Beantwoord

Nfcsim bij T-Mobile

• 2 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Ik zou graag gebruik willen gaan maken van mobiel betalen met mobiel heb al een nfc chip in de Samsung heb alleen een nfcsim nodig wanneer gaat 't mobile dit ondersteunen banken willen dit wel gaan gebruiken alleen bij rabobank is dit nu alleen mogelijk bij gebruik van een KPN provider
icon

Beste antwoord door Issam 3 oktober 2016, 15:11

Hallo Paul,

Leuk om je hier op het forum te zien. Van harte welkom!

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Tegenwoordig hebben veel toestellen standaard een NFC chip waarmee je in de toekomst ook in Nederland makkelijk je betalingen kan doen. De simkaarten met NFC chip gaan wij op korte termijn niet aanbieden. Dit staat namelijk niet bij ons op de planning. Mocht dit wel gebeuren dan delen we het natuurlijk meteen met je!

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, maar ik hoop dat hiermee wel je vraag is beantwoord. Als je aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Paul!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hallo Paul,

Leuk om je hier op het forum te zien. Van harte welkom!

Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Tegenwoordig hebben veel toestellen standaard een NFC chip waarmee je in de toekomst ook in Nederland makkelijk je betalingen kan doen. De simkaarten met NFC chip gaan wij op korte termijn niet aanbieden. Dit staat namelijk niet bij ons op de planning. Mocht dit wel gebeuren dan delen we het natuurlijk meteen met je!

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, maar ik hoop dat hiermee wel je vraag is beantwoord. Als je aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt dan horen we het natuurlijk graag van je Paul!
ik heb ondertussen begrepen dat er geen nfc op de simkaart zelf zit maar wel een stukje ondersteuning (beveiligde opslag) mijn samsung s5 heeft nfc maar is dus nog niet geschikt voor betalingen te doen via de rabobank alleen weer wel als ik een kpn abbo neem misschien kan er eens contact opgenomen worden van julie kant er zijn vast meerdere tmobile gebruikers die van deze moderne functie gebruik willen gaan maken
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Paul,

Dat klopt, standaard hebben de simkaarten een beveiligde opslag. Ook klopt het dat jouw Samsung Galaxy S5 standaard NFC ondersteunt, dit is ook de reden waarom wij op dit moment nog geen NFC simkaarten gaan gebruiken. Veel toestellen hebben deze functionaliteit al, dus zou het overbodig zijn. Het is dan aan de banken om NFC op de toestellen te ondersteunen in plaats van alleen de NFC simkaarten.
daar zit blijkbaar het probleem de rabobank wil de beveiligde opslag gebruiken en ik heb begrepen dat standaard sims die niet hebben of niet vrijgegeven is wat dan nog de toevoeging van de provider als kpn is weet ik niet. heb wel begrepen dat het veel moeilijker is om de simkaart te benaderen voor niet legale activiteiten zal een informeren wat de rabo ermee gaat doen
Reputatie 7
Badge +15
Hey Paul,

Wij ondersteunen dit momenteel inderdaad nog niet. Sommige providers en banken hebben hier al wel afspraken over gemaakt. Zodra dit bij ons ook het geval is laten we het natuurlijk weten op het forum. Helaas hebben we hier verder nog geen informatie over.

Mocht je nog andere vragen hebben, let me know! 🙂

Reageer