upgrade die mn nieuwe Phone te bieden heeft... en nu heb ik er dus niks aan...
Gaat mij dus om de Rabo Wallet app ism NFC en TMobile
En in de toekomst als het werkt ook mn OV chipkaart te koppelen en evt klantenkaarten
Dus lijkt me hartstikke handig.
Hoe weet je dat klanten daar behoefte aan hebben als het niet werkt
Of moeten we allemaal eerst bellen.
Badge +13
Misschien niet de opmerking waarop je zit te wachten maar als je de voorwaarden van Rabo Wallet had gelezen had je dit van te voren kunnen weten.
Het staat namelijk heel duidelijk op de pagina van de bank welke providers er mee werken.
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/contactloos-betalen/rabo-wallet/?redirect=pa-producten-mobiele-diensten-rabo-wallet&&redirect=p-betalen-rabo_wallet

Verder is het niet de bedoeling je vraag twee keer te stellen en een topic omhoog te halen door 2 berichten onder elkaar te plaatsen.
https://forum.t-mobile.nl/over-de-t-mobile-community-457/de-huisregels-t-mobile-forum-267158
Op de stations zie je veel mensen contactloos betalen.. Ik denk dat ik weet hoe dat kan ..
Die hebben hun nfc betaalpas in het hoesje van hun telefoon zitten..
Dat is de truc.,
Dus ik gaat ff een nfc betaalpas aanvragen.
Kan me niet voorstellen dat hun allemaal geen Tmobile hebben nl 😉
Reputatie 1
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet handiger werkt dan gewoon je pinpas. Daarnaast zijn er nog extra kosten aan verbonden.
Uit betrouwbare bron kan ik vertellen dat T-Mobile zich liever inzet op andere diensten dan een NFC SIMkaart waar je mee kan betalen. Zeg niet dat ze er niet mee bezig zijn, maar voor nu liggen hun prioriteiten ergens anders. NFC betalen kan op op zoveel manieren, maar wie weet komen ze er later toch ook mee. Zeg nooit, nooit 😳 🆒

Om eerlijk te zijn betaal ik liever ook gewoon met NFC bankpas, niets mis mee en gaat ook snel. Waarom zou ik dan mijn mobiel gebruiken? Bankpas zit in mijn mobiel hoesje en klaar, geen extra dingen bij me om alles mee te moeten nemen. Net zoals roetietoe al zegt, mensen doen hem in hun hoesje en betalen maar. Doe ik dus ook 🙂

Reageer